در گزارش کنگره آمریکا، نقطه ضعف ارتش چین اعلام شد

به گزارش تاورنا، در گزارش جدید سرویس تحقیقات کنگره آمریکا، فقدان تجربه واقعی جنگی به عنوان ضعف مهمی برای ارتش آزادیبخش خلق توصیف شده است که در غیر اینصورت با نیروهای آمریکایی برای فزونی نظامی در دنیا برابری می نماید.

در گزارش کنگره آمریکا، نقطه ضعف ارتش چین اعلام شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش تصریح شد: مقامهای ارتش آزادیبخش خلق چین غالبا به یک بیماری صلح بومی در این نیروها اشاره داشته و نگرانند که این نیروهایی که هرگز نبردی ندیده اند، از خود راضی شده و برای حفظ آمادگی دچار مشکل شوند.

براساس این گزارش، آخرین باری که ارتش آزادیبخش خلق چین در یک جنگ تمام عیار شرکت داشته در سال 1979 و علیه ویتنام بوده است. ارتش چین از سال 1949 تنها در سه جنگ تمام عیار حضور داشته است؛ جنگ کره 1950 تا 1953، جنگ چین و هند در سال 1962 و جنگ چین و ویتنام در 1979.

درگیریهای مرگبار نیروهای چینی و ارتش هند در ژوئن گذشته در منطقه مرزی مورد مناقشه لداخ به اصطلاح به عنوان عمل غیر جنگی توصیف شده است.

به ویژه در این گزارش آمده است که نیروهای زمینی ارتش آزادیبخش خلق برای آموزش پرسنل و عملیاتی کردن تجهیزات پیشرفته که جایگزین ادوات قدیمی نیروهای چینی شده است، چالش دارند.

این گزارش آمریکا همچنین تصریح میکند که ظرفیت علمیاتهای مشترک، هماهنگی موثر میان شاخه های مختلف ارتش آزادیبخش در صورت اقدام مسلحانه، همچنان چالش مهمی برای نیروهای چینی است.

در این گزارش با استناد به سند دفاعی 2019 چین آمده است: گرچه این نیروها مانورهای بیشتری نسبت به قبل انجام داده اند اما تعداد اندکی از آنها مشترک بوده و بین 2012 تا 2019 فقط 80 رزمایش مشترک انجام شده است. آنالیز ها نشان میدهد که هفت درصد از تمام مانورهای نظامی بین المللی که ارتش آزادیبخش خلق از 2002 تا 2016 در آنها مشارکت داشته است، شامل بیش از یک سرویس ارتش آزادیبخش بوده است.

علاوه بر این، در گزارش مذکور نسبت به توانایی های چین در حوزه های جنگی خاص شامل جنگ ضد زیر دریایی، دفاع هوایی مستقر در دریا، اطلاعات دوربرد و عملیات های هوایی بر فراز دریا و دیگر موارد تردیدهایی ایجاد شده است.

در این گزارش همچنین آمده است: صنعت دفاعی چین برای توسعه فناوری ها و سیستم های خاص مانند موتورهای جت با کارایی بالا تقلا نموده است و یکی از مقامات سابق آژانس اطلاعات دفاعی از چالش موتور هوافضا ارتش آزادیبخش به عنوان یک فاجعه در حال وقوع برای چین نام برده است.

براساس این گزارش، همزمان با سازماندهی مجدد ارتش آزادیبخش خلق چین، این نیرو دچار یک دوره اختلال چشمگیر شده است و به همین دلیل بعضی از ناظران این سوال را مطرح می نمایند که آیا ارتش چین در حالی که فرایند سازماندهی مجدد ادامه دارد، برای درگیری آماده است یا خیر.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1679

به "در گزارش کنگره آمریکا، نقطه ضعف ارتش چین اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در گزارش کنگره آمریکا، نقطه ضعف ارتش چین اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید