دریاچه بامزه و خالدار کانادا!

به گزارش تاورنا، دریاچه خال خالی کانادا

در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا و در نزدیکی شهر اوسویوس، دریاچه بسیار بامزه ای به شکل خال خالی وجود دارد که گردشگران زیادی را از دور جهان به خود جذب می نماید. این دریاچه مجذوب کننده دایره های متعدد زرد رنگ زیادی در دل خود دارد و مانند پیراهنی خال خالی به نظر می رسدد. در این مطلب می خواهیم این دریاچه را بیشتر به شما معرفی کنیم تا ببینیم چه چیزی باعث شده تا این دریاچه به این شکل در بیاید. با خبرنگاران همراه شوید:

دریاچه بامزه و خالدار کانادا!

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

در این دریاچه، مقداری بسیار زیادی از مواد معد مانند منیزیم سولفات، کلسیم و سدیم سولفات متمرکز شده است و علاه بر این، 8 و یا تعداد بیشتری ماده معدی دیگر هم در دوزهای کمتر در آن مانند نقره و تیتانیوم وجود دارد. بیشتر آب این دریاچه در فصل تابستان و به دلیل گرما، بخار می گردد و همین موضوع باعث می گردد تا این خال های عجیب و جالب ظاهر شوند. بسته به ترکیب این مواد معدنی با هم، این نقاط ممکن است سفید، زرد کمرنگ، سبز و یا آبی باشند.

این نقاط بیشتر از منیزیم سولفات تشکیل شده اند و در گرمای تابستان به جایی برای پیاده روی، تبدیل می شوند.

در طول جنگ جهانی اول، مواد معدنی این دریاچه برای مصارفی مثل استفاده در مهمات برداشت می شدند. گفته می گردد که کارگران چینی می توانستند روزانه یک تن نمک از آن بردازند و آن را به کارخانه های شرق کانادا بفرستند.

مردم محلی ایالت بریتیش کلمبیا، به این دریاچه کلیلوک می گویند (Kliluk). این دریاچه هم برای آن ها مقدس است و هم ارزش فرهنگی زیادی دارد و از نظر آ نها در سال های اخیر از این دریاچه استثمار تجاری زیادی شده است و همین موضوع باعث بحث و مشاجره زیادی شده است. هزار سال است که خاصیت درمانی آب این دریاچه ثابت شده است و بومی های این منطقه از ترکیب آب دریاچه با گل، برای درمان درد و بیماری هایشان استفاده می نمایند.

یک داستان هم در این مورد وجود دارد که یکبار در گذشته، بین 2 قبیله بومی این منطقه جنگی به راه می افتد و این2 قبیله با هم توافق آتش بس می نمایند تا بتوانند جراحات و زخم هایی که در طول جنگ برداشته اند را در آب دریاچه خال خالی کانادا درمان نمایند.

دریاچه خال خالی کانادا تا 40 سال در مالکیت خانواده ارنست اسمیت بوده است، در سال 1979، اسمیت ها سعی می نمایند تا در این رودخانه برای خود چشمه آب گرمی دست و پا نمایند. مردم سعی می نمایند تا این دریاچه را از آن ها بخرند تا از آن به عنوان یک مکان مقدس نگهداری نمایند. بعد از 20 سال کوشش بدون نتیجه برای خرید این دریاچه از اسمیت ها، در اواخر اکتبر سال 2001 آنها با هم یک معامله می نمایند و 22 هکتار از زمین این منطقه را به ارزش 720000 دلار خریداری می نمایند.

امروزه در اطراف دریاچه خال خالی کانادا نرده هایی کشیده شده است تا مردم را از آن دور نگه دارد. اما حتی از فاصله دور هم می توان چشم انداز خیلی خوبی از این دریاچه بامزه داشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 308

به "دریاچه بامزه و خالدار کانادا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه بامزه و خالدار کانادا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید