برای تغییر شفر پول هست ولی برای احداث سالن ورزشی شهرستان ها نیست

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران، محمد حسن نژاد، ظهر امروز در کمیته برنامه ریزی شهرستان مرند که با حضور استاندار آذربایجان شرقی، امام آدینه مرند و فرماندار ویژه مرند برگزار گردید، ابراز داشت: سرشماری جمعیت نشان می دهد که نرخ رشد جمعیت در استان آذربایجان شرقی، نصف میانگین کشوری است، این نشان دهنده این است که این استان یک بیماری دارد که نمی تواند جمعیت خود را حفظ کند و این باید آسیب شناسی گردد.

برای تغییر شفر پول هست ولی برای احداث سالن ورزشی شهرستان ها نیست

وی اضافه کرد: تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج در زمینه رشد نرخ جمعیت از استان آذربایجان شرقی سبقت گرفتند، یک زمانی سهم ما در تولیدات صنعتی گسترده بود اما کاهش پیدا نموده است.

حسن نژاد در بخش دیگری با انتقاد از عدم پیگیری جذب بودجه برای استان تاکید نمود: میزان اعتباراتی که بابت خسارت ها به استان مازندران و اصفهان اختصاص پیدا نموده بسیار بیشتر از گلستان است، این نشان می دهد که اعتبارات وجود دارد، اما چرا از استان آذربایجان شرقی فریادی بابت سرمازدگی کشاورزی سر نمی دهیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با اشاره به اینکه باید در مظلومیت نمایی کمی بهتر عمل کنیم، توضیح داد: آمار و ارقام نرخ بیکاری که از استان آذربایجان شرقی ارسال می گردد رقم پایینی است، این در حالی است که رقم نرخ بیکاری اصفهان بیشتر از آذربایجان شرقی عنوان شده است و این جای تعجب است.

وی تاکید نمود: اگر پول نیست چرا ردیف بودجه به بیمارستان شهرستان مرند اختصاص پیدا کرد، با اینکه اعتبارات وجود دارد، اما جای سوال است که چرا پروژه میانه تبریز به خاتمه نمی رسد.

حسن نژاد همچنین با اشاره به اینکه باید در اجرای قوانین باید مهربان تر عمل کرد، توضیح داد: در بسیاری از شهرستان ها، به صورت غیرقانونی ویلاسازی می گردد اما وقتی یک روستایی اقدام به احداث خانه در باغ می نماید که به دلیل کمبود شغل به روستا برگشته، به علت 10 متر تعارض، آب و برق و گاز به او نمی دهیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس همچنین با انتقاد از بعضی سنگ اندازی ها در احداث شهرک های صنعتی گفت: در 400 هزار هکتار مساحت زمین، 100 هکتار زمین بدون معارض پیدا نمی گردد تا یک واحد صنعتی راه اندازی گردد.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک راه ها و جاده های آذربایجان شرقی و مرند اذعان داشت: کرمان و قم آسفالت بیشتری دریافت نموده اما آذربایجان شرقی با شرایط سخت آب و هوایی، میزان کمتری اختصاص پیدا نموده است.

حسن نژاد در ادامه با اشاره به وضعیت تبدیل روستاها به شهر گفت: بخشداری کشکسرای هنوز نهایی نشده تبدیل دو روستای دولت آباد و دیزج حسین بیگ به شهر نیز در دستور کار است که پیش از این تصویب شده است.

وزارت ورزش و جوانان تعطیل است

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس در ادامه توضیح داد وزارت ورزش ما بحث استقلال و پرسپولیس بوده و کلاً تعطیل است، ورزش استان آذربایجان شرقی نیز تعطیل شده و در سایه تراکتورسازی خوابیده و ورزش شهرستان ها فراموش شده است.

وی اضافه کرد: آزاد کردن سند استادیوم مرند 6 سال طول کشید، این در حالی است که خرمشهر در طی چند ماه آزاد شد.

حسن نژاد ابراز داشت: چطور می گردد برای تغییر شفر سرمربی استقلال 25 میلیارد تومان پرداخت می گردد اما برای ساخت یک سالن ورزشی در شهرستان مرند بودجه ای نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 191

به "برای تغییر شفر پول هست ولی برای احداث سالن ورزشی شهرستان ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تغییر شفر پول هست ولی برای احداث سالن ورزشی شهرستان ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید