بارش برف در ارتفاعات آبعلی ، کوهنوردان از صعود به قله پرهیز نمایند

به گزارش تاورنا، رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: تهرانی به علت بارش باران و تگرگ از صعود به ارتفاعات و قله ها خودداری نمایند.

بارش برف در ارتفاعات آبعلی ، کوهنوردان از صعود به قله پرهیز نمایند

به گزارش خبرنگاران، پدرام قودجانی با اشاره به هشدار زرد اداره کل هواشناسی استان تهران، گفت: بر این اساس از صبح امروز تا اواخر وقت شنبه-بیست و یکم آبان- بارش باران، رگبار، تگرگ، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و در برخی ساعات پدیده مه پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه نمود: منطقه اثر این هشدارها در روز پنجشنبه و شنبه آینده غالبا در بیشتر منطقه ها استان تهران و روز آدینه در ارتفاعات استان است.

قودجانی گفت: بر اثر این مخاطره لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی محدود و محلی معابر، احتمال بالا آمدن و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

او ادامه داد: بارش های امروز از جنوب و جنوب غرب استان وارد و به سمت شمال شرق استان حرکت نموده و با توجه به پایین بودن دما در ارتفاعات شمال شرقی استان (آبعلی) به شکل بارش برف نمایان شده است.

این کارشناس اضافه نمود: بعلاوه امروز به علت عدم رخداد وزش باد قابل ملاحظه افزایش غبار و ترکیب آن با رطوبت موجود احتمالا موجب بالا رفتن آلودگی هوا خواهد شد که پس از بارش مقداری از غلظت آن کاسته می گردد.

قودجانی گفت: در این رابطه از شهروندان می خواهیم نسبت به هشدارهای صادر شده توجه ویژه داشته و ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری از کوهنوردی و صعود به قله پرهیز نمایند. بعلاوه به شهروندان توصیه می گردد از تردد و اطراق در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه ها خودداری نمایند.

او ادامه داد: ارگان ها و سازمان های ذیربط نیز ضمن آگاهی از هشدارها آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2159

به "بارش برف در ارتفاعات آبعلی ، کوهنوردان از صعود به قله پرهیز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف در ارتفاعات آبعلی ، کوهنوردان از صعود به قله پرهیز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید