راهنمای خرید انواع اکسسوری مو برای موهای بلند و کوتاه

به گزارش تاورنا، اکسسوری های مو از آن دسته محصولاتی هستند که بیش از آنچه فکرش را می کنید می توانند ظاهر شما را تحت تاثیر قرار دهند. یکی از مجذوب نماینده ترین گزینه های پیش رو چه برای خانم هایی با موهای بلند و چه کوتاه استفاده از انواع تل یا زنجیر سر و ریسه است. این دسته از محصولات تزئین مو شما را با جلوه ای تازه به دیگران معرفی می نمایند و علاوه بر آن ظاهری خاص به شما می بخشند.

راهنمای خرید انواع اکسسوری مو برای موهای بلند و کوتاه

جدا از این اینکه چه نوع اکسسوری ای را برای موهای خود انتخاب می کنید، تیم مد و فشن ما به شما پیشنهاد می نماید که حتما گیره خاص خود را داشته باشید و در اغلب موارد بر روی موهای خود قرار دهید. چرا که یک اکسسوری ساده می تواند بخشی از کاراکتر شما گردد و استایلی مجذوب نماینده به شما دهد. حال برای راحتی در انتخاب و خریدی بهینه تر در این مقاله شما را با انواع اکسسوری مو برای موهای بلند و کوتاه آشنا می کنیم و در کنار آن مدل های متنوعی را هم به شما نمایش می دهیم. پس با ما همراه باشید.

انواع اکسسوری مو برای موهای بلند

انواع اکسسوری مو زنانه به تمام آیتم هایی گفته می گردد که به موها وصل می شوند و در نگه داشتن یا زیبایی آن مؤثر هستند. لوازم های جانبی مو بسیار پرکاربرد هستند و موهای شما را مجذوب نماینده تر می نمایند. موهای بلند، به ویژه اگر پرپشت و تیره باشند، اغلب به سختی استایل می شوند. با این حال شما باید در پی گزینه هایی باشید که خودش را به خوبی از پس زمینه تیره موهای شما جدا کند. انواع ربان های مو براق یا پاپیون های بزرگ می توانند انتخاب هایی مجذوب نماینده برای شما باشند. در این بخش سعی می کنیم انواع اکسسوری مو مناسب برای موهای بلند را معرفی کنیم. با این حال در نظر داشته باشید که بعضی از موارد اگرچه در بخش موهای بلند فهرست شده اند، اما در مواردی قابلیت استفاده بر روی موهای میانه و کوتاه را هم دارند.

انواع ربان و پاپیون مو

یکی از زیباترین اکسسوری های مو که به می تواند ظاهری فانتزی و برآمده از دنیای زنان کوچک را به موهای شما ببخشد و در عین حال، مو های سر را جمع کند استفاده از انواع روبان یا پاپیون پارچه ای در فهرست انواع اکسسوری مو است. به طور کلی شما می توانید این دسته از محصولات را به صورت یک پاپیون و یا هر طرح دیگری بر روی موهای خود گره بزنید و در کنار آن از شست وشوی راحت و طول عمر بالای آن ها مطمئن باشید. پاپیون موی زنانه معمولاً از جنس پارچه، چرم، پلاستیک یا مواد دیگری ساخته می گردد و می تواند در انواع شکل ها و طرح ها و با استفاده از مواد مختلفی قابل ساخته گردد. بعضی از پاپیون های موی زنانه شامل پارچه های پیچیده، گل ها، مهره ها، جواهرات یا دیگر تزیینات هستند تا به موها جلوه ای خاص ببخشند. پاپیون های کلاسیک که با استفاده از روبان های مجلل، طراحی شده اند هم برای استفاده روزمره یا موقعیت های خاص مناسب هستند.

کانزاشی یا گیره ژاپنی

یکی دیگر از اکسسوری های موی مجذوب نماینده برای خانم ها که در هر سنی قابل استفاده است، انواع کانزاشی یا گیره ژاپنی است. کانزاشی یا گیره موی ژاپنی یک نوع پین موی سنتی در فرهنگ ژاپن است که از آن برای تزیین موها در سنت ها و رویدادهای خاص استفاده می گردد. کانزاشی ها از متریال متنوعی مانند چوب، فلز، پارچه، مهره ها و چندین ماده دیگر ساخته می شوند. این زیورآلات معمولاً دست ساز و بسیار زیبا هستند. طرح ها و الگوهای مختلفی دارند که می توانند شامل گل ها، پرندگان، پروانه ها، اشکال هندسی و سایر شکل ها باشند. بعلاوه ممکن است با استفاده از تکنیک های خاصی مانند فرم سازی کاغذ (Origami) یا نقاشی روی پارچه تزیین شوند.

انواع بافت مصنوعی و لمه مو

لمه مو، تارهای نازک و براقی هستند که در میان موها قرار می گیرند و درست مانند رنگ مو، مش و هایلایت، موهایتان را از یکنواختی خارج می نمایند. حتی جالب است بدانید که این نوع از محصولات به حجیم تر دیده شدن موها هم یاری می نمایند. در حالت کلی لمه های مو از جنس پلی استر هستند و در میزان ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند. هدف اصلی استفاده از لمه مو، تنوع بخشیدن به موها است، بعلاوه از آن جایی که این کالاها، نمونه هایی پر زرق و برق هستند، زمانی که لا به لای تارهای مو قرار می گیرند، جلوه فوق العاده به موها می بخشند و موها را زیبا و چشم نواز می نمایند.

در کنار این نوع از اکسسوری ها، انواع بافت مصنوعی هم وجود دارد که علاوه بر تنوع بالای رنگ و طرح می توانند با استایل بوهمی به شدت هم خوانی داشته باشند.

انواع اکسسوری مو برای موهای کوتاه

یکی از مهم ترین مسائل افرادی با موهای کوتاه نداشتن هیچ ایده ای برای تزئین موهایشان است. به همین علت هم در این قسمت از مقاله انواع اکسسوری های زیبا برای تزئین موهای کوتاه را مرور می کنیم.

اکسسوری های مرواریدی، حلقه ها و گیره های فلزی ساده

همانطور که قبلا هم اشاره شد این روزها استفاده از گیره ها و اکسسوری هایی با تزئینات مروارید و سنگ های براق به شدت رواج پیدا نموده است. چرا که به معنی واقعی کلمه بر روی موها به ویژه موهای تیره چه کوتاه و چه بلند می نشینند. به طور کلی اکسسوری های مرواریدی از جمله گزینه های کاربردی و بسیار ترند برای استایل کردن موها هستند و چه در مهمانی ها و چه در محیط های رسمی به کار می روند.

زنجیر سر و ریسه مو

زنجیر سر از گذشته های دور در کشور های هند، ایتالیا و بعلاوه ایران مورد استفاده بوده است. در واقع این نوع از اکسسوری های مو که معمولا از فلزات گران بها هستند باعث می گردد چشم و ابرو ها بیشتر به چشم بیایند. زنجیر سر برای مو های کوتاه بلند مناسب است و می تواند ظاهری خاص و مجذوب نماینده به صورت شما دهد. بعلاوه اگر به استایل بوهمی علاقه مند هستید باز هم هدچین ها یا زنجیرهای سر می توانند انتخابی جالب توجه باشند.

از طرفی ریسه های تزئینی یکی از انواع اکسسوری مو مجلسی هستند که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه خانم ها قرار گرفته اند. این ریسه ها از نگین، سنگ، گل های کریستالی، مروارید و موارد مشابه ساخته شده اند که به راحتی می توانید آن ها را با مدل لباس محبوب خود ست و استایل کنید. در حالت کلی ریسه مو می تواند روی موهای شینیون شده، گوجه ای، باز و یا مدل های موی فر و شلوغ قرار بگیرد و به علت سادگی که دارد، ظاهرتان را بسیار شیک و آراسته کند.

تاج مو در فهرست خرید انواع اکسسوری مو

تاج های مو می تواند شامل طرح ها، سبک ها، میزان ها و رنگ های نقره ای و طلایی باشند. معمولا خانم ها برای مهمانی ها از یک تاج موی متناسب با مدل موهای خود استفاده می نمایند. با این حال این نوع از محصولات قابلیت استفاده در محیط های رسمی را هم دارند، به شرط آنکه گزینه هایی با زرق و برق کم را انتخاب و بخرید. یکی از محبوب ترین مدل های تاج در کشورهای اروپائی، گل سر یا شانه سرهای ظریفی است که با سنگ های درخشان تزئین شده اند. این تاج ها در مدل ها و رنگ های بسیار متنوع در بازار موجود هستند.

از دیگر مدل های تاج سر مدل های نواری است که مثل تل در جلوی سر جای داده می شوند. این تاج ترجیح افرادی است که استایل کلاسیک و سنتی را دوست دارند و از زرق و برق اضافی گریزانند. با این حال باید در نظر داشته باشید که تاج مو در فهرست انواع اکسسوری مو بیشتر جنبه مد و زیبایی دارد و بر روی موهای شما چندان کاربردی نیست.

محبو ب ترین اکسسوری های مو برای خانم ها

همانطور که در مقدمه این مقاله هم اشاره شد، نقش اصلی اکسسوری، تکمیل مد در فرآیند طراحی استایل است. به این معنی که شما برای مجذوب نماینده تر شدن استایل خود، پس از پوشیدن لباس، از وسایلی برای زینت بخشی به تیپ خود از جمله موها استفاده می کنید. در این بخش محبو ترین اکسسوری های مو برای خانم ها را معرفی می کنیم.

استفاده از انواع هدبند و دستمال سر

یکی از انواع اکسسوری مو که به جرات می توان بیان نمود که هیچ گاه از مد نمی رود، انواع هدبند sweatbands و دستمال سر است، محصولاتی که عملا برای انواع مو، سلیقه ها و چهره ها، تنوع بالایی دارند. در واقع این سبک از اکسسوری مو، در رنگ ها و طرح های فانتزی و اسپرت در بازار موجود است که شما می توانید متناسب با مکان و محیطی که قرار است در آنجا حضور پیدا کنید، محصول مناسب خود را انتخاب کنید. به طور کلی بعضی از هدبندها در دسته انواع اکسسوری مو، کیفیت بالایی دارند و حتی می توانند حکم عرق گیر را هم داشته باشند. بعلاوه اگر گزینه ای باکیفیت را انتخاب کنید، به هیچ وجه با شست وشو در ماشین لباسشویی تغییر شکل و رنگ نمی دهد.

استایل بوهو (Boho Style) یک سبک مجذوب نماینده برای به کاربردن انواع هدبند است. در این سبک از استانداردها و محدودیت های مرسوم پیروی نمی گردد و اغلب از لباس های رنگی، گشاد، نامتعارف به همراه اکسسوری های خاص استفاده می گردد تا گویای بوهمی بودن فرد باشد. بنابراین اگر در پی لباس هایی متناسب با هدبند انتخابی هستید، استایل بوهمین می تواند رویه ای صحیح باشد. از هدبند و انواع دستمال سر می توان در استایل هیپ هاپ یا استایل کژوال هم استفاده کرد.

انواع کلاه کلاسیک و کوچک در فهرست انواع اکسسوری مو

کلاه یکی از اکسسوری های کاربردی و زیبا است. استفاده از کلاه در هر استایلی، ظاهری متفاوت و خاص به آن استایل می دهد. درواقع اگرچه کلاه ها در زمستان به گرم شدن یاری می نمایند و در تابستان در مقابل اشعه فرابنفش خورشید از پوست حفاظت می نمایند ولی امروزه با پیشرفت مد و تاثیر کلاه بر استایل، علاوه بر کاربردهای اصلی جنبه زیبایی آن ها نیز مد نظر قرار گرفته است. شاید این مورد چندان به چشم شما نیامده باشد ولی انواع کلاه کلاسیک و کوچک در فهرست انواع اکسسوری مو گزینه هایی مجذوب نماینده برای ایجاد یک تیپ کلاسیک و زیبا هستند.

به همین دلیل ضروری است بدانید که مدل کلاه ارگانزا که معمولاً لبه های پهن در میزان های مختلف دارند، گزینه هایی محبوب برای مهمانی های پر زرق و برق هستند. در حالی که کلاه های برت و فدورا برای گشت وگذار در بیرون خانه مناسب اند. مدل کلاه برت کمی کج است و به همین علت به آن ها کلاه کج هم گفته می گردد. جنس این کلاه ها معمولا پشمی یا چرم است که در هوای سرد کاربرد دارند.

در عین حال کلاه فدورا جزو مجذوب نماینده ترین گزینه ها برای تابستان است. کلاه فدورا برای خانم هایی که استایل کلاسیک می پسندند، عالی است. دور تا دور این کلاه با لبه همراه است، بنابراین کلاه فدورا گزینه ای مناسب برای تابستان است. علاوه بر این، کلاه فدورا برای ساختن استایل های خاص حرف اول را می زند. شکل ساده و ظریف این کلاه قابلیت ست شدن با هر سبک و لباسی را دارد.

انواع تل سر

از جمله ابزارهای محبوب دیگر در آرایش مو، برای دختران و خانم ها استفاده از انواع و اقسام تل است. به طور کلی مزیت اصلی این نوع از اکسسوری ها در این است که برای نصب بر روی سر احتیاج به مهارت خاصی ندارد و به راحتی قابل استفاده هستند. به طور کلی تل ها، در انواع مختلفی از جمله گزینه های جواهردوزی با زیره مخمل، که تزیینات و متریال کار شده روی آن، تماماً کار دست است، تا تل مرواریدی، پارچه ای، فلزی و ساده را شامل می گردد.

انواع سنجاق سر

یکی از مجذوب نمایندهترین اکسسوری های موی دخترانه، سنجاق سر است که می توان از آن به راحتی و بدون هیچ مهارتی برای جمع کردن، بستن و حالت دادن به موها استفاده کرد. علاوه بر این، این انواع سنجاق سرها به علت انعطاف پذیری بالا، برای هر نوع مو در هر مدلی متناسب هستند. درواقع استفاده از سنجاق سر، موی بلند و کوتاه ندارد! بعلاوه بعلاوه این دسته از کالاها از لحاظ طرح و رنگ و میزان تنوع زیادی دارند و می توانند برای استفاده روزمره یا رویدادهای رسمی به کار روند. در میان انواع مدل های این کالا توصیه می کنیم نگاهی ویژه به مدل های مرواریددار داشته باشید، چرا که سنجاق سرهای مرواریدی این روزها به شدت ترند هستند و می توانند استایلی شیک به شما ببخشند.

منبع: Best for Bride

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آذر 1402 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2297

به "راهنمای خرید انواع اکسسوری مو برای موهای بلند و کوتاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید انواع اکسسوری مو برای موهای بلند و کوتاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید