توجه به استعداد های کوچک منجر به رشد در صنعت پوشاک می شود

به گزارش تاورنا، کارگاه آموزشی تکنولوژی نوین در صنعت پوشاک امروز شنبه در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد.

توجه به استعداد های کوچک منجر به رشد در صنعت پوشاک می شود

به گزارش خبرنگاران، سومبات هاکوپیان در این مراسم گفت: با توجه به اینکه همه ما می دانیم در این صنعت بیشترین توجه به سلیقه مشتری است، اما در این باره محدودیت ها و مشکلاتی داریم که باید جایی حل شود.

وی استفاده از استعداد های کوچک را راهی برای پیشرفت صنایع پوشاک معرفی کرد و با بیان اینکه در چند سال اخیر توجه سیاستگذاران کلان کشور به سمت سرمایه گذاری های بزرگ است افزود: توجه به سرمایه گذاران بزرگ باعث می شود که احساس خلاقیت از جوانان ما گرفته شود. ما می توانیم با توجه به استعداد های کوچک و حمایت از آنها به صنعت تولید پوشاک کمک کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید از فرصت پیش امده بهترین استفاده را ببریم اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه افراد بزرگ مانند وزیران برای این صنعت وقت می گذارند، نشان دهنده اهمیت صنعت پوشاک است و انجمن صنایع و طراحان پوشاک به منظور رشد در این صنعت همراه تولیدکنندگان خواهد بود.

در ادامه رضا تازیکی، مدیر اجرایی طرح نوین تکاپو نیز با بیان اینکه این طرح منجر به توسعه و اشتغال زایی می شود گفت: طرح تکاپو یکی از طرح های اشتغال زایی است و ما در این طرح به صنایعی که پتانسیل افزایش اشتغال را دارند توجه می کنیم که صنعت پوشاک یکی از این صنایع است.

وی در ادامه افزود: طبق آمار بانک مرکزی سرانه پوشاک در ایران 180 تا 205 هزار دلار است و با توجه یه این موضوع، ارزش بازار های پوشاک رقمی حدود 14 تا 16 میلیارد دلار است که حدود 50 تا 60 و گاهی تا 80 درصد این بازار ها از پوشاک های خارجی که عمدتا قاچاق هستند پر می شوند.

او با بیان اینکه بازار پوشاک حدود 9 میلیارد دلار جای خالی دارد که با کالاهای خارجی و قاچاق پر می شود، افزود: در حال حاضر حدود 530 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که اگر بتوانیم فضایی که با کالاهای خارجی پر شده است را با تولید کالای داخلی بگیریم می توانیم رقمی حدود یک میلیون شغل در این صنعت به وجود آوریم.

وی ادامه داد: در حالی که در ایران نرخ مشارکت زنان در مشاغل بسیار پایین است اگر بتوانیم در صنعت پوشاک اشتغال زایی کنیم، می توانیم هم مشارکت زنان را بالا ببریم و هم شغل ایجاد کنیم و رشد اقتصادی را افزایش دهیم.

مدیر اجرایی طرح تکاپو با تاکید بر اینکه بسکمک از کشور ها با تکیه بر صنعت پوشاک توانستند مشکل درآمد خود را حل کنند بیان نمود: این صنعت اکنون با همت بخش خصوصی سر پاست و برای توسعه آن وزارتخانه ها و نهادهای مختلف باید توجه بسکمک به این حوزه داشته باشند که امیدواریم با همکاری همه این صنعت جایگاه اصلی خودش که ابزار مهمی برای توسعه اقتصادی است برسد.

رزوان، کارشناس صنعت پوشاک در سازمان ملل متحد نیز در سخنانی درباره علت حضور خود در این کارگاه آموزشی صنعت پوشاک گفت: علت حضور ما در ایران پروژه ای به اسم تکاپو است. همانطور که هدف این طرح اشتغال زایی است، توجه به صنعت پوشاک می تواند در این حوزه کمک زیادی کند.

وی با معرفی هشت کشور که تولید کننده های اصلی پوشاک هستند افزود: چین با تولید 214 هزار میلیارد دلار صادرات اولین صادر کننده در این صنعت است و بعد از آن بنگلادش، ویتنام، هند، ترکیه، اندونزی، سریلانکا و موناکو به ترتیب رتبه 2 تا 8 را به خود اختصاص داده اند که ایران با توجه به تولیدات وضعیتی شبیه به ترکیه دارد و ترکیه می تواند رقابت کننده اصلی در برابر ایران باشد.

رزوان با بیان اینکه صنعت پوشاک بزرگترین صنعت در جهان به شمار می آید بیان نمود: هدف ما از حضور در ایران این است که بتوانیم با انجام برنامه ها و آموزش های مختلف این کشور را جزو تولیدکننده های اصلی جهان بیاوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 580

به "توجه به استعداد های کوچک منجر به رشد در صنعت پوشاک می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به استعداد های کوچک منجر به رشد در صنعت پوشاک می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید