تدوین طرح جامع گردشگری قشم

به گزارش تاورنا، علی درویش پور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روستاهای سهیلی و لافت قشم، گفت: روستاهای قشم دارای جاذبه های خدادادی و طبیعی فراوانی جهت جذب جهانگرد هستند.

تدوین طرح جامع گردشگری قشم

وی ادامه داد: با مدیریت ورود توریستان مناطق جذاب قشم می توان بر، ایجاد اشتغال در جامعه محلی، راه اندازی کسب وکارهای جدید و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بخش های مختلف تاثیرات مثبتی گذاشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با برنامه ریزی و استفاده از صاحب نظران، متخصصان و همراهی مردم جزیره کوشش می گردد تا قشم به صندلی نخست توریستی کشور نایل گردد.

اقامتگاه های بومگردی مطبوع ذائقه توریستان

وی توضیح داد: اقامتگاه های بوم گردی با رعایت بالاترین سطح استانداردها، ضوابط محیط زیستی و سازگاری با معماری و سیمای منطقه، ضمن تعامل با جامعه محلی زمینه حضور و ارائه خدمات مناسب به توریستان را فراهم می نمایند.

درویش پور اضافه کرد: این مراکز با حفظ و احیای معماری و طراحی بومی و محلی، سنت و مدرنیته را به یکدیگر پیوند می دهد و بخشی از خصوصیات جذاب و بی نظیر زندگی اقوام ایرانی را معرفی می نماید.

وی ادامه داد: به دلیل ظرفیت های موجود، امروزه ذائقه توریستان داخلی و خارجی به استفاده از اقامتگاه های سنتی و محلی گرایش پیدا نموده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: ساماندهی بندر تاریخی لافت نیز به عنوان یکی از دروازه های مهم ورود توریست، یکی از اولویت های مهم حوزه توریستی جزیره است.

وی اضافه کرد: با استفاده از همه ظرفیت های موجود کوشش می گردد مسائل و مانع های موجود در جهت تکمیل طرح های بهسازی معابر و زیباسازی مبلمان شهری و روستایی در نقاط توریستپذیر جزیره رفع گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خاتمه گفت: صنعت توریستی محور توسعه جزیره قشم است که امید می رود بر اساس طرح های جامع و راهبردی، از تمامی ظرفیت های جزیره زیبای قشم برای رونق توریستی و توسعه زیرساخت ها استفاده گردد.

ایران نوشت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه فرماندار این شهرستان و دیگر مسوولان محلی از روستاهای سهیلی و لافت بازدید کردند.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1668

به "تدوین طرح جامع گردشگری قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین طرح جامع گردشگری قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید