آیا استفاده از سیستم های هوش مصنوعی آزمایش نشده به بیماران کرونا یاری می نماید؟

به گزارش تاورنا، در این خبر میزان تاثیر هوش مصنوعی و فایده های آن از ابتدای شیوع بیماری کرونا آنالیز شده است.

آیا استفاده از سیستم های هوش مصنوعی آزمایش نشده به بیماران کرونا یاری می نماید؟

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،با نزدیک شدن به انتها سال 2020، با یک حقیقت روبه رو می شویم و آن این است که بیماری کرونا تاثیر جبران ناپذیری بر دنیا داشته است؛ تاثیر بر سلامت دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیماری کرونا ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی و دولت های سراسر دنیا را مجبور نموده است که حتی قبل از اثبات عملکرد آن ها، به توسعه ابزارهای هوش مصنوعی سرعت بخشیده و استفاده از آن ها را در پزشکی افزایش دهند. یک الگوریتم هوش مصنوعی آزمایش نشده مجوز اضطراری را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده دریافت نموده است. اما آیا استفاده از سیستم های هوش مصنوعی آزمایش نشده به بیماران کرونا یاری می نماید یا خیر؟

چشم انداز نظارتی بر الگوریتم های هوش مصنوعی کرونا نگرانی قابل توجهی را در بین محققان پزشکی ایجاد نموده است. یک مرور سیستماتیک نشان می دهد که مدل های هوش مصنوعی کرونا ضعیف گزارش شده و در مجموعه داده های با کیفیت کم و با خطر سوءاستفاده بالا گزارش شده اند. گری کالینز، استاد آمار پزشکی در دانشگاه آکسفورد گفت: گزارش کامل و شفاف از تمام جزئیات اصلی توسعه و ارزیابی مدل های پیش بینی برای کرونا حیاتی است. عدم گزارش جزئیات مهم نه تنها باعث انحراف تحقیق می گردد، بلکه مهم تر از آن می تواند منجر به استفاده از یک مدل ضعیف توسعه یافته و ارزیابی شده گردد که می تواند آسیب بیشتری نسبت به منافع در تصمیم گیری های بالینی داشته باشد.

برای پشتیبانی از گزارش شفاف و قابل تکرار، کد منبع و مجموعه داده های شناسایی نشده بیمار برای الگوریتم های هوش مصنوعی کرونا باید باز و در دسترس جامعه پژوهش باشد. یک مطالعه از این دست از یک آزمایش جدید غربالگری هوش مصنوعی کرونا، به نام CURIAL AI، خبر می دهد که از داده های بالینی منظم جمع آوری شده برای بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می نمایند، استفاده می گردد. به امید اینکه هوش مصنوعی بتواند به ایمن ماندن بیماران و کارکنان بهداشت یاری کند، اندرو سلطان و همکارانش اظهار داشتند که آزمایش هوش مصنوعی می تواند بیمارانی را که کرونا ندارند، کنار بگذارد و اطمینان حاصل کند که بیماران مبتلا به کرونا به سرعت معالجه می شوند. این یکی از بزرگترین مطالعات هوش مصنوعی است که تا به امروز با داده های بالینی بیش از صد هزار مورد در انگلیس صورت گرفته است. اعتبارسنجی احتمالی آزمون غربالگری هوش مصنوعی نتایج دقیق و سریع تری را در مقایسه با تست های PCR استاندارد نشان داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1410

به "آیا استفاده از سیستم های هوش مصنوعی آزمایش نشده به بیماران کرونا یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استفاده از سیستم های هوش مصنوعی آزمایش نشده به بیماران کرونا یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید