ابراز تاسف دولت قطر بابت معاینه اجباری زنان مسافر در فرودگاه ، مادر نوزاد کیست؟

به گزارش تاورنا، مقامات استرالیایی اعلام کردند که حداقل 18 زن استرالیایی و چند زن از کشورهای دیگر به شکلی نامناسب معاینه شده اند.

ابراز تاسف دولت قطر بابت معاینه اجباری زنان مسافر در فرودگاه ، مادر نوزاد کیست؟

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

پس از پیدا شدن یک نوزاد تازه به جهان آمده در یک سطل زباله در فرودگاه بین المللی دوحه، دستور پیاده شدن تعدادی از مسافران زن بزرگسال از چند هواپیما در این فرودگاه صادر شد و آنها به شکلی دستوری تحت معاینه قرار گرفتند.

یه گزارش خبرنگاران، این اقدام خشم دولت استرالیا را برانگیخته و پس از چند روز باعث واکنش دولت قطر شد.

قطر گفته است که ادعای زنان 10 پرواز در فرودگاه دوحه را برای بازرسی نامناسب اندام جنسی زنان آنالیز می نماید.

این زنان پس از پیدا شدن یک نوزاد در سطل زباله فرودگاه بین المللی حمد شهر دوحه به شکلی نامناسب و دستوری مورد معاینه قرار گرفتند. ماموران فرودگاه با این معاینات کوشش داشتند تا ارتباطی بین نوزاد تازه به جهان آمده و مادر وی پیدا نمایند.

مقامات استرالیایی گفتند که حداقل 18 زن استرالیایی و چند زن از کشورهای دیگر به شکلی نامناسب معاینه شده اند.

دولت قطر در این باره عذرخواهی نموده و گفته که حال دختربچه پیدا شده خوب است و او در مرکز پزشکی دوحه در امنیت کامل به سر می برد.

پس از پیدا شدن یک نوزاد تازه به جهان آمده در فرودگاه بین المللی دوحه تعدادی از مسافران زن از هواپیما پیاده شده و به شکلی نامناسب تحت معاینه قرار گرفتند/ عکس: رویترز

براساس گزارش ها نوزاد در یک کیسه پلاستیکی و زیرحجم زیادی از زباله ها پیدا شد. همین موضوع باعث جست و جوی فوری مادر او در پروازهای همزمان با پیدا شدن نوزاد عنوان شده است.

مقامات قطری در بیانیه ای اعلام نموده اند: فرودگاه در تصمیمی فوری برای جلوگیری از فرار عاملان جنایت هولناک، اقدام به چنین کاری کره است. دولت قطر نیز برای هرگونه ناراحتی یا نقض آزادی های شخصی مسافران در این اقدام ابراز تاسف نموده است.

دولت قطر گفت که تحقیقات جامع و شفاف در خصوص این حادثه را مدیریت نموده و نتایج را با سایر کشورها به اشتراک می گذارد.

استرالیا نیز اعلام نموده است که در این جهت از قطرکمک می گیرد و با دو یا سه کشور دیگر که شهروندان آنها تحت تاثیر اقدام معاینات نامناسب قرار گرفته اند و هماهنگی های لازم را انجام می دهد.

هشدار استرالیا

به گزارش بی بی سی، آنالیز نامناسب بدنی زنان و پس از تماس مسافران با مقامات استرالیایی در همین هفته تعیین شد.

ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا در روز چهارشنبه اعلام نموده که عضو خصوصی 18 زن استرالیایی به شکل ناخوشایندی مورد معاینه قرار گرفته است.آمار زنان معاینه شده براساس گزارش وزیر خارجه 5 نفر بیشتر از گزارش های اولیه است.

ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا گفت که 18 زن استرالیایی از 10 پرواز مختلف تحت معاینه نامناسب قرار گرفته اند/ عکس: EPA

رسانه های استرالیا در روزهای گذشته گزارش دادند که به همه زنان بزرگسالی که از برای پرواز از دوحه به سیدنی سوار هواپیما بودند دستور داده شده تا از هواپیما پیاده شوند.

آنها قبل از معاینه به یک آمبولانس روی بخش آسفالته باندهای فرودگاه منتقل شده اند و به آنها گفته اند برای معاینه لباس زیر خود را درآورند.

بسیاری از شاهدان گفته اند که بسیاری مضطرب بوده و خواهان حمایت بهداشتی از دولت استرالیا شده اند.

در روز دوشنبه وزارت خارجه استرالیا گفت که گزارش ها حکایت از این دارد که معاینه در شرایطی فراتر از رضایت آزادانه و آگاهانه زنان اجرا شده است.

مقامات استرالیا در انتظار جزئیات بیشتر این اقدامات از سوی مقامات قطری باقی ماندند و از برچسب تجاوز یا آزار جنسی روی این اقدام خودداری کردند. سیاستمداران مخالف در استرالیا نیز این موضوع را یک آزار جنسی خواندند.

استرالیا نیز موضوع را به پلیس فدرال خود ارجاع داده است.

قطر در بیانیه خود گفت متعهد به امنیت، ایمنی و آسایش مسافران ترانزیت (گذری) از کشورش است.

فرودگاه بین المللی حمد دوحه به عنوان قطب اصلی ترانزیت در سفرهای بین المللی در میان شیوع بیماری همه گیر کرونا باز مانده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1223

به "ابراز تاسف دولت قطر بابت معاینه اجباری زنان مسافر در فرودگاه ، مادر نوزاد کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تاسف دولت قطر بابت معاینه اجباری زنان مسافر در فرودگاه ، مادر نوزاد کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید