بیوگرافی امیر عابدزاده؛ پسر عقاب آسیا

به گزارش تاورنا، امیر عابدزاده متولد 6 اردیبهشت ماه سال 1372 در تهران، دروازه بان فوتبال و عضو باشگاه ماریتیمو پرتغال است. او فرزند احمدرضا عابدزاده، دروازه بان اسطوره ای تیم ملی فوتبال ایران است. امیر عابدزاده برای اولین بار در آبان ماه سال 96 از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

بیوگرافی امیر عابدزاده؛ پسر عقاب آسیا

خبرنگاران | سرویس چهره ها - امیر عابدزاده دروازه بانی را از سن 7 سالگی نزد پدرش آغاز کرد. او در 12 سالگی به عضویت آموزشگاه فوتبال پرسپولس در آمد و در آموزشگاه نونهالان تیم پرسپولیس به مدت یکسال بازی کرد. وی در سن 15 سالگی به انگلستان فرستاده شد.

حضور در انگلیس

امیر عابدزاده در ابتدای حضور خود در انگلستان، در آموزشگاه فوتبال منچستر مشغول شد، اما پس از گذشت چند ماه و بخاطر ادامه دادن درسش، به مدت یکسال از دنیای فوتبال دور شد. امیر در سال 2008 مدتی عضو تیم برنتفورد بود، یکسال بعد به آموزشگاه باشگاه تاتنهام پیوست و پس از آن به تیم لندن تایگر رفت.

امیر عابدازاده درباره حضورش در تیم تاتنهام می گوید:

در آموزشگاه تاتنهام خوب کار کردم و هر روز پیشرفت می کردم تا جایی که می خواستند با من قرارداد ببندند، اما با دیدن ویزای ایرانی ام منصرف شدند.

امیر عابدزاده در آمریکا

امیر عابدزاده در 17 سالگی (سال 2011) به کشور آمریکا و تیم لس آنجلس بلوز رفت و مدتی نیز در تیم 23 سال لس آنجلس بلوز بازی کرد.

حضور مجدد در پرسپولیس

عابدزاده در سال 2012 به باشگاه پرسپولیس پیوست. او در فصل اول حضورش در تیم پرسپولیس یعنی در زمان سرمربیگری مانوئل ژوزه و یحیی گل محمدی فرصت بازی کردن در بازی های رسمی را پیدا نکرد. امیر در فصل دوم هم چند هفته ابتدایی را با تیم بزرگسالان تمرین کرد، اما با نظر علی دایی سرمربی وقت تیم و موافقت خودش به تیم امید پرسپولیس ملحق شد. او در آن موقع نسبت به مدیران پرسپولیس نارضایتی داشت.

بازی در راه آهن

امیر عابدزاده پس از پرسپولیس به راه آهن پیوست ولی عملکرد او پس از 9 بازی چندان مورد توجه قرار نگرفت.

امیر عابدزاده در لیگ پرتغال

امیر عابدزاده در سال 2016 به تیم باریرنسه در لیگ دسته دوم پرتغال پیوست و پس از یک سال توانست به تیم لیگ فزونی پرتغال یعنی ماریتیمو ملحق گردد. بازی های درخشان، خروج های مطمئن و با اعتماد به نفس اش مورد تمجید رسانه های پرتغالی نهاده شد و همین عملکرد باعث شد که آبان ماه سال 96 از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت گردد.

هدفم رئال مادرید است

امیر عابدزاده در مصاحبه ای گفته است:

پیوستن به رئال مادرید و بازی در اسپانیا هدف فوتبالی ام است. خیلی ها به خاطر این آرزو تمسخرم می نمایند، اما من این هدف را بسیار جدی می دانم.

او همچنین درباره روحیات خود می گوید:

اغلب موبایلم خاموش است، چون عاشق سکوت و آرامش هستم و دوست دارم همینطور هم کارم جلو برود.

عقاب آسیا از پسرش می گوید

احمدرضا عابدزاده:

امیر از همان روزی که توانست راه برود آغاز کرد به بازی با توپ. بهترین و جذاب ترین بازی برایش بازی با توپ بود و بعد از مدتی به دروازه بانی علاقه پیدا کرد. خدا را شکر که در این زمینه پیشرفت کرد و توانست برای خودش نامی دست و پا کند. البته او در کنار دروازه بانی درس را هم ادامه داد و من از این مسئله بسیار خوشحالم.

پسر عقاب آسیا بودن چه حسی دارد؟

امیر عابدزاده در اینباره می گوید:

احساس غرور میکنم که پسر شخصی مهمی مانند احمدرضا عابدزاده هستم.

قد امیر عابدزاده

قد امیر عابدزاده 1 متر و 86 سانتیمتر است که از لحاظ قامت 4 سانتیمتر از پدرش کوتاهتر است.

افتخارات امیر عابدزاده

  • لیگ برتر فوتبال ایران: 93-1392 (نایب قهرمان)
  • جام حذفی: 92-1391 (نایب قهرمان)

ازدواج امیر عابدزاده

امیر عابدزاده مجرد است و تا کنون ازدواج ننموده است.

در ادامه فیلمی از چالش سطل آب یخ، که امیر عابدزاده در آن شرکت نموده است را می بینیم.

اینستاگرام امیر عابدزاده

شما عزیزان می توانید برای ارتباط مستقیم با امیر عابدزاده و یا پیگیری فعالیت های حرفه ای وی، به آدرس اینستاگرام او که در پایین صفحه آمده مراجعه فرمایید.

abedz@

منبع: setare.com
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1462

به "بیوگرافی امیر عابدزاده؛ پسر عقاب آسیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "بیوگرافی امیر عابدزاده؛ پسر عقاب آسیا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی امیر عابدزاده؛ پسر عقاب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید