اسکاتلند برای لندن خط و نشان کشید

به گزارش تاورنا، فارس نوشت: نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند امروز (پنجشنبه) گفت اگر لندن به ممانعت از برگزاری همه پرسی دوم استقلال در این کشور ادامه دهد، اسکات ها به هر گزینه ای که لازم باشد متوسل می شوند.

اسکاتلند برای لندن خط و نشان کشید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، استورجن در این باره شرح داد: اغلب این سوال از من پرسیده می گردد؛ چه کار می کنی اگر بوریس جانسون [نخست وزیر انگلیس] نه بگوید؟ همانطور که قبلا گفته ام، من همه گزینه های معقولانه برای حفاظت از حق اسکاتلند جهت تعیین سرنوشت را در نظر خواهم گرفت.

این اظهارات وی در حالی است که جانسون پنج روز پیش و بعد از تعیین شدن نتیجه انتخابات سراسری انگلیس، با استورجن ملاقات نموده و با درخواست برگزاری همه پرسی دوم استقلال در این کشور مخالفت نموده بود.

استورجن که حزبش توانست 47 کرسی در مجلس انگلیس به دست بیاورد، ضمن مخالفت با جدایی کشورش از اتحادیه اروپا گفته بود باید همه پرسی مجددی در این کشور برای تصمیم گیری مستقل مردم اسکاتلند برگزار گردد.

نتیجه نهایی انتخابات سراسری انگلیس روز آدینه (13 دسامبر) اعلام شد که بر اساس آن حزب محافظه کار به رهبری جانسون، پیروز شد از 650 کرسی مجلس این کشور، 365 کرسی را از آن خود کند و به اکثریت قاطع برسد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 622

به "اسکاتلند برای لندن خط و نشان کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکاتلند برای لندن خط و نشان کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید