اختلال جهانی در واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک

به گزارش تاورنا، ایسنا: از دقایقی قبل سرورهای فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ در بسیاری از نقاط دنیا دچار اختلال شده است.

اختلال جهانی در واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک

به گزارش ایندیپندنت، سه برنامه واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک که همه متعلق به فیس بوک هستند و از زیرساخت های مشترکی استفاده می نمایند، در ساعات گذشته پس از ساعت 17 امروز، دچار اختلال شده و به طور کامل متوقف شده بودنذ. سایر برنامه هایی که زیرمجموعه ای از فیس بوک هستند مانند Facebook Workplace هم کارکرد خود را متوقف کردند.

بازدیدنمایندگان وب سایت فیس بوک با این خطا روبرو شدند که مرورگرشان نمی تواند اتصال برقرار کند. واتس اپ و اینستاگرام هم باز می شدند اما هیچ محتوای جدیدی را نمایش نمی دهند و کاربران نمی توانند پیغام جدیدی ارسال نموده و یا دریافت نمایند. اختلال در فیس بوک، تقریبا به ندرت اتفاق می افتد، اما تأثیر این اختلالات بسیار زیاد است، زیرا منجربه اختلال در سه اپلیکیشن بزرگ جهانی می گردد.

این شرکت اغلب در خصوص علل هرگونه مشکل، اظهار نظر نمی کند و حتی پس از رفع شدن مشکل هم تمایلی به توضیح نشان نمی دهد. برای مثال، فیس بوک در سال 2019، بزرگترین خاموشی خود در چند سال گذشته را تجربه کرد و پس از آن فقط گفت که با مسئله ای در حین عملیات معمول تعمیر و نگهداری روبرو بوده است.

در پی این اختلال واتس اپ اطلاعیه ای به این توضیح صادر کرد:

ما می دانیم که بعضی از افراد در حال حاضر با واتس اپ مشکل دارند. در کوشش هستیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت با به روز رسانی مشکل را رفع می کنیم. از صبوری شما تشکر می کنیم!

منبع: انتخاب
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2176

به "اختلال جهانی در واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال جهانی در واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید