افزایش 10 درصدی هزینه بیمه کشتی ها برای تردد در خلیج فارس

به گزارش تاورنا، شرکت های بیمه نماینده اعلام کردند به دلیل حادثه روز پنجشنبه برای 2 نفتکش در دریای عمان هزینه بیمه کشتی هایی که در خاورمیانه تردد می نمایند دست کم 10 درصد افزایش یافته است.

افزایش 10 درصدی هزینه بیمه کشتی ها برای تردد در خلیج فارس

به گزارش ، به نقل از رویترز، شرکت های بیمه نماینده اعلام کردند به دلیل حادثه روز پنجشنبه برای 2 نفتکش در دریای عمان هزینه بیمه کشتی هایی که در خاورمیانه تردد می نمایند دست کم 10 درصد افزایش یافته است.

حادثه روز پنجشنبه برای 2 نفتکش پیشتر نیز نگرانی ها درباره کاهش جریان نفت خام از یکی از مهمترین راستا های کلیدی کشتی رانی دنیا را افزایش داده بود و همین موضوع باعث افزایش 4.5 درصدی قیمت نفت خام شده بود.

این حادثه حتی سبب شده تا بعضی شرکت هایی که نفتکش دارند هرگونه رزرو نفتکش برای حمل نفت از کشور های حاشیه ای خلیج فارس را لغو نمایند.

از سوی دیگر، هزینه حمل نفت توسط سوپر نفتکش ها از کشور های حاشیه ای خلیج فارس به کشور های آسیایی در روز پنجشنبه از 13 هزار دلار در روز، افزایشی 2 هزار دلاری داشته باشد.

صبح پنجشنبه گذشته 23 خردادماه، شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دو انفجار مهیب در داخل آب های دریای عمان اطلاع داد.

گزارش ها نشان می دهد دو نفتکش غول پیکر (سوپر تانکر) حامل نفت خام در این انفجار ها هدف حمله قرار گرفتند. گفته می گردد بنادر پاکستان و عمان از این دو نفتکش پیغام درخواست یاری دریافت نموده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 229

به "افزایش 10 درصدی هزینه بیمه کشتی ها برای تردد در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 درصدی هزینه بیمه کشتی ها برای تردد در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید