خبرنگاران راه چاره چین برای جلوگیری از شیوع وارداتی کرونا

به گزارش تاورنا، پکن- خبرنگاران- چین که پس از دو ماه کوشش شبانه روزی پیروز به کنترل تقریبی کرونا و به صفر رساندن شمار مبتلایان در سراسر کشور شده است حالا با اقدامی جدید در حال پیشگیری از بازگشت ویروس به کشور به وسیله مسافران ورودی به پکن است.

خبرنگاران راه چاره چین برای جلوگیری از شیوع وارداتی کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران سازمان هواپیمایی چین امروز یکشنبه در بیانیه ای گفت از این پس بسیاری از پروازهای کشورهای دیگر به مقصد پکن پایتخت چین به شهرهای اطراف پکن منتقل خواهد شد تا کنترل بیشتری روی افراد مبتلا به کرونا در حین ورود به فرودگاه ها اعمال گردد.

این اقدام در شرایطی است که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین به مسئولان سراسر کشور دستور داده است تمام کوشش خود را بکار گیرند تا مبادا موردی از ابتلا به کرونا در پایتخت گزارش گردد.

همزمان بسیاری از ساکنان شهر پکن، کارگران، نیروهای مهاجر و دارای شغل های فصلی نیز که تا کنون به پکن بازنگشته اند، فعلا حق ورود ندارند و از تردد آنها در بزرگراه ها جلوگیری می گردد.

صاحبخانه ها و مجتمع های مسکونی نیز به چینی هایی که خارج از پکن هستند اعلام نموده اند تا وقتی دولت مرکزی و دولت محلی پکن اعلام ننموده است، حق ورود به پایتخت را ندارند.

سازمان هواپیمایی چین در بیانیه خود آورده است پروازهای روسیه، ژاپن و کانادا در روزهای آینده به جای پکن به شهرهای تیان جین، هوهوت و تای یوان در شرق و شمال غرب و شمال پکن خواهند رفت و نمی توانند در پکن فرود بیایند.

این سازمان افزوده است: همه مسافرانی که وارد این شهرها می شوند باید در همان شهر برای 14 روز قرنطینه شوند و پس از آنکه مسئولان منطقه ای اعلام نظر کردند، می توانند بتدریج به پکن بازگردند.

این اقدام بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی پس از آن صورت می گیرد که پکن پذیرای بیشترین موارد کرونایی از کشورهای دیگر بود هرچند بعضی از آنها چینی هایی هستند که از کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و اسپانیا به این شهر بازگشته اند.

نزدیک به دو سوم مسافران ورودی مبتلا به کرونا به وسیله فرودگاه پکن وارد چین شدند در این شهر 150 مرکز ایزوله در مناطق مختلف برای قرنطینه 14 روزه مسافران در نظر گرفته شده است.

بخشنامه دیگری از سازمان هواپیمایی چین حاکی است که پروازهای شرکت های هواپیمایی چین به کشورهای دیگر هم در روزهای آینده کاهش می یابد تا امکان بازگشت کرونا به کشور به وسیله مسافران ورودی در هفته های آینده به مراتب کمتر گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 876

به "خبرنگاران راه چاره چین برای جلوگیری از شیوع وارداتی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه چاره چین برای جلوگیری از شیوع وارداتی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید