فراوری انواع رله ایرانی برای هوشمندسازی ساختمان ها

به گزارش تاورنا، یک شرکت دانش بنیان با استفاده از تسهیلات نمونه سازی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیروز به فراوری انواع ماژول های رله هوشمند به همراه نرم افزار هوشمندسازی برای ساختمان ها شده است.

فراوری انواع رله ایرانی برای هوشمندسازی ساختمان ها

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

این محصول ایرانی با تسهیلات 70 میلیون تومانی نمونه سازی صندوق نوآوری و شکوفایی و برای کنترل روشنایی ساختمان، سیستم سرمایش و گرمایش، دوربین های مداربسته، درها، شرایط های اضطراری همچون آتش سوزی، زلزله و بسیاری از کنترل های دیگر به صورت اتوماتیک ساخته شده است.

استفاده از رله هوشمند در ساختمان ها، موجب صرفه جویی در هزینه و زمان می گردد، در مدیریت اتوماتیک ساختمان (BMS) بسیاری از اعمالی که ساکنان از روی عادت و به صورت غیرارادی انجام می دهند، توسط سیستم های هوشمند انجام می گردد که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نیروی انسانی شده و به علاوه کاهش مصارف انرژی، کاهش هزینه های انرژی، کاهش خطاپذیری و افزایش اثربخشی سیستم را به دنبال دارد.

میثم بخشی مدیرعامل شرکت دانش بنیان الگوریتم هوشمند زیتون در خصوص این محصول دانش بنیان شرح داد: بر این اساس با بکارگیری انواع حسگرها در داخل و خارج ساختمان و با بکارگیری یک سیستم واحد می ­توان به صورت لحظه ای، کنترل تمام شرایط آسایشی و امنیتی را در اختیار داشت.

وی ادامه داد: برای این سیستم به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی احتیاج است تا با گردآوری اطلاعات محیطی و انتقال داده ها به سیستم مرکزی، فرایند کنترل و مدیریت ساختمان را به اجرا درآورد؛ بنابراین در ساختمان­ هایی که از سیستم مدیریت اتوماتیک ساختمان استفاده نموده­ اند، برای کنترل روشنایی ساختمان، کنترل سیستم سرمایش و گرمایش، کنترل دوربین های مدار بسته، کنترل درها، کنترل شرایط های اضطراری همچون آتش سوزی، زلزله و بسیاری از کنترل­ های دیگر به صورت اتوماتیک و بر اساس فرامینی که قبلا به سیستم داده شده است، توسط یکسری از ماژول ها جریان برق را قطع یا وصل می نماید.

بخشی با اشاره به ساخت انواع ماژول های رله هوشمند بر اساس استانداردها و پروتکل های بین المللی در این شرکت گفت: این محصول با پروتکل های مختلفی ساخته می گردد که از بین آنها دو پروتکل استاندارد بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت ما تنها شرکت ایرانی سازنده انواع ماژول های رله هوشمند به همراه نرم افزار هوشمندسازی منطبق با این دو پروتکل بین المللی در ایران است.

وی، در خصوص جزییات ماژول های ارتباطی در سیستم گفت: این ماژول ها بسته به فضا و تعداد وسایل تحت کنترل مانند وسایل روشنایی، وسایل تهویه، آسانسور و درها از یک کانال تا 16 کانال دارند که بر اساس نوع وسیله، شدت جریان آن نیز متفاوت است، برای استفاده در یک ساختمان مسکونی یا اداری معمولی با وسایل برقی عمومی، شدت جریان مورد استفاده در کانال ها 10 آمپر در نظرگرفته می­ گردد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اضافه نمود: قابلیت اتصال به اینترنت و نیز کنترل از راه دور تمام ماژول ها در این محصول، فزونی آن نسبت به نمونه های خارجی است. کاربرد ماژول درگاه شبکه برای مبدل شبکه مدیریت ساختمان اتوماتیک به اترنت (اترنت تکنولوژیی برای اتصال شبکه های محلی (LAN) است مانند کلید لمسی که در شبکه هوشمند با هم در ارتباط هستند). این ماژول زمانی کاربرد دارد که کاربر بخواهد واحد خود را به وسیله اپلیکیشن و از بیرون از ساختمان کنترل یا چند واحد ساختمانی (مثلا 3 واحد آپارتمانی در یک ساختمان) را با هم مدیریت کند.

بخشی یادآور شد: برای فراوری این محصول 70 میلیون تومان تسهیلات نمونه سازی از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت نموده ایم.

وی در خصوص مزیت محصول فراوریی در این شرکت نسبت به محصولات رقبای داخلی و خارجی علاوه بر اتصال به شبکه و کنترل از راه دور به وسیله نرم افزار هوشمند گفت: شرکت های فراورینماینده خارجی مانند ABB، HDL و زیمنس محصولات خود را در بخش هوشمندسازی به صورت غیرمتمرکز ارائه می نمایند اما ماژول های ما به صورت یکپارچه در یک مجموعه به شکل متمرکز قرار گرفته است، نرم افزار بومی شده و سازگار با شرایط زیست محیطی ایران بوده و قابلیت سفارشی سازی و اتصال به ماژول های دارای پروتکل یکسان را دارا است و در نهایت کیفیت بهتر با قیمت پایین تر، ویژگی شاخص این محصول است.

بخشی یادآور شد: ظرفیت فراوری در حال حاضر 2 هزار دستگاه در سال است و ظرفیت احتیاج بازار در مقابل، سالانه 10 هزار دستگاه است و در واقع حدود 20 درصد از سهم بازار را در اختیار داریم. بعد از رسیدن به سهم 60 درصدی بازار برای صادرات نیز برنامه ریزی خواهیم کرد، با این حال در کوشش برای اخذ استاندارد CE اروپا برای محصولات خود هستیم تا مصرف نمایندگان ما از کیفیت محصولات مطمئن باشند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1059

به "فراوری انواع رله ایرانی برای هوشمندسازی ساختمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انواع رله ایرانی برای هوشمندسازی ساختمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید