اپل یک تأمین کننده برای دوربین پریسکوپی آیفون 15 پیدا نموده است

به گزارش تاورنا، بر اساس گزارش خبرگزاری کره ای The Elec، اپل برای تأمین دوربین پریسکوپی سری آیفون 15 بالاخره با یکی از شرکت ها قرارداد همکاری امضا نموده است. گفته می گردد شرکت کره ای Jahwa Electronics متعهد شده که 155 میلیون دلار برای ساخت خطوط فراوری مختص ماژول های لرزشگیر اپتیکال اختصاص خواهد داد.

اپل یک تأمین کننده برای دوربین پریسکوپی آیفون 15 پیدا نموده است

همین خبرگزاری مدتی قبل گفت که مقامات اپل در نیمه نخست 2021 به کارخانه های نو این شرکت کره ای سر زده اند تا برای دوربین های پریسکوپی با هم همکاری نمایند. اپل معمولا از تامین نمایندگان خود می خواهد که برای ارائه قطعات موردنیاز، خطوط فراوری را به طور انحصاری برای این شرکت ایجاد نمایند. گفته می گردد بعد از آماده سازی خطوط فراوری نو شرکت Jahwa Electronics، مقامات اپل باید کیفیت آن را تایید نمایند و ظاهرا این فرایند حدود یک سال طول می کشد.

لازم به ذکر است این ماژول های لرزشگیر اپتیکال در حقیقت حاوی سیستم فوکوس اتوماتیک هم هستند و چنین ماژول هایی برای دوربین های پریسکوپی اهمیت زیادی دارند. در ابتدا گفته می شد اپل میخواهد برای مدل های پرو آیفون 14 از دوربین پریسکوپی استفاده کند ولی مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند چنین مشخصه ای را در سال 2023 ارائه دهند. اگر با مفهوم دوربین های پریسکوپی آشنا نیستید باید اول تعریفی برای خود پریسکوپ ارائه دهیم. پریسکوپ شامل آینه ها یا منشورهایی است که نور را در زوایای مناسب می شکند تا افراد بتوانند اجسامی را در بالا و پایین خطوط دید خود مشاهده نمایند. چنین وسیله ای از چندین دهه قبل در وسایلی مانند تانک ها و زیردریایی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجایی که گوشی بدنه بسیار کوچکی دارد، استفاده از دوربین های تله فوتوی مرسوم برای ارائه زوم بهتر عملی نیست. به همین دلیل شرکت ها با بهره گیری از دوربین های پریسکوپی می توانند زوم اپتیکال 5 تا 10 برابری را برای کاربران ارائه دهند. برای این کار به جای اینکه لنزها هم جهت با پنل پشتی بر روی هم قرار بگیرند، به صورت عمودی در بدنه تعبیه می شوند. به همین دلیل با استفاده از منشور، نور با تغییر جهت 90 درجه ای راهی سنسور می گردد و طی این جهت از لنزهای مختلفی عبور می نماید. از آنجایی که هر چقدر اندازه زوم بیشتر اندازه لرزش دست هم بیشتر احساس می گردد، برای این دوربین ها کیفیت سیستم لرزشگیر اهمیت بسیار زیادی دارد.

هواوی سال ها قبل اولین شرکتی بود که برای یک گوشی پرچم دار به بهره گیری از این مشخصه روی آورد و بعد از آن دیگر شرکت ها مانند سامسونگ هم استفاده از این نوع دوربین ها را شروع کردند. حالا هم به نظر می رسد اپل بعد از چند سال انتظار میخواهد از این دوربین برای مدل های پرو آیفون 15 استفاده کند. با توجه به اینکه بیش از یک سال تا معرفی این گوشی ها فاصله داریم، هنوز نمی توانیم با قاطعیت در خصوص مشخصات آن ها صحبت کنیم.

اما خوشبختانه طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص ویژگی های سری آیفون 14 منتشر شده است. به عنوان مثال همانطور که احتمالا می دانید، مدل های پرو آیفون 14 (پرو و پرو مکس) بدون ناچ راهی بازار خواهند شد و در عوض اپل برای این دو مدل میخواهد از حفره نمایشگر به شکل کپسولی استفاده کند. بعلاوه نباید بهره گیری این دو مدل از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی را از قلم بیندازیم. به طور کلی اپل میخواهد تفاوت بین مدل های استاندارد و مدل های پرو را بیشتر از گذشته کند.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2075

به "اپل یک تأمین کننده برای دوربین پریسکوپی آیفون 15 پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل یک تأمین کننده برای دوربین پریسکوپی آیفون 15 پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید