جلسات دانشگاه علم و صنعت ایران مجازی شد

به گزارش تاورنا، نخستین جلسه مجازی IMC مدیران فرهنگی دانشکده های دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور شورای مدیران برگزار گشت.

جلسات دانشگاه علم و صنعت ایران مجازی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران ، نخستین جلسه مجازی IMC مدیران فرهنگی دانشکده های دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور شورای مدیران برگزار گشت.

ارجمندی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در آغاز این جلسه با تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر و تسلیت به مناسب وفات حضرت زینب (س)، به آیه وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ و قطعاً شما را به چیزی از قبیلِ ترس و گرسنگی، و کاهشی در اموال و جان ها و محصولات می آزماییم و مژده ده شکیبایان را. اشاره کرد و سپس به تبیین وظیفه نخبگان و استادان و دانشجویان در دوره بحران بیماری فراگیر کرونا پرداخت.

وی گفت: در دوره ای که ملت و کشور به حضور نخبگان جامعه اش نیاز دارد، صحیح نیست که ما اساتید دانشگاه و دانشجویان در خانه نشسته و گوشه عزلت و خلوت را انتخاب کنیم. امروز کشور و ملت به حضور ما نیاز دارد و این حضور باید به موقع انجام گیرد.

ارجمندی شرح داد: نباید فعل ما از مصادیق نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشد و همان گونه که ما از خانواده مان حفاظت می کنیم، باید از ملت و کشورمان نیز محافظت و پاسداری نماییم و در بحران ها، پاسدار ایران و ایرانی باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تاکید کرد: دشمن قصد دارد که از عواقب ویروس کرونا کمال سوء استفاده را به عمل آورد و از طرق مختلف ما را مورد حمله قرار دهد که یکی از آنها تحریم داروهای مورد نیاز است. از طرفی صدها شبکه علیه روح و جان مردم ما فعالیت دارند تا یأس و نومیدی و تنش های گوناگون را القا نمایند امّا باید اساتید و دانشجویان، هشیار و بیدار باشند تا در این جنگ بیولوژیک، مغلوب نشویم.

ارجمندی گفت: اساتید باید در دو جبهه پشتیبانی و صف، فعالانه شرکت نمایند و در هر فعالیت و تلاش جهادی و انقلابی، بدون هیچ چشم داشتی شرکت نمایند. به عنوان مثال، ما اساتید و دانشجویان، باید از دانش فنی خود مدد گرفته، به تولید دارو و شوینده و دیگر مواد مورد نیاز بهداشتی اقدام نماییم، با کارخانه ها در ارتباط بوده، در مراکز تولیدی بزرگ و کوچک به صورت جهادی حاضر شده و به آنان مشورت و یاری رسانیم.

وی در ادامه اضافه نمود: باید ما اساتید در کلاس های درس مجازی، روح امیدواری و باورمندی را در دانشجویان عزیز که امید و اعتماد آینده ما هستند، تقویت کنیم تا آنها به نوبه خود در حال و آینده، سفیران امید و ایثارگری در جامعه باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: ما اساتید باید در گروه ها و شبکه های اجتماعی، با اسم و عنوان دانشگاهی حضور فعال داشته باشیم و با بصیرت و کلامی نرم و عالمانه، به مردم و مدیران مشاوره دهیم تا بتوانند با آرامش و قوت و قدرت، تصمیم بگیرند. باید توجه داشته باشیم که بدخواهان و نظام سلطه و رسانه های آنها به دنبال یا س و ناامیدی ملت بزرگ و قهرمان ایران هستند تا به هر طریق ممکن اقتصاد و اقتدار ملی ما را بشنمایند باید این بار ثابت کنیم ما ملت و جوانانی خستگی ناپذیر و سلحشور داریم.

وی شرح داد: ما اساتید و دانشجویان باید در مقابل شایعه پراکنی و منفی بافی وجنگ روانی بدخواهان ایران و ایرانی در داخل و خارج ایستاده، موفقیت ها و پیروزی های بسیار - که حاصل سالها تلاش پیشروان علم و رزمندگان جبهه حق علیه باطل بوده است- را یاد آور شویم. همچنین باید از مراجع مسئول و قضایی بخواهیم که کسانی که مواد مورد نیاز فعلی جامعه را احتکار و خاین به ایران و ایرانی هستند را شناسایی و بدون تعلل به اشد مجازات برسانند.

لازم به ذکر است در این جلسه، موضوعات مطرح شده، توسط مدیران فرهنگی دانشکده ها و اساتید به صورت مجازی و IMC، مورد بحث و گفت گو قرار گرفت و راهکارهای اجرایی بیان و مقرر شد که اساتید در حدّ توان خود در این راستا با جرات تلاش نمایند و طرح های خود را ارائه دهند. در ادامه این جلسه، مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی در شرایط پیش آمده توسط مدیران فرهنگی بررسی شد. در سرانجام نیز همگی برای دفع و رفع این بلا، دعا و توسل کردند.

لازم به ذکر است دیگر جلسات معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران فرهنگی دانشکدهای دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت مجازی و IMC برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 845

به "جلسات دانشگاه علم و صنعت ایران مجازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسات دانشگاه علم و صنعت ایران مجازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید