در نشست کمیته فنی فدراسیون جهانی؛ پیشنهاد مسعود رهنما مورد تایید نهاده شد، ضربه 4 امتیازی وارد کاراته می گردد

به گزارش تاورنا، در نشست کمیته فنی فدراسیون جهانی که روز گذشته (یکشنبه 13 آبان ماه) در مادرید اسپانیا برگزار گردید، پیشنهاد مسعود رهنما، در خصوص لحاظ شدن 4 امتیاز برای یکی از تکنیک های پا مورد تایید نهاده شد.

در نشست کمیته فنی فدراسیون جهانی؛ پیشنهاد مسعود رهنما مورد تایید نهاده شد، ضربه 4 امتیازی وارد کاراته می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در نشست کمیته فنی فدراسیون دنیای که روز گذشته (یکشنبه 13 آبان ماه) در مادرید اسپانیا برگزار گردید، پیشنهاد مسعود رهنما، عضو ایرانی این کمیته در خصوص لحاظ شدن 4 امتیاز برای یکی از تکنیک های پا مورد تایید نهاده شد و برای تصویب به کمیته تصویب فدراسیون دنیای ارسال شد.

مسعود رهنما، عضو کمیته فنی فدراسیون دنیای در همین ارتباط به سایت فدراسیون کاراته گفت: یکی از موارد مطرح شده در این جلسه تغییر جدول مسابقات کاتا، نوع امتیاز دهی و توضیح وظایف مربیان در طول مسابقات حتی در محل گرم کردن ورزشکاران بود که مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وی اضافه نمود: همچنین در خصوص نحوه آموزش مربیان ، امتحانات و چگونگی صدور گواهینامه مربیگری بحث و تبادل نظر شد.

عضو کمیته فنی فدراسیون دنیای گفت: در جلسه کمیته فنی فدراسیون دنیای در خصوص نحوه امتیازدهی به تکنیک های دست و پا بر اساس زیبایی، ظرافت، سختی و آسانی اجرای این تکنیکها پیشنهادی را ارائه دادم که نورد توجه نهاده شد.

وی گفت: برای مثال ضربه اوراماواشی یک تکنیک زیبا و تماشاگر پسند محسوب می گردد و کاراته کایی که این ضربه و تکنیک سخت را اجرا می نماید ریسک پذیری بالایی دارد و ارزش فنی آن بیشتر از ضربه از روبرو است، بنابراین باید به لحاظ امتیازی شرایط متفاوت تری داشته باشد.

رهنما ادامه داد: این نقطه نظر از سوی همه اعضای حاضر مورد حمایت نهاده شد خصوصا اعضای ترکیه ای و آذربایجانی و دبیر کمیته فنی و در واقع اولین پیشنهاد من در این جلسات بود که برای در نظر دریافت 4 امتیاز برای ضربه اوراماواشی موافقت شد. در همین ارتباط صورتجلسه برای کمیته قوانین ارسال شد تا مسئولان کمیته های مختلف در مورد این قضیه تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند.

وی در انتها ضمن آرزوی موفقیت برای ملی پوشان کشورمان در رقابت های دنیای گفت: از فدراسیون کاراته و محمدصادق فرجی، رئیس فدراسیون که شرایطی فراهم کرد تا من در این جلسه شرکت کنم، تشکر می کنم.

لازم به ذکر است بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته دنیا از فردا (سه شنبه 15 آبان) به مدت شش روز در مادرید اسپانیا برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 88

به "در نشست کمیته فنی فدراسیون جهانی؛ پیشنهاد مسعود رهنما مورد تایید نهاده شد، ضربه 4 امتیازی وارد کاراته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نشست کمیته فنی فدراسیون جهانی؛ پیشنهاد مسعود رهنما مورد تایید نهاده شد، ضربه 4 امتیازی وارد کاراته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید