امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام

به گزارش تاورنا، خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای منتشر شده، امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام صورت گرفت.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام

در راستای توسعه ارتباطات فرهنگی و معرفی ظرفیت های غنی گردشگری دنیا اسلام بویژه جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی، تفاهم نامه همکاری های بین المللی گردشگری و فرهنگی به وسیله سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کریم نجفی برزگر دبیر کل شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه، بازاریابی و برندسازی علمی گردشگری به منظور تعمیق ارتباطات فرهنگی با جمعیت بیش از 1.6 میلیاردی مسلمانان دنیا و توانمندسازی مالی کشورهای اسلامی و ارائه خدمات و تسهیلات مناسب مبتنی بر رویکرد گردشگری خلاق، بنیان همکاری های بین المللی مشترک خواهد بود.

در این رویداد بعلاوه برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری دنیا اسلام به منظور ایجاد شناخت کشورهای سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت ها و امکانات گردشگری، ارائه آموزش های مجازی و ایجاد زیرساختهای فناورانه مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشارکت در راه اندازی نشریه الکترونیک گردشگری به زبانهای بین المللی و برگزاری رویدادها و کمیته های کاری مورد توافق نهاده شد.

شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام یکی از شبکه های وابسته به کامستک کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران میزبانی از آن را برعهده دارد. این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات بشمار می آید که با هدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته ها و توانمند سازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه ها و نخبگان دنیا اسلام فعالیت می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2157

به "امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید