تور مجارستان ارزان: راهنمای خرید برترین سوغات مجارستان و بوداپست

به گزارش تاورنا، اگرچه زیبایی های تور مجارستان چیزی نیست که به این راحتی از فکر کسی پاک گردد، اما خرید سوغات مجارستان باعث می گردد تا برای همواره خاطرات این سفر دلنشین را با خود مرور کنید. مجارستان و شهر بوداپست اگر در سال های گذشته بسیار پیشرفت نموده اند، اما فرهنگ سنتی خود را همچنان حفظ نموده اند و به همین علت، یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری فرهنگی در شرق و مرکز اروپا به شمار می فرایند.

تور مجارستان ارزان: راهنمای خرید برترین سوغات مجارستان و بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

اگر شما نیز قصد دارید راهی مجارستان و عروس دانوب شوید، پیشنهاد می کنیم حتما خرید سوغات بوداپست و مجارستان را در برنامه خود قرار دهید زیرا می توانید سوغاتی های جذابی برای خود و دوستانتان بخرید که مانند آنها در هیچ کجای دیگر پیدا نخواهد شد.

در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران، تعدادی از مشهورترین و برترین سوغات مجارستان را برای شما معرفی نموده ایم. با ما همراه باشید.

لیست سوغات مجارستان و بوداپست

ظروف چینی

احتمالا یکی از برترین و معروف ترین سوغات بوداپست، ظروف چینی باشد. ساخت ظروف چینی یکی از صنایع دستی سنتی و اصیل مجارستان به شمار می رود که سابقه آن به صدها سال پیش بازمی گردد. ظروف چینی مجارستان از دیرباز به کیفیت و زیبایی معروفیت داشته اند و انواع مختلفی از آنها را می شد در دربارهای سلطنتی سرتاسر جهان، از اتریش تا مکزیک، پیدا کرد.

اما علاوه بر ظروف چینی سنتی مانند سرویس های چای خوری که از اصلی ترین سوغات کشور مجارستان هستند، می توانید فراوریات متفاوتی را نیز در مراکز خرید بوداپست و مجارستان پیدا کنید. امروزه کارگاه های فراوریی مختلف، با ترکیب تکنیک سنتی ساخت ظروف چینی و هنر مدرن، ظروف جذابی فراوری می نمایند که می توانند شما را حسابی شگفت زده کند.

تخم مرغ های رنگی

یکی دیگر از چیزهای جذابی که می توانید به عنوان سوغات بوداپست بخرید، تخم مرغ های رنگی است. این تخم مرغ ها که به طور سنتی برای مراسم عید پاک و کریسمس استفاده می شده است، امروزه به یکی از سوغاتی های معروف بوداپست و نمادی از این شهر تبدیل شده است.

امروزه تقریبا در تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید مجارستان می توانید این تخم مرغ های رنگی (البه از جنس سفال) را در ابعاد، اشکال و رنگ های مختلف مشاهده و بخرید. با اینحال، خیابان واسی (Vaci Street) یکی از برترین اماکن برای خرید این سوغات معروف بوداپست است.

این تخم مرغ ها را می توانید به دوستان و اقوام خود هدیه بدهید یا در تزئین منزل از آنها بهره ببرید.

لباس های سنتی مجارستانی

شاید اگر از یک مجارستانی بپرسید که مهمترین سوغات مجارستان چیست، پاسخی جز این نشنوید: لباس سنتی مجارستانی.

اگرچه اهالی مجارستان دیگر این لباس را به طور روزمره استفاده نمی نمایند، اما امکان ندارد در یک جشن ملی یا مراسم سنتی مجارستانی شرکت کنید و افراد متعددی را در این لباس نبینید. لباس های سنتی مجارستان بسیار زیبا و رنگارنگ است و می تواند یک سورپرایز فوق العاده برای یک دوست صمیمی باشد.

بعلاوه اگر تمایلی به خرید این لباس ها نداشتید، می توانید با مراجعه به بعضی از آتلیه های عکاسی در سطح شهر و یا در جاذبه های گردشگری، این لباس ها را بپوشید و با آنها عکس یادگاری بگیرید. بدین ترتیب اگرچه این سوغاتی مجارستانی را خریداری ننموده اید، اما هنوز خاطره ای از آن خواهید داشت.

عروسک های سنتی

اگر برای خرید لباس سنتی مجارستانی شک دارید و نمی توانید زیبایی طرح و رنگ های آنها چشم پوشی کنید، ما یک پیشنهاد خوب برای شما داریم. در این شرایط می توانید عروسک های سنتی و دست ساز را به عنوان سوغاتی بوداپست بخرید.

این عروسک ها در مقدار های متفاوت ساخته می شوند و با داشتن لباس سنتی مجارستانی، یکی از نمادهای مهم این کشور به شمار می فرایند. جالب است بدانید که حتی تزئینات لباس این عروسک ها نیز به طور کامل به وسیله دست انجام می گردد و به همین علت، این سوغات بوداپست را می توان یک هنر به تمام معنا دانست.

رومیزی

همانگونه که گفتیم، مجارستان هنوز فرهنگ سنتی خود را حفظ نموده است و از آنجایی که در نیمه شرقی قاره اروپا قرار گرفته است و سال ها تحت سیطره حکومت عثمانی بوده است، شاید بتوان تشابهات فرهنگی مختلفی بین ایران و مجارستان پیدا کنیم. یکی از این اشتراکات، استفاده از رومیزی های گلدوزی شده برای تزئین منزل است.

رومیزی های مجارستانی یکی از سوغات معروف مجارستان هستند که در طرح ها و مقدار های مختلف فراوری می شوند و می توانید با توجه به احتیاج و سلیقه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

جعبه های مخفی

یکی دیگر از سوغات بوداپست که در میان گردشگران بسیار هوادار دارد، جعبه های مخفی مجارستانی است. این جعبه ها در نگاه اول شبیه به تمام جعبه های چوبی معمولی هستند که در سرتاسر جهان پیدا می شوند. اما این جعبه ها که سوغات معروف مجارستان هستند، با تمام جعبه های دیگر فرق دارند!

کافیست برای باز کردن آنها کوشش کنید. آنگاه متوجه می شوید که این کار تقریبا غیرممکن است! اینجاست که فروشنده مغازه باید به یاری شما بیاید و مکانیزم مخفی قفل در این جعبه ها را به شما نشان دهد 

در واقع بدون دانستن مکانیزم مخفی، باز کردن در این جعبه ها ممکن است. اما سورپرایز این جعبه ها بعد از باز کردن نیز تمام نمی گردد. بیشتر این جعبه ها یک فضای مخفی نیز در داخل خود دارند که می توانید اشیا مهمتر را در آنها پنهان کنید.

مکعب روبیک

بدون شک نام مکعب روبیک را شنیده اید و به احتمال زیاد خودتان نیز با آنها بازی نموده اید. پس چرا مکعب روبیک را به عنوان سوغات مجارستان معرفی می کنیم؟ زیرا مجارستان و بوداپست زادگاه این بازی و تفریح دوست داشتنی است.

مکعب روبیک در سال 1974 به وسیله یک استاد معماری دانشگاه بوداپست به نام ارنو روبیک ابداع شده است و امروزه با فروش بیش از 350 میلیون نسخه، پرفروش ترین اسباب بازی جهانست. در حال حاضر مکعب روبیک در ابعاد و اشکال مختلف (حتی غیر مکعب!) ساخته می گردد و می توانید انواع مختلف آن را به عنوان سوغات مخصوص مجارستان بخرید.

مکعب روبیک در سال 1974 به وسیله یک استاد معماری دانشگاه بوداپست به نام ارنو روبیک ابداع شده است و امروزه با فروش بیش از 350 میلیون نسخه، پرفروش ترین اسباب بازی جهانست

پاپریکا

مجارستان به داشتن غذاهای خوشمزه معروفیت دارد و یکی از مشهورترین غذاهای مجارستان، مرغ و پاپریکا (Paprikas Csirke) است. کمتر کسی پیدا می گردد که این غذا را امتحان کند و شیفته طعم شگفت انگیز آن نگردد.

این طعم بینظیر، به خاطر استفاده از ادویه پاپریکا است که از آسیاب کردن فلفل خشک شده به دست می آید. پاپریکا در بسیاری از غذاهای مجارستانی استفاده می گردد و علاوه بر طعم استثنایی، انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C نیز دارد که برای سلامتی مفید هستند.

فروشگاه های مجارستانی معمولا پاپریکا را در بسته های 3 تایی به فروش می رسانند که سه طعم شیرین، تند و خیلی تند را باهم دارند.

هوای بوداپست

شاید عجیب ترین سوغات مجارستان و سوغات شهر بوداپست، هوای بوداپست باشد! بله درست خواندید، دقیقا هوای بوداپست.

این سوغاتی، یک قوطی کنسرو فلزی است که درون آن از هوای بوداپست پر شده است و روی آن تصاویری از مکان های دیدنی بوداپست نقش بسته است. اما جالب است بدانید که همین محصول عجیب، در سال های اخیر به معروف ترین سوغات بوداپست تبدیل شده است.

منبع: ققنوس
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1945

به "تور مجارستان ارزان: راهنمای خرید برترین سوغات مجارستان و بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: راهنمای خرید برترین سوغات مجارستان و بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید