خودرو ویژه تویوتا APM برای بازی های المپیک 2020 چگونه است؟

به گزارش تاورنا، تویوتا از خودروی برقی سفارشی APM برای بازی های المپیک 2020 توکیو استفاده می نماید. این خودرو قابلیت حمل 5 سرنشین دارد و دارای شعاع حرکتی 100 کیلومتر و بیشینه سرعت 19 کیلومتر بر ساعت است.

خودرو ویژه تویوتا APM برای بازی های المپیک 2020 چگونه است؟

تویوتا APM

خبرنگاران - تویوتا برنامه های بزرگی برای المپیک 2020 توکیو داشت. اما برگزاری آن به علت همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد و اکنون که انتها در حال برگزاری است، همه چیز قطعاً در سکوت خبری پیش می رود.

قرار بود این شرکت ناوگانی شامل تقریباً 3700 وسیله نقلیه برای بازی های المپیک عرضه کند؛ اما اخیراً زیاد درباره آن نشنیده ایم.

تویوتا با رونمایی از شاتل مخصوص طراحی شده با نام حرکت دهنده دسترس پذیر افراد (Accessible People Mover) یا اکسسیبل پیپل موور (APM)، خود را برای بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 در توکیو آماده نموده است.

اتوبوس APM که برای انتقال ورزشکاران، کارکنان و بازدیدکنندگان بین مکان ها و رویدادها طراحی شده، یک خودروی الکتریکی مجهز به باتری با طراحی نسبتاً باز است.

پیکربندی خودرو

راننده به تنهایی در بخش وسط جلوی خودرو می نشیند و دو ردیف جایگاه در پشت آن واقع شده است. این پیکربندی، APM را قادر می سازد پنج مسافر را هم زمان حمل کند.

از آنجا که طیف گسترده ای از مردم (از جمله افراد مسن و معلول) در بازی های المپیک 2020 توکیو حضور خواهند داشت، اتوبوس برقی کوچک APM به گونه ای طراحی شده که برای جایگاه چرخ دار مناسب است.

جایگاه ردیف دوم به جلو خم می گردد تا جایی برای جایگاه چرخ دار افراد معلول ایجاد گردد؛ درحالی که دسترسی به خودروی برقی به وسیله سطح شیب داری که در رکاب جانبی یکپارچه شده است، فراهم می گردد.

تویوتا APM

علاوه بر مدل حمل افراد، نوع به اصطلاح امدادی هم وجود دارد که دارای برانکارد و اتاقی برای دو تکنسین پزشکی است. تقریباً 200 دستگاه APM در طول بازی های المپیک مورد استفاده قرار می گیرد که ابعاد هر کدام تقریباً 3.9 متر طول، 1.6 متر عرض و 2 متر ارتفاع است.

تویوتا مشخصات عملکردی دقیق خودروی برقی خود را منتشر ننموده؛ اما تأیید نموده است که شعاع حرکتی این خودرو به 100 کیلومتر و حداکثر سرعت آن به 19 کیلومتر بر ساعت می رسد.

APM در حقیقت وسیله نقلیه ای برای طی کردن بخش نهایی راستا دسترسی به مقصد و به اسم بخشی از ابتکار شرکت Mobility for All پیشرفته است.

این خودرو، جدیدترین نمونه از سری مدل های تویوتا است که برای حمایت از بازی های المپیک استفاده می گردد. زیرا هشت دستگاه خودروی پیل سوختی تویوتا میرای در اوایل امسال به کمیته بین المللی المپیک تحویل داده شد.

در گذشته، تویوتا 95 خودرو برای المپیک 1964 توکیو و 1520 وسیله نقلیه برای المپیک زمستانی 1998 در ناگانو تحویل کمیته برگزاری این مسابقات داد.

منبع: بیت ران
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1745

به "خودرو ویژه تویوتا APM برای بازی های المپیک 2020 چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو ویژه تویوتا APM برای بازی های المپیک 2020 چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید