تسریع در روند اجرای توافقات و کوشش برای برطرف موانع احتمالی

به گزارش تاورنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با معاون نخست وزیر این کشور ملاقات و تبادل نظر کرد.

تسریع در روند اجرای توافقات و کوشش برای برطرف موانع احتمالی

در این ملاقات، آقای مهر گریگوریان -معاون نخست وزیر ارمنستان، با اشاره به سفیر اخیر نخست وزیر کشور متبوعش به تهران و توافقات به دست آمده، ابراز اطمینان کرد که اجرای این توافقات به ویژه در زمینه مسائل زیربنایی از جمله تبادل انرژی به ارتقای روابط دو کشور به سطحی نو یاری مؤثری کند.

دو طرف در این ملاقات بعلاوه درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی و بر ادامه مشورت های لازم برای تأمین منافع مشترک در موضوعات منطقه ای تأکید کردند.

با توجه به مسئولیت گریگوریان به عنوان رئیس هیأت ارمنستانی در کارگروه سه جانبه برطرف انسداد از محور های مواصلاتی در منطقه، شرایط مسیر های حمل و نقلی در منطقه از جمله اتصال راه آهن ایران و ارمنستان از مسیر نخجوان در صورت حصول توافق درباره برطرف انسداد از محور های مواصلاتی مورد اشاره نهاده شد.

گریگوریان و ظهوری بعلاوه شرایط اجرای توافقات مندرج در یادداشت تفاهم هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران و ارمنستان به ویژه در حوزه مسائل زیربنایی از جمله اتمام پروژه خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان، پروژه جاده شمال به جنوب ارمنستان و تسهیل تجارت بین دو کشور را مرور کردند و مقرر شد با تشکیل کمیته پیگیری دوجانبه، پیش از انتها امسال میلادی، روند اجرای توافقات تسریع و برای برطرف موانع احتمالی کوشش گردد.

خبرنگاران سیاسی سیاست خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2164

به "تسریع در روند اجرای توافقات و کوشش برای برطرف موانع احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در روند اجرای توافقات و کوشش برای برطرف موانع احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید