خبرنگاران 15 هکتار از اراضی کشاورزی تبریز برطرف تصرف شد

به گزارش تاورنا، تبریز - خبرنگاران - مدیر جهادکشاورزی تبریز گفت: در مدت سپری شده سال جاری 95 واحد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی به وسعت 15 هکتار در این شهرستان برطرف تصرف شد.

خبرنگاران 15 هکتار از اراضی کشاورزی تبریز برطرف تصرف شد

به گزارش دوشنبه خبرنگاران، فرامرز افشانی در یک گفت وگوی خبری اضافه نمود: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل های آینده است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می نمایند، همیشه موظفند از آن به طور صحیح بهره برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل های آینده کوشش نمایند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز، اضافه نمود: تغییر بی ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مسائل مهم این بخش است که این کار سالیانه بخش عمده ای از زمین های کشاورزی را از چرخه فراوری خارج می نماید.

افشانی یادآوری کرد: کارشناسان جهادکشاورزی با همراهی دیگر نهادهای همراه، حافظ بیت المال هستند و در این راه با هیچ فرصت طلبی مماشات نمی نمایند.

وی گفت: پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی باید در اولویت باشد.

وی ادامه داد: خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با آنالیز مستمر و حضور فعال در عرصه های کشاورزی و نیز گزارش های دریافتی از سامانه 131، مزارع و باغ ها را رصد می نمایند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

افشانی بیان داشت: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1360

به "خبرنگاران 15 هکتار از اراضی کشاورزی تبریز برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 هکتار از اراضی کشاورزی تبریز برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید