تور ترکیه: ترکیه: مذاکره برای تحویل اف16 آمریکایی مثبت بود

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه گفتگوهای هیئت اعزامی به آمریکا با موضوع تحویل جنگنده اف 16 از این کشور را مثبت ارزیابی کرد و از توافق برای برگزاری دور آینده مذاکره در آنکارا اطلاع داد.

تور ترکیه: ترکیه: مذاکره برای تحویل اف16 آمریکایی مثبت بود

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اوایل ماه میلادی نوامبر بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که جو بایدن همتای آمریکایی قول مساعد داده که از هیچ تلاشی برای متقاعد کردن سنا به موافقت با تحویل اف 16 به آنکارا فروگذار نکند.

این ادعا در حالی مطرح می گردد که باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیشتر گفته بود: من شخصاً از فروش جنگنده اف-16 به ترکیه حمایت نمی کنم. من واقعاً با این قضیه مشکل دارم. این ترکیه ای نیست که ما آرزویش را داریم، آنکارا از آن نوع متحدهای ناتو به حساب نمی آید که بتوانیم بعضی از پیچیده ترین تجهیزات جنگی را در اختیارش بگذاریم.

ترکیه بعد از آنکه به علت عملیاتی کردن اس-400 روسی، از پروژه اف 35 آمریکایی کنار گذاشته شد؛ پیشنهاد داد به ازای مبلغی که پرداخته، اف 16 های جدیدی از آمریکا تحویل بگیرد اما ظاهراً این فرایند به آن آسانی که آنکارا انتظار داشت؛ نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1936

به "تور ترکیه: ترکیه: مذاکره برای تحویل اف16 آمریکایی مثبت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: ترکیه: مذاکره برای تحویل اف16 آمریکایی مثبت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید