معین کف و سقف نمره برای امتحانات انتها ترم دانشجویان، تداوم فرایند آموزش مجازی

به گزارش تاورنا، معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از معین حداقل و حداکثر نمره امتحانی انتها ترم دانشجویان این دانشگاه اطلاع داد وگفت: بین 5 تا 15 نمره انتها ترم دانشجویان به امتحانات انتها ترم اختصاص می یابد و مابقی نمره براساس ارزیابی در طول ترم داده خواهد شد.

معین کف و سقف نمره برای امتحانات انتها ترم دانشجویان، تداوم فرایند آموزش مجازی

دکتر علی اشرف زاده در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب به تشریح برنامه های دانشگاه خواجه نصیر در نیم امسال پرداخت و اضافه کرد: ما تعداد واحدهای دانشجویان جدید الورود دانشگاه خواجه نصیر برای نیمسال تحصیلی جاری را کاهش دادیم؛ یعنی این ترم دانشجویان کارشناسی ارشد 2 درس و کارشناسی 3 درس دریافت کردند که این میزان بسیار پایین تر از واحدهای دریافتی نرمال در یک ترم است. در واقع با این شرایط دانشجویان می تواند در مهلتی که داشته اند دروس خود را پاس نمایند. حتی امکان حذف و اضافه برای دانشجویان را کاهش دادیم.

وی در ادامه توضیح داد: از ابتدای ترم به همه اساتید این موضوع را عنوان کردیم که امتحانات خاتمه ترم دانشجویان دیگر مفهوم سابق را ندارد و استاد باید در طول ترم ارزشیابی لازم را از دانشجویان داشته باشد و امتحان خاتمه ترم نیز 5 تا 15 درصد از کل نمره هر درس را به خود اختصاص دهد؛ بنابراین این نکته که دانشجویان معمولا در مواقع امتحانات نگران می شوند تقریبا در این شرایط معنا و مصداقی ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تاکید نمود: به معاونت های دانشکده ها این مجوز داده شده که در موارد خاصی که اشکالاتی دارد، بتوانند برنامه های آموزشی را تغییر بدهند. اگر چه ما در موضوعات خیلی ریز نمی توانیم این تقویم را تغییر بدهیم اما معاونت ها در مواردی نظیر این که استاد درسی به دلیل کسالت دو یا سه هفته در کلاس آموزش حضور نداشته باشد می توانند در مورد آن درس تصمیم بگیرند.

دکتر اشرف زاده همچنین خاطر نشان کرد: آزمون های دانشگاه خواجه نصیر به شکل غیر حضوری برگزار می شوند و با توجه به اینکه طی نیم امسال ارزیابی هایی از دانشجویان صورت گرفته و اساتید نیز یاد گرفته اند چگونه امتحانات مطمئن و موثر برگزار نمایند و بنابراین به نظرمی رسد در ترم جاری امتحانات بدون مشکل برگزار خواهند شد.

وی با تاکید بر این که تعداد مراجعین برای حذف ترم یا حذف واحد در دانشگاه خواجه نصیر افزایش نیافته است، اظهار کرد: با وجود این که این دانشگاه تسهیلاتی را برای شرایط عادی کرونایی به دانشجویان ارائه می دهد اما خوشبختانه هیچ سینگال غیر طبیعی برای حذف ترم یا واحد در دانشگاه مشاهده نشده است و کمیسیون موارد خاص ما هم موارد و درخواست های خاص و نادر دانشجویان را پیگیری خواهد نمود.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: اگرچه در کمیسیون با پرونده های دانشجویان با ملاطفت برخورد می گردد اما این به معنی آن نیست که بخواهیم به هر درخواستی پاسخ مثبت بدهیم.

وی با تاکید بر این که ترم آینده دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر مجازی خواهد بود گفت: تا زمانی که شرایط کرونایی برقرار باشد و ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط را به شکل فعلی اعلام کند، ما همان آموزش مجازی خود را پیگیری خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در خاتمه از تخفیف شهریه برای گروه هایی از دانشجویان این دانشگاه در ترم جاری اطلاع داد و اظهار کرد: این تخفیفات برای گروه هایی از دانشجویان خواهد بود و دانشگاه در مورد شهریه بعضی دانشجویان شهریه پرداز تا 20 درصد تخفیف اعمال نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1444

به "معین کف و سقف نمره برای امتحانات انتها ترم دانشجویان، تداوم فرایند آموزش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین کف و سقف نمره برای امتحانات انتها ترم دانشجویان، تداوم فرایند آموزش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید