ارزش تغذیه ای آوکادو

به گزارش تاورنا، آوکادو اغلب به اسم ماده غذایی با چربی بالا در نظر گرفته می گردد. آوکادو ماده غذایی مغذی است و فواید زیادی برای بدن دارد. در این مقاله به آنالیز اجمالی ارزش تغذیه ای آوکادو پرداخته شده است.

ارزش تغذیه ای آوکادو

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آوکادو اغلب به اسم ماده غذایی با چربی بالا در نظر گرفته می شود. آوکادو ماده غذایی مغذی است و فواید زیادی برای بدن دارد. در این مقاله به آنالیز اجمالی ارزش تغذیه ای آوکادو پرداخته شده است.

آوکادو همواره به خاطر ارزش تغذیه ای و فواید خود برای سلامتی مشهور بوده است. در واقع، مصرف آوکادو به 8000 سال قبل از میلاد بر می شود. گفته می شود که در خت آوکادو بومی امریکای جنوبی و مرکزی است ولی امروزه در بیشتر نواحی استوایی در سرتاسر دنیا پرورش داده می شود. آوکادو با داشتن طعمی منحصر به فرد دارای خواص مفید بسیاری هم هست. آوکادو سرشار از انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای چرب لازم است.

ارزش تغذیه ای آوکادو

آوکادو با اسم میوه کره ای هم شناخته می شود زیرا، گوشت آن حالتی کره مانند دارد. گوشت این میوه طعمی همچون آجیل دارد. اگر چه بعضی افراد به خاطر طعم آوکادو به مقدار زیادی از آن استفاده می نمایند ولی بعضی دیگر هم به خاطر محتویات چربی بالای آوکادو از مصرف آن اجتناب می نمایند. آوکادو به اسم یکی از مغذی ترین میوه ها در نظر گرفته می شود و متخصصین مصرف منظم این میوه را توصیه می نمایند. مطابق پژوهش های صورت گرفته، چربی های موجود در آوکادو برای بدن انسان مفید هستند. در جدول زیر ارزش تغذیه ای 100 گرم آوکادو خام ارائه شده است.

مواد مغذی موجود در 100 گرم آوکادو خام

کالری

167

آب

3ر72 گرم

کربوهیدرات

6ر8 گرم

پروتئین

2 گرم

فیبر

8ر6 گرم

قند کل

3ر. گرم

چربی اشباع کل

1ر2 گرم

چربی غیر اشباع کل

6ر11 گرم

ویتامین

مقدار

ویتامین A

147 واحد

ویتامین B1

075ر. میلی گرم

ویتامین B2

143ر. میلی گرم

ویتامین B3

91ر1 میلی گرم

ویتامین B6

287ر. میلی گرم

فولات

89 میکروگرم

ویتامین C

8ر8 میلی گرم

ویتامین E

97ر1 میلی گرم

ویتامین K

21 میکروگرم

ماده معدنی

مقدار

پتاسیم

507 میلی گرم

سلنیوم

4ر. میکروگرم

کلسیم

13 میلی گرم

سدیم

8 میلی گرم

فسفر

54 میلی گرم

مهمیم

29 میلی گرم

آهن

61ر. میلی گرم

روی

68ر. میلی گرم

منگنز

1ر. میلی گرم

محتویات چربی آوکادو

افراد بسیاری وجود دارند که به خاطر محتویات چربی آوکادو از مصرف آن اجتناب می نمایند. در واقع، 80 درصد کالری آوکادو به وسیله چربی فراوری می شود. ولی خبر خوب آن است که 90 درصد این چربی از نوع غیر اشباع است. آوکادو از آن دسته میوه هایی است که بیشترین مقدار چربی های غیر اشباع را داراست. نقطه مثبت دیگر وجود مقدار زیادی اسید اولئیک در آوکادو است. اسید اولئیک خطر ابتلا به بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهد. چربی های دیگر موجود در آوکادو مانند فیتواسترول دارای خواص ضد التهابی هستند. به طور خلاصه، ترکیب چربی ها در آوکادو منحصر به فرد بوده و برای انسان مفید است.

فواید آوکادو برای سلامتی

آوکادو بسیار مغذی بوده و فواید زیادی برای بدن دارد. آوکادو حاوی مقدار زیادی از کاروتنوئیدهاست که برای جذب به چربی احتیاج دارند. مزیت آوکادو این است که انواع مناسب چربی های مورد احتیاج را به میزان لازم داراست به طوری که کاروتنوئیدها به طور مناسب جذب می شوند. چربی های موجود در آوکادو به جذب کاروتنوئیدها از منابع غذایی دیگر هم یاری می نمایند. کاروتنوئیدها به همراه ترکیبات مفید دیگر در آوکادو مانند فیتواسترول و اسید چرب امگا 3 از بدن در برابر بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید محافظت می نمایند.

این باور وجود دارد که آوکادو برای سلامتی قلب مفید است. هر چند، تحقیقات کافی در این باره انجام نشده است. گفته می شود مصرف این میوه کلسترول را کاهش می دهد. مقادیر بالای ویتامین B موجود در آوکادو عامل مفید دیگری برای سلامت قلبی و عروقی است. بعلاوه ادعا می شود که آوکادو برای کاهش قند خون و جلوگیری از آسیب تماشا کبد هم مفید است. آوکادو به خاطر قند پایین خود برای افراد دیابتی ضرر ندارد. ولی مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود. از آوکادو برای مراقبت از پوست و مو هم استفاده می شود. از آوکادو به طور گسترده ای در ماسک های مو و محصولات زیبایی دیگر استفاده می شود.

به طور خلاصه، آوکادو سرشار از انواع مختلف مواد مغذی بوده و گنجاندن آن در رژیم غذایی توصیه می شود.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1828

به "ارزش تغذیه ای آوکادو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش تغذیه ای آوکادو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید