تحصیل رایگان در ترکیه 2021 چگونه است؟

به گزارش تاورنا، در این مطلب قصد داریم تا شرایط تحصیل رایگان در ترکیه و تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور اروپایی آسیایی را به شما توضیح داده و راه شما را برای تحصیل کم هزینه در این کشور توریستی و مقصد تحصیلی معروف جهان هموار سازیم.

تحصیل رایگان در ترکیه 2021 چگونه است؟

همانطور که در مطلب دانشگاه های دولتی و دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه به این موضوع اشاره کردیم، تحصیل رایگان در ترکیه ممکن بوده و شامل شرایط و قوانینی می شود که در ادامه به طور کامل به شرح آنها خواهیم پرداخت.

تحصیل رایگان در ترکیه

در حال حاضر، کشور ترکیه جزو ده مقصد برتر تحصیلی جهان است که بخاطر عدم احتیاج به دریافت ویزای تحصیلی و هزینه های مناسب تحصیل و زندگی دانشجویی به یکی از انتخاب های اصلی تحصیل دانشجویان ایرانی بدل شده است. اگر شما هم تمایل دارید تا در یکی از مقاطع دانشگاهی کارشناسی، ارشد و یا دکترا، تحصیل رایگان در ترکیه را تجربه کنید و با هزینه ای کم و بسیار مناسب از برترین دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل شوید، چند دقیقه از زمان ارزشمند خود را به خواندن این مطلب اختصاص دهید.

تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در ترکیه

از همین ابتدا باید بدانید که تحصیل رایگان در ترکیه تنها برای دانشجویان واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه میسر می شود، فرقی نمی کند که برای چه رشته و مقطعی در ترکیه درخواست بورسیه تحصیلی فول فاند کنید، چون تحت هر شرایطی باید از نمرات تحصیلی درخشان و مهارت بالای زبان ترکی برخوردار باشید.

با توجه به اینکه به طور پیش فرض هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار کم و ارزان است، دانشجویان زیادی به طور سالانه برای دریافت پذیرش تحصیلی و بعلاوه بورسیه تحصیلی ترکیه درخواست می دهند، اما به علت بالا بودن رقابت میان دانشجویان بین المللی و تعداد محدود این یاری هزینه ها، تنها برترین دانشجویان بومی و بین المللی پیروز به دریافت بورسیه ترکیه شده و می توانند تحصیل رایگان در کشور ترکیه را تجربه نمایند.

اما از آنجایی که بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در ترکیه دارای معدل، نمرات فوق العاده درخشان و رزومه کاری و تحصیلی موجه نیستند، بهتر است شانس خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه های دولتی ترکیه امتحان نمایند.

اگر تا به حال در خصوص شرایط تحصیل در ترکیه تحقیق ننموده اید، باید بدانید که اصولاً دانشگاه های دولتی ترکیه اغلب دروس تحصیلی را در مقاطع مختلف دانشگاهی به زبان ترکی استانبولی ارائه می دهند و دارای آزمون یوس ترکیه هستند.

در مقابل، دانشگاه های خصوصی ترکیه اغلب دروس و رشته های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و از شرایط پذیرش آسان تری برای دانشجویان بین المللی برخوردار هستند. شاید با خودتان این سوال را بپرسید که شرح دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه چه ارتباطی به تحصیل رایگان در ترکیه دارد.

در جواب باید به شما بگوییم که اگر پیروز به دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه و تجربه تحصیل رایگان در ترکیه نشوید، برترین گزینه پیش روی شما تحصیل در دانشگاه های کم هزینه و دولتی ترکیه است. دانشگاه های با کیفیتی که دارای شهریه 300 تا 800 دلاری در طول سال تحصیلی هستند.

تنها کافیست کمی در اینترنت به جستجو پرداخته و به هزینه های تحصیل در کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و یا استرالیا نگاهی بیاندازید، تا بفهمید که چرا فرق زیادی بین تحصیل رایگان در کشور ترکیه و تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور قائل نمی شوند.

در واقع نبود احتیاج به دریافت ویزای تحصیلی، شهریه های پایین دانشگاه های دولتی، امکان انجام کار دانشجویی و هزینه های بسیار مناسب زندگی دانشجویی همگی دست در دست هم داده اند تا تحصیل کم هزینه در دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان بین المللی محقق شود.

چه بخواهید برای تحصیل رایگان در ترکیه با استفاده از بورسیه های تحصیلی دولتی این کشور اقدام کنید و چه قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی و کم هزینه این کشور را داشته باشید، باید برنامه ریزی دقیقی برای آماده سازی آزمون ورودی یوس داشته و زمانی تقریباً یک ساله را صرف یادگیری زبان ترکی استانبولی و دریافت مدرک زبان تومر کنید.

اگر هم ترجیح می دهید تا دوره های آموزشی دانشگاهی انگلیسی زبان ترکیه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، باید به عرض شما برسانیم که این دوره های آموزشی اغلب به صورت محدود در دانشگاه های دولتی ترکیه ارائه می شوند و بیشتر می توان در دانشگاه های خصوصی ترکیه به سراغ آنها رفت.

در واقع باید به این موضوع توجه داشته باشید که شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و انگلیسی زبان ترکیه به طور تقریبی بین 5 تا 20 هزار دلار آمریکا در سال است که فرسنگ ها با تحصیل رایگان در ترکیه فاصله دارد.

اگر خود را واجد شرایط درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه می دانید و فکر می کنید مستحق دریافت یاری هزینه تحصیلی و تجربه تحصیل رایگان در کشور ترکیه هستید، باید پیش از اقدام برای اخذ پذیرش دانشگاهی به وب سایت turkiyeburslari.gov مراجعه نموده و با کسب اطلاعات لازم، برای بورسیه تحصیلی سال نو میلادی درخواست دهید.

به بیانی دیگر، در صورتی که پیش از درخواست بورس ترکیه برای اخذ پذیرش تحصیلی این کشور اقدام نموده باشید، شانس تحصیل رایگان در ترکیه شما از بین رفته و باید همچون سایر دانشجویان اقدام به ثبت نام معمولی و پرداخت شهریه دانشگاهی نمایید.

با توجه به اینکه درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه احتیاجمند شرایط تحصیلی قوی و داشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه درخواست، مهارت زبان ترکی، آمادگی برای انجام مصاحبه حضوری و آماده سازی مدارک تحصیلی مورد احتیاج دپارتمان بورسیه ترکیه است، پیشنهاد می کنیم که پیش از هر اقدامی حتماً از خدمات ارزیابی آنلاین و مشاوره تحصیلی تخصصی خبرنگاران در این زمینه بهره ببرید.

چون در صورتی که دارای شرط نمره، شرط سنی، زبانی و آمادگی لازم برای یاری هزینه تحصیلی ترکیه نباشید، وقت و انرژی خود را بی فایده در این راه تلف نموده و علاوه بر از دست دادن امتیاز تحصیل رایگان در ترکیه، یک سال تحصیلی عقب میافتید.

بعلاوه شما این امکان را دارید تا به جای اقدام برای بورسیه تحصیلی ترکیه و قرارگیری در کورس رقابتی سخت و پراسترس کسب امتیاز تحصیل رایگان در ترکیه، از خدمات فری اپلای لتسگو یونی استفاده نموده و بدون احتیاج به پرداخت هزینه، تمامی امور پذیرش دانشگاه های دولتی و برتر ترکیه را با ما به انجام برسانید.

از این رو، تکمیل و ارسال فرم درخواست پذیرش، آماده سازی و ارسال مدارک تحصیلی، ارائه مشاوره و ارزیابی تحصیلی، هدایت در آماده سازی انگیزه نامه و برنامه تحصیلی دانشجو، انتخاب دانشگاه متناسب با رزومه تحصیلی دانشجو، ثبت نام دانشگاه، ثبت نام کلاسهای زبان ترکی، رزرو خوابگاه و سایر امور تخصصی مهاجرت تحصیلی به ترکیه، به صورت رایگان در خبرنگاران به شما ارائه می شود.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در ترکیه

همیشه بسیاری از دانشجویان بین المللی در پی تحصیل رایگان در ترکیه در رشته های تخصصی و پولسازی نظیر پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی هستند؛ اما در حقیقت، دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه های دولتی و کم هزینه ترکیه آن هم برای رشته های تخصص پزشکی و دندانپزشکی به خودی خود سخت، رقابتی و چالش برانگیز است.

از این رو می توان اینطور گفت که تحصیل رایگان دندانپزشکی در ترکیه تنها در گرو پیروزیت در دریافت بورسیه تحصیلی دولتی و کامل دانشگاه های این کشور است. یعنی شما باید دارای سوابق تحصیلی بسیار درخشان و قابل رقابت با سایر دانشجویان ممتاز بین المللی متقاضی تحصیل در این رشته تخصصی باشید و برای یاری هزینه دانشگاه درخواست دهید.

به طور معمول، شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه از بین 5 تا 15 هزار دلار در هر سال متغیر است و جزو رشته های تحصیلی گرانقیمت در این کشور محسوب می شود. از این رو با در نظر گرفتن تعداد محدود و قابل ارائه بورس ترکیه به متقاضیان بین المللی تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه، شانس بسیار کمی برای تحصیل رایگان دندانپزشکی در این کشور وجود دارد.

در یک جمع بندی کلی و مقایسه هزینه های تحصیل در کشورهایی نظیر کانادا، استرالیا، انگلیس و آمریکا، حتی اگر پیروز به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نشوید و نتوانید تحصیل رایگان در ترکیه را تجربه کنید، باز هم تحصیل در ترکیه برای شما بسیار کم هزینه و ارزان بوده و امکان دریافت مدارک دانشگاهی معتبر و ورود به بازار کار بین المللی را برای شما فراهم می سازد.

تنها کافیست تا به وب سایت خبرنگاران مراجعه نموده و متناسب با رشته و مقطع تحصیلی خود، یک دانشگاه ترکیه ای را انتخاب نموده و با آماده سازی مدارک تحصیلی، هویتی و اقتصادی، نسبت به درخواست نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید.

مجموعه لتسگو یونی از صفر تا صد تحصیل رایگان در ترکیه و یا تحصیل کم هزینه در دانشگاه های دولتی این کشور همراه شما بوده و تا رسیدن به نتیجه لازم و ثبت نام در دانشگاه های برتر این کشور شما را همراهی خواهد کرد.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1940

به "تحصیل رایگان در ترکیه 2021 چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل رایگان در ترکیه 2021 چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید