ایجاد لخته خون با تزریق واکسن جانسون و جانسون ارتباط دارد

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، قانون گذار دارویی اتحادیه اروپا از ارتباطی احتمالی بین واکسن جانسون و جانسون و ایجاد لخته خون در بدن بعضی از دریافت کنندگان واکسن خبر داده است.

ایجاد لخته خون با تزریق واکسن جانسون و جانسون ارتباط دارد

کمیته ایمنی آژانس دارویی اروپا هشدار داد ایجاد لخته همراه کاهش تعداد پلاکت های خون خطرناک است و باید به عنوان یک عارضه جانبی نادر از این واکسن تک دوزی ثبت گردد.

البته این سازمان تاکید نمود مزایای کلی واکسن برای حفاظت از فرد در مقابل کووید 19 از ریسک های مرتبط با آن بیشتر است.

هفته گذشته، پس از توصیه مقامات آمریکایی به توقف موقت فرایند تزریق واکسن جانسون و جانسون و شروع تحقیق درباره 8 گزارش ایجاد لخته خون، این شرکت عرضه واکسن خود در اروپا را متوقف کرد.

آژانس دارویی اروپا با آنالیز موارد اعلام شده، بیان کرد تمام گزارش لخته خون ها در افراد کمتر از 60 سال، مونث و تا سه هفته پس از تزریق واکسن اتفاق افتاده است.

لخته های خونی به طور معمول در رگ های مغز و شکم رخ می دهند. تجمیع آنها با سطح پایین پلاکت های خون به ترومبوسیتوپنی مشهور است.

از سوی دیگر این گزارش های لخته خون شباهت زیادی به مواردی داشتند که در بدن بعضی دریافت نمایندگان واکسن آسترازنکا به وجود آمده بود.

همچنین این سازمان بیان کرد براساس شواهد موجود، عامل های خاصی که احتمال ایجاد لخته خون در افراد را افزایش دهد، تأیید نشده است. اما افرادی که واکسن جانسون و جانسون را دریافت می نمایند در صورت مشاهده عوارضی مانند تنگی نفس، درد در قفسه سینه، ورم پا، درد مداوم شکم، سردردهای مداوم و شدید یا تاری دید و همچنین لکه زیر پوست باید به سرعت تحت درمان قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1616

به "ایجاد لخته خون با تزریق واکسن جانسون و جانسون ارتباط دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد لخته خون با تزریق واکسن جانسون و جانسون ارتباط دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید