تور آلمان ارزان: حقایق جالب در خصوص دیوار برلین

به گزارش تاورنا، دیوار برلین تاریخچه ای تلخ پشت خود دارد و نام آن با جنگ و جدایی مردم برلین و جنگ سرد گره خورده است. این دیوار تلفات زیادی گرفت.

تور آلمان ارزان: حقایق جالب در خصوص دیوار برلین

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

دیوار برلین بعد از شکست نازی ها در جنگ جهانی دوم بنا شد و برلین را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد. این دیوار در دهه 80 فروپاشید و مردم این شهر دوباره توانستند کنار یکدیگر و بدون هیچ دیواری که میانشان جدایی بیندازد، زندگی نمایند. در این مقاله به معرفی چند حقیقت جالب در خصوص آن می پردازیم:

1. طول دیوار برلین بیش از 140 کیلومتر بود.

2. بیش از 5 هزار نفر وسوسه شدند تا از دیوار برلین فرار نمایند که گفته می گردد 136 الی بیش از 200 نفر آن ها تاوان آن را با از دست دادن جانشان پرداخت کردند.

3. در سال 1963 یک سربازی از آلمان شرقی یک تانک دزدید و به وسیله دیوار برلین با آن تانک فرار کرد.

4. آخرین کسی که در دیوار برلین مرد، سعی داشت با یک بالن فرار کند اما بالن سقوط کرد و به مرگ او انجامید.

5. دیوار برلین پس از سخنرانی سخنگوی آلمان شرقی در یک کنفرانس مطبوعاتی به وسیله شهروندانی فرو پاشید که گمان می کردند سخنگو در این در این سخنرانی اعلام نموده است که عبور از مرز امتیازی بدیهی برای هر شهروند است.

6. دیوید بووی خواننده، در سال 1987 در دیوار برلین موسیقی اجرا می کرد و این در حالی بود که مردم آلمان شرقی پشت دیوار برای شنیدن صدای او جمع شده بودند. می توانستید صدای تشویق ها و همراهی کردن مردم را با آواز خواننده از پشت دیوار بشنوید.

7. اوسین بولت که رکورددار کسب مدال طلا در مسابقات دوی 100 متر و 200 متر است، مالک 3 تن از قسمتی از دیوار برلین است. شهردار این شهر، دستور داده بود تا تصویری از این قهرمان را روی یک بخش از دیوار بکشند و آن را به اوسین بولت تقدیم کرد.

8. در سال 1989 مارگارت تاچر از میخائیل گورباچف درخواست کرد تا دیوار برلین را حفظ کند و از تخریب آن جلوگیری گردد.

9. روز 9 نوامبر روز خاصی در آلمان است. در این روز در 1918 آلمان به دولت جمهوری تبدیل شد، در سال 1923 کودتای مونیخ به وقوع پیوست، در 1938 شب بلورین (یا همان شب شیشه های شکسته) رخ داد و در همین روز در سال 1989 دیوار برلین فرو پاشید.

10. تخریب واقعی دیوار برلین در سال 1989 اتفاق نیفتاد؛ تخریب آن از تابستان سال 1990 آغاز شد و این کار تا سال 1992 به طول انجامید.

11. قبل از ساخت دیوار برلین، 3/5 میلیون از اهالی آلمان شرقی از کشور خود فرار کردند.

12. در 15 آگوست سال 1961، کنراد شومان اولین مرزبان آلمان شرقی بود که با پریدن از سیم خاردارها به برلین غربی فرار کرد.

13. دولت آلمان شرقی ادعا کرد که دیوار برلین یک حصار محافظ ضد فاشیستی است تا از تجاوز غرب جلوگیری گردد اما در این دیوار بیشتر برای جلوگیری از فرار شهروندان آلمان شرقی به آلمان غربی استفاده می شد!

14. کلیسایی به نام کلیسای آشتی در کنار دیوار برلین قرار داشت که مقامات جمهوری دموکراتیک آلمان دستور دادند در سال 1985 با دینامیت تخریب نمایند.

منبع: کجارو / factslides.com
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2086

به "تور آلمان ارزان: حقایق جالب در خصوص دیوار برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: حقایق جالب در خصوص دیوار برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید