جمهوری آذربایجان به ارمنستان هشدار داد

به گزارش تاورنا، رئیس جمهور آذربایجان از احتمال بکارگیری جنگنده های اف-16 ترکیه در صورت ادامه درگیری ها در قره باغ اطلاع داد.

جمهوری آذربایجان به ارمنستان هشدار داد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آذربایجان به ارمنستان درباره تشدید حملاتش هشدار داد.

در حالیکه هنوز 24 ساعت از سومین توافق آتش بس میان باکو و ایروان نمی گذرد، الهام علی اف درباره پیامد های حضور نیرو های ارمنستان در اراضی تحت حاکمیت جمهوری آذربایجان هشدار داد. رئیس جمهور آذربایجان گفت در صورت تجاوز به حریم این کشور از جنگنده های اف-16 ترکیه استفاده خواهد نمود.

وزارت دفاع آذربایجان اظهار داشت ارمنستان آتش بس جدید را تنها 5 دقیقه بعد از آنکه وارد فاز اجرایی شد نقض کرد این درحالی است که ارمنستان چنین ادعای را رد کرد و از پایبندی خود به آتش بس گفت.

در آن سوی میدان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نه تنها این ادعای آذربایجان را رد بلکه تاکید نمود که این باکو بود که نیرو های آن ها را بمباران و آتش بس را نقض کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته با انتشار بیانیه ای از اجرایی شدن توافق آتش بس جدیدی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ساعت 8 صبح روز دوشنبه اطلاع داد. وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه خود با اشاره به بیانیه مشترکی که در تاریخ 1 اکتبر (9 مهر) میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، امانوئل مکرون همتای فرانسوی او و ولادیمیر پوتین همتای روس آنان، منعقد شده است، اظهار داشت که این توافق از فردا 8 صبح به وقت محلی اجرایی می گردد و واشنگتن مذاکرات با مینسک را سهولت خواهد بخشید تا جمهوری آذربایجان و ارمنستان راه حلی برای مناقشات قره باغ بیابند.

از زمان شروع درگیری های تازه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، این سومین توافق آتش بسی است که میان دو کشور منعقد می گردد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1252

به "جمهوری آذربایجان به ارمنستان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری آذربایجان به ارمنستان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید