فرودگاه تازه استانبول: اطلاعات کامل (تور استانبول ارزان)

به گزارش تاورنا، فرودگاه تازه استانبول

کشور ترکیه پس از پیوستن به قاره اروپا سعی دارد تا هم پای کشورهای پیشرفته اروپایی خود را در عرصه جهانی به نمایش بگذارد.

فرودگاه تازه استانبول: اطلاعات کامل (تور استانبول ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

برای این امر نیز اقداماتی در تمامی صنایع کشور انجام داده است. از جمله صنایعی که کشور ترکیه برای پیشرفت خود بر روی آن سرمایه گذاری نموده است صنعت حمل و نقل هوایی است.

استانبول بزرگ ترین و مهم ترین شهر ترکیه پس از پیوستن این کشور به قاره اروپا مرز بین اروپا و آسیا شده است و نیمی از این شهر در قاره اروپا و نیم دیگر آن در قاره اسیا واقع شده است.

هم اکنون استانبول با وجود جاذبه های گردشگری فراوان خود در حیطه تفریحی، تاریخی و طبیعی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود.به همین علت این شهر هر ساله میزبان جمعیت زیادی از مسافران است.

بهترین راه برای رسیدن به استانبول استفاده از خطوط هوایی است. با اینکه استانبول دارای فرودگاه بزرگ آتاتورک و فرودگاه دیگر صبیحا است با این حال کشور ترکیه تصمیم گرفت تا بزرگ ترین فرودگاه دنیا را در این شهر احداث کند.

در ادامه به طور کامل درباره فرودگاه نو استانبول شرح خواهیم داد.

نوترین فرودگاه استانبول تاریخ ساز می گردد:

فاز اولیه فرودگاه نو استانبول در مساحتی بالغ بر 76 میلیون و 500 هزار مترمربع و با هزینه ای برابر با 6 میلیارد یورو به وسیله رئیس جمهور این کشور افتتاح شد. ساخت این فرودگاه به وسیله 10 هزار کارگر که به صورت 24 ساعته مشغول بودند انجام گرفته است.

فاز یک این فرودگاه به تنهایی می تواند سالیانه 90 میلیون مسافر را به وسیله 350 خط پروازی جابه جا کند و به 250 ایرلاین مختلف خدمات ارائه دهد. این فرودگاه دارای بزرگ ترین پارکینگ در اروپا است که می تواند 18 هزار اتومبیل را در خود جای دهد.

پیش بینی شده است که دو فاز دیگر این فرودگاه تا سال 2023 به اتمام و بهره برداری برسد و در آن موقع این فرودگاه قادر خواهد بود که در سال 200 میلیون مسافر را جابه جا کند. این پروژه بزرگ ترین پروژه ساخت فرودگاه است که تمام مراحل آن از صفر اغاز شده است.

قرار است تا سرانجام این سال فرودگاه آتاتورک به طور کامل به این فرودگاه بپیوندد و در نهایت 2 هزار پرواز روزانه در این فرودگاه صورت خواهد گرفت.

پس از این با خرید بلیط هواپیما استانبول پرواز شما در این فرودگاه به زمین خواهد نشست، به غیر از زمان هایی خاص که به فرودگاه صبیحا برود.

البته در هنگام خرید بلیط هواپیما متوجه فرودگاهی که پرواز در ان به زمین خواهد نشست، می شوید.

طراحی فرودگاه بزرگ استانبول:

علاوه بر این که ابعاد و آمار منحصر به فردی از این فرودگاه به گوش می رسد در بخش طراحی و معماری نیز این فرودگاه توانسته است تا نام خود را به گوش دنیایان برساند.

به علت طراحی منحصر به فرد برج ترافیک هوایی و ساختمان فنی که از یک لاله الهام گرفته شده است (لاله در فرهنگ ترکی اسلامی و سنتی استانبول نقش مهمی دارد) توانست تا در مسابقه بین المللی شیکاگو که در سال 2015 برگزار گردید جایزه ببرد.

در ساخت این فرودگاه از سیستم های به روز در قسمت تاسیسات استفاده شده است که در طراحی مرکز داده های آن با افزونگی زیرساخت الکتریکی 2 N و بعلاوه سیستم خنک نماینده اش با دیپ کول N+1دیده می گردد.

این طراحی توانست از سوی مرکز Uptime Institute گواهی نامه مربوط به طراحی را دریافت کند.

طراحی منحصر به فرد ترمینال های این فرودگاه نیز که با مشارکت شرکت های اسکات براونرینگ انگلیس، گریمشاو، نردیک و هپتیک انجام شده بود توانست جایزه بهترین پروژه در جشنواره معماری دنیا (WAF) را در بخش پروژه - زیرساختار دریافت کند.

نکته جالب توجه دیگر طراحی این فرودگاه مربوط به طراحی سقف ترمینال مرکزی این فرودگاه است که از معماری دوران عثمانی بهره گرفته است و مساحتی بالغ بر 1 میلیون و 300 هزار مترمربع دارد و به عنوان بزرگ ترین ترمینال مسقف دنیا شناخته خواهد شد.

حمل و نقل:

مسلماً شما هم از این نظر اطمینان خاطر دارید که احداث چنین فرودگاه بزرگ و پیشرفته ای بدون وجود سیستم حمل و نقل امکان پذیر نیست و مسافران به این سیستم برای جابجایی و رفت و آمد به این فرودگاه و شهر احتیاج دارند.

سیستم حمل و نقل این فرودگاه به صورت دو خط ریلی مترو به نام گایرت تپه و هالکلی در دست احداث است که خط گایرت تپه اولویت دارد.

هم چنین این فرودگاه با خط 34 تاکسیرانی استانبول قراردادی را منعقد نموده است تا به مسافران خدمت رسانی نمایند.

تسریع روند توسعه تکنولوژی:

قرار است تا زیرساخت های ارتباطی و فناوری در این فرودگاه ساخته شوند که به وسیله شرکت های ودافون و ترک سل صورت می گیرد.

هم چنین قرار است تا برای ایجاد ارتباط سریع بین بخش های مختلف این فرودگاه از فناوری های نو استفاده گردد لذا قرار است تا شرکت فناوری IGA Bilişim در این فرودگاه تاسیس گردد.

این امر موجب می گردد تا کشور ترکیه در توسعه تکنولوژی خود نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

آدرس:

می توانید موقعیت این فرودگاه را در نقشه هوایی گوگل مشاهده کنید.

سیستم های امنیتی فرودگاه استانبول:

فرودگاهی با چنین مساحت عظیمی احتیاج به سیستم های هوشمند امنیتی نیز دارد به این منظور در این فرودگاه از 9 هزار دوربین هوشمند و 8 دوربین حسگر در قسمت ترمینال ها و پارکینگ استفاده شده است.

هم چنین قرار است تا برای نخستین بار از رادار زمینی نیز استفاده گردد. در قسمت درب ورودی سیستم تشخیص پلاک و چهره نیز واقع شده است.

امکانات فرودگاه استانبول:

  • مسیر تاکسی
  • ساختمان ترمینال
  • برج کنترل هواپیما
  • سیستم های ارتباطی و آب و هوایی
  • سایر ساختمان های تأسیسات
  • هتلی با 451 اتاق و با اتاقک هایی کوچک

این امکانات با تکمیل فرودگاه بیشتر خواهد شد.

نکته انتهایی این است که تا سرانجام امسال هزینه حمل و نقل تا فرودگاه با 50 درصد تخفیف صورت می گیرد و پارکینگ برای استفاده عموم رایگان است.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2204

به "فرودگاه تازه استانبول: اطلاعات کامل (تور استانبول ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه تازه استانبول: اطلاعات کامل (تور استانبول ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید