ایجاد رنسانس اروپایی در دستورکار رهبران راستگرای اروپایی

به گزارش تاورنا، رهبران راستگرای کشورهای مجارستان، لهستان و ایتالیا در نشست روز گذشته در بوداپست بر لزوم رنسانس اروپایی و ایجاد اروپایی جدید تاکید کردند.

ایجاد رنسانس اروپایی در دستورکار رهبران راستگرای اروپایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، رهبران راستگرای کشورهای مجارستان، لهستان و ایتالیا در نظر دارند تا فراکسیون مشترکی را در این اتحادیه ایجاد کنند.

طرح موسوم به اروپای آینده روز گذشته در نقطه مرکزی دیدار ویکتور اوربان، نخست وزیر راست گرای مجارستان ، متئو سالوینی، رئیس حزب راستگرای لیگ شمال ایتالیا و ماتئوش موراوسکی نخست وزیر محافظه کار و راستگرای لهستان در بوداپست بود.

این سه مقام اروپایی بر ضرورت یک رنسانس اروپایی برای غلبه بر شرایط اضطراری اقتصادی و بهداشتی ایجاد شده دراروپا تاکید کردند.

اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از این نشست سه جانبه بر اهمیت اتحاد نیروهای راستگرا برای ایجاد یک اروپای جدید تاکید کرد.

وی تاکید کرد که میلیون ها اروپایی فاقد کننده در این اتحادیه هستند. اوربان گفت: باید در این زمینه کار شود تا اطمینان حاصل شود که دموکرات مسیحی ها هم یک کننده و رای در اروپا دارند.

سالوینی هم تاکید کرد: ما یک طرح مشترک اروپایی داریم که مبتنی بر موضوعات تعیین و ریشه های مشترک در زمینه های بهداشت، کار، امنیت و نوآوری است.

وی اضافه کرد: اجلاس امروز آغاز فرآیندی است که باید یک جایگزین برای اتحادیه اروپای بوروکراتیک و دور از شهفرایندان ارائه دهد. در آینده نشست های دیگری با حضور روسای احزاب دیگر و سران کشورها و کنندگان جامعه مدنی و شرکت ها برگزار خواهد شد.

نخست وزیر مجارستان در بخش دیگری از سخنانش سالوینی را قهرمان خوانده و گفت: سالوینی به عنوان وزیر کشور فرایند مهاجرت ها را متوقف کرد و ما از وی بسیار سپاسگذاریم و قدردانی می کنیم.

ماتئوش موراوسکی، نخست وزیر لهستان هم گفت : ما ارزش های خانواده ای سنتی را کنندگی می کنیم. ما از خود در برابر کمونیسم، یهودستیزی و مهاجرت غیر قانونی حمایت می کنیم. این سه سیاستمدار راستگرای اروپایی برای پیشبرد اهداف خود قرار است در ماه می یا در ورشو و یا در رم مجددا با هم دیدار کنند.

اوربان تاکید کرد: در راستگراهای اروپا هیچ گونه افراط گرایی وجود ندارد و ما به نفع آزادی نیرو جمع می کنیم.

مسئله بحران کرونا هم از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

اوربان بعد از خروج حزبش از فراکسیون حزب مردم اروپا در مناقشات بر سر دموکراسی و حاکمیت قانون گفت که می خواهد مشترکا با لهستان و ایتالیا سازمان راستگرای جدید اروپایی را تاسیس کند.

حزب راست افراطی فیدس به ریاست ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان بعد از سال ها مناقشه چندی پیش خروج کنندگان خود از فراکسیون دموکرات مسیحی حزب مردم اروپا در مجلس را گفت.

نخست وزیر مجارستان سال هاست با خانواده حزب دموکرات مسیحی اروپا بر سر مسائل مختلف اختلاف نظر دارد.

مجارستان یکی از معدود کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در سال های اخیر بدلیل تناقض های فاحش سیاست های دولت با جهت گیری و سیاست های اروپایی مورد انتقاد و اعتراض دیگر کشورهای عضو قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا روش های ملی گرایانه اوربان را مخالف ارزش ها و اصول اساسی این نهاد می داند، از این رو بارها بدلیل مخالفت وی با آنچه اتحادیه اروپا حاکمیت قانون می خواند، ا مورد اعتراض و فشار مجلس و کمیسیون اروپا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1590

به "ایجاد رنسانس اروپایی در دستورکار رهبران راستگرای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد رنسانس اروپایی در دستورکار رهبران راستگرای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید