اعلام ادامه ممنوعیت ورود گروه های خارجی به ایران

به گزارش تاورنا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ادامه ممنوعیت ورود گروه های خارجی به ایران دیده می شود.

اعلام ادامه ممنوعیت ورود گروه های خارجی به ایران

داستان چیست؟

ولی تیموری با بیان اینکه ورود تورهای خارجی به ایران از اسفندماه سال 98، همزمان با شیوع ویروس کرونا محدود و ویزای ایران برای اتباع خارجی به سختی صادر شد، گفت: تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر این بود که از تیرماه با گشایش مرزها، فرایند ورود مسافران و تورهای بین المللی به حالت عادی برشود اما، ستاد ملی کرونا پس از بررسی آخرین وضیعت شیوع این بیماری در کشور اعلام کرد که ارائه خدمات برای سفرهای کاری و انفرادی با رعایت پروتکل های بهداشتی، مجاز است ولی برگزاری تورهای بین المللی گروهی فعلا تا فروکش کردن ویروس کرونا و عبور از این شرایط سخت، ممنوع است.

او افزود: صدور ویزای توریستی ایران از اسفندماه 98 محدود شده است، حتی ورود اتباع کشورهایی که ورودشان به ایران بدون ویزا است با سختگیری انجام می شود و با توجه به اوج دریافت دوباره این ویروس در ایران و سایر کشورها، به سادگی اجازه ورود به توریست و گروه های خارجی داده نمی شود و ستاد ملی کرونا نیز با این موضوع مخالف کرده است.

تیموری درباره محدودیت سفرهای خارجی ایرانی ها گفت: این مقررات و سختگیری بیشتر به تورهای بین المللی ورودی مربوط می شود و سفرهای خارجی ایرانی ها متاثر از پروتکل های کشور مقصد است. اگر کشوری مرزهای خود را به روی شهفرایندان ایرانی باز کرده و ویزا صادر می کند، منعی برای خروج و اجرای تور وجود ندارد، مشروط بر اینکه مسافران و تورها همه پروتکل های مقصد را رعایت کنند و در برگشت نیز پروتکلهای بهداشتی ایران رعایت شود تا در ادامه مسئله ای ایجاد نشود.

معاون گردشگری درباره اعمال محدودیت برای سفرهای گروهی در داخل کشور با توجه به فرایند افزایشی شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: اجرای تورهای گروهی با رعایت پروتکلهای بهداشتی در داخل کشور منعی ندارد. البته تورها باید محدودیتهای استانها را در پذیرش مسافر در نظر بگیرند و ضوابطی را که استانداران تعیین کرده، رعایت کنند.

تیموری در پاسخ به این پرسش که استاندارد و پروتکل ویژه ای برای سفرهای گروهی در داخل کشور تدوین شده، گفت: لازم است این تورها پرجمعیت نباشند و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. واقعیت این است که پروتکل خاصی نداریم، از طرفی تورهایی که اکنون برگزار می شوند بیشتر ماهیت طبیعتگردی دارند و در فضای باز اجرا می شوند و کمپ می کنند، فقط لازم است پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند، وگرنه دغدغه و نگرانی از این حیث وجود ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1127

به "اعلام ادامه ممنوعیت ورود گروه های خارجی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ادامه ممنوعیت ورود گروه های خارجی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید