حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در سطح کاغذ متوقف شده است

به گزارش تاورنا، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: حمایت از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تنها در سطح کاغذبازی متوقف شده است.

حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در سطح کاغذ متوقف شده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

مجید فرقانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاران در مرحله اداری به انجام می رسد، اما در مرحله اعطاء وام های بانکی با مشکل روبرو است و این وام ها سهل الوصول نیستند.

وی اعلام کرد: سازمان های متولی مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی قوانین و آیین نامه های خوبی در این زمینه تنظیم نموده اند و از جهتی حمایت ها صورت می گیرد، اما در مقابل قوانین بانکی به صورتی تنظیم شده است که در جریان آن وام ها به راحتی به سرمایه گذاران اعطا نمی گردد.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی استان، مطرح کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و اقامتی در مشهد تمایل زیادی دارند، اما موانعی که در جهت آنها وجود دارد موجب توقف سرمایه گذاران می گردد.

فرقانی با اشاره به موانعی که بر سر راه سرمایه گذاری در مشهد است، گفت: یکی از موانع این اقدام موضوع نقل و انتقال پول است که هنوز عملا رفع نشده و موضوع دیگر تامین امنیت سرمایه گذاران و تضمین سرمایه آنهاست.

وی با تاکید بر لزوم تامین امنیت اقتصادی سرمایه گذاران، تصریح کرد: موارد مختلفی در این امر مانند ثبات اقتصادی، ثبات امنیتی و سیاسی و بحران در منطقه دخیل است، لذا تامین این امنیت نیازمند کار تیمیست و تنها بر عهده میراث فرهنگی نیست. سرمایه گذاران بسیاری تمایل به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و اقامتی مشهد دارند و تنها دغدغه اصلی آنها تامین امنیت سرمایه و تضمین آن است.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی استان در خصوص کشورهای سرمایه گذار در مشهد، مطرح کرد: بیشتر سرمایه گذاران خارجی از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای شیعه نشین هستند ، اما کشورهای متعدد دیگری نیز تمایل به سرمایه گذاری دارند.

فرقانی تاکید کرد: با توجه به اینکه مشهد شهری گردشگرپذیر است و به منظور اینکه بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد، باید راه ورود سرمایه گذاران و همچنین قوانین را در زمینه سرمایه گذاری تسهیل کرد. موانع قانونی ضروری است که برداشته گردد و پرسه سرمایه گذاری را آسان تر کرد.

وی مطرح کرد: در یکی دو سال اخیر و بعد از برجام مسائل اداری آسان تر شده که موجب جذب بیشتر سرمایه گذار در ایران شد. البته در حوزه موانع بانکی، مدیران و مسوولان بانک مرکزی در صدد رفع کردن این مشکل هستند که رفع شدن این مسئله در ورود هرچه بیشتر سرمایه گذاران مؤثر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 733

به "حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در سطح کاغذ متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در سطح کاغذ متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید