تور استانبول ارزان: راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول

به گزارش تاورنا، سفر حساب وکتاب دارد، مخصوصا مسافرت های خارجی مثل سفر به استانبول. از قبل باید بدانید چه هزینه هایی برای قبل از سفر در نظر بگیرید و برای خرید بلیط و رزرو هتل برنامه داشته باشید. هزینه سفر به استانبول به عوامل مختلفی بستگی دارد، اینکه با چه وسیله نقلیه ای سفر کنید و کجا اقامت کنید…چقدر خرید کنید یا در چه رستورانی غذا بخورید…به هر حال داشتن اطلاعات کافی پیش از سفر به شما یاری می نماید تا سفر بهتری را تجربه کنید.

تور استانبول ارزان: راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران راهنمای کاملی از هزینه سفر به استانبول به شما ارائه خواهیم داد تا بی حساب وکتاب سفر نکنید.

توجه داشته باشید که هزینه های اعلام شده در مقاله به صورت تقریبی است و همان طور که می دانید عوامل متعددی در هزینه های نهایی نقش دارند.

واحد پول ترکیه

واحد پول کشور ترکیه لیر است که با نماد (₺) شناخته می گردد. اولین چیزی که هنگام سفر به استانبول یا هر کشور خارجی دیگر با آن روبرو خواهید شد، واحد پول ترکیه است. شاید صحبت کردن درباره واحد پول کشور شناخته شده ای مانند ترکیه کاری پیش پاافتاده به نظر برسد اما این مقاله برای اطلاع رسانی همگانی افراد، با هر سطح دانش است، بنابراین بهتر است از جزییات شروع کنیم.

در حال حاضر (دی 1400) هر یک لیر با 2075 تومان برابر است، علاه براین واحد زیرین لیر ترکیه، کروش است که هر لیر برابر است با 100 کروش. با توجه به نوسان نرخ لیر در شرایط کنونی، محاسبات ارائه شده در این مقاله بر اساس نرخ 2000 تومانی لیر انجام می گیرد تا بتوانیم در حساب و کتاب ها از زبان مشترکی استفاده کنیم.

هنگام سفر به استانبول، خرید لیر از دو راه امکان پذیر است:

  • تهیه لیر از صرافی های ایران به صورت مستقیم
  • تهیه دلار از صرافی های ایران و تبدیل آن به لیر در صرافی های ترکیه

راه چاره میا ن بر: در طول سفر بخشی از پول خود را به صورت لیر و بخشی را به صورت دلار همراه داشته باشید و در مواقع ضروری هرکدام که احتیاج بود بهره ببرید.

اطلاعات ضروری قبل از سفر به استانبول

معرفی شهر استانبول سر دراز دارد اما اگر بخواهیم در حد اولیه اطلاعات کلی این شهر را در اختیار شما قرار دهیم:

  • زبان رایج در استانبول، زبان ترکی است اما بیشتر مردم توانایی مکالمه انگلیسی در حد اولیه را دارند.
  • واحد پول ترکیه لیر است.
  • ساعت رسمی 30 دقیقه عقب تر از ساعت ایران است.
  • دین بیشتر مردم ترکیه اسلام است اما اقلیت های مذهبی دیگری نیز در این شهر زندگی می نمایند.
  • آب شهری استانبول برای آشامیدن مناسب نیست و بهتر است از آب معدنی بهره ببرید.

هزینه های پیش از سفر به شهر زیبای ترکیه

پیش از سفر به ترکیه، تعدادی هزینه ثابت وجود دارد که به هرحال باید آن ها را برای سفر خود در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که این هزینه ها ممکن است سالانه تغییر نمایند، در این مقاله آخرین نرخ مربوط به هرکدام از این موارد در سال 1400 ذکر شده است. گفتنی است که سفر به ترکیه احتیاجی به ویزا ندارد، بنابراین هزینه های پیش از سفر به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

  • هزینه صدور یا تمدید پاسپورت: خروج از کشور با هر مقصدی که در نظر داشته باشید، احتیاجمند پاسپورت است. اگر قبلا سفر خارجی نداشته اید، باید برای دریافت آن اقدام کنید، اگر هم زمان زیادی از صدور پاسپورتتان گذشته باید به فکر تمدید آن باشید. تمدید یا صدور پاسپورت طبق هزینه های سال 1400 شامل هزینه های زیر است:

هزینه صدور گذرنامه: 1,250,000 ریال

هزینه عوارض شهرداری: 62,500 ریال

خدمات گذرنامه: 731,520 ریال

هزینه عکاسی و احراض هویت که در کیوسک های مستقر در دفاتر به صورت جداگانه انجام می گردد: 430,000 ریال

  • عوارض خروج از کشور: عوارض خروج از کشور، مبلغی است که هر فرد هنگام خروج از کشور به دولت پرداخت می نماید. طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1400، مبلغ عوارض خروج از کشور برای هر نفر در بار اول 400 هزار تومان، برای بار دوم 600 هزار تومان و برای دفعات سوم به بعد 800 هزار تومان است. این هزینه به وسیله سامانه های الکترونیکی قابل پرداخت است.

هزینه بلیط سفر به استانبول

شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود، برای سفر به استانبول از وسایل نقلیه مختلفی بهره ببرید که در ادامه هزینه بلیط هرکدام از این موارد توضیح داده شده است:

هزینه بلیط هواپیما به استانبول

هواپیما اولین و راحت ترین گزینه برای سفر به استانبول است. اگر ساکن شهری غیر از تهران هستید، به شما پیشنهاد می کنیم برای کاهش هزینه های خود ابتدا خود را به تهران یا تبریز برسانید و برای سفر خود، بلیط هوایی مستقیم به استانبول را از یکی از این دو شهر تهیه کنید. بهتر است بدانید که معمولا هزینه بلیط چارتری کم تر از بلیط سیستمی است.

  • تهران به استانبول: هزینه بلیط یک طرفه هواپیما از تهران به استانبول برای هر نفر، در بازه قیمتی 2,500,000 تومان تا 14,000,000 تومان قرار می گیرد که شامل بلیط شرکت های هواپیمایی ایرانی و خارجی می گردد.
  • تبریز به استانبول: هزینه بلیط یک طرفه هواپیما از تبریز به استانبول برای هر نفر، در بازه قیمتی 1,800,000 تومان تا 4,500,000 تومان قرار می گیرد که شامل بلیط شرکت های هواپیمایی ایرانی و خارجی می گردد.

هزینه بلیط قطار به استانبول

هزینه سفر به استانبول با قطار کمتر است، اما طبیعتا زمان بر خواهد بود و برای انتخاب زمان سفر خود گزینه های محدودی خواهید داشت. برای سفر با قطار باید بلیط قطار تهران به آنکارا را تهیه کنید و پس از رسیدن به آنکارا، سوار قطار سریع السیر یا معمولی آنکارا به استانبول شوید که هزینه آن در بازه 75 تا 90 لیر قرار می گیرد.

گفتنی است که فعالیت خطوط قطار تهران به وان و تهران به آنکارا از زمان شیوع ویروس کرونا متوقف شده است و این گزینه برای سفر به استانبول روی میز نیست.

هزینه سفر به دیدنی ترین شهر ترکیه با وسیله نقلیه شخصی

سفر به استانبول با ماشین شخصی در نگاه اول کم هزینه به نظر می رسد اما اگر کمی با دقت به جزییات سفر نگاه کنید، متوجه هزینه های ریزودرشت این روش خواهید شد. سفر با ماشین شخصی به وسیله مرز بازرگان امکان پذیر است اما هزینه بالای بنزین در ایران و پس از مرز ترکیه (هر لیتر بین 7 تا 8 لیر) نیز بسیار زیاد خواهد شد. علاوه بر هزینه بنزین، عوارض های متعدد پس از مرز ترکیه و احتیاج به گواهینامه و پلاک ماشین بین المللی هم باید حتما در نظر داشته باشید.

اگر دوست دارید، اطلاعات بیشتری در خصوص سفر زمینی به استانبول بخوانید.

رزرو هتل در استانبول چطور است؟

استانبول به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در ترکیه، گزینه های زیادی برای اقامت جهانگرد ها دارد. تعداد هتل های استانبول بسیار زیاد است و همین موضوع فرآیند انتخاب را کمی سخت می نماید. اولین کاری که در چنین موقعیتی باید انجام دهید، در نظر گرفتن بودجه خود برای سفر و مبلغی است که ترجیح می دهید برای هتل هزینه کنید.

با این کار، راحت تر می توانید هتلی مناسب با سلیقه و شرایط خود تهیه کنید. برای آگاهی شما از شرایط هزینه رزرو هتل در استانبول، یک جمع بندی خلاصه از میانه قیمت رزرو اتاق با شرایط مختلف به شما ارائه خواهیم داد:

  • هزینه رزرو یک اتاق دوتخته در هتل های 3 ستاره یا کم تر، بین 350 هزار تومان تا 4 میلیون تومان است.
  • هزینه رزرو یک اتاق دوتخته در هتل های 4 ستاره در استانبول بین 700 هزار تومان ال 10 میلیون تومان است.
  • هزینه رزرو یک اتاق دوتخته در هتل های 5 ستاره در استانبول بین 1 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان است.
  • هزینه هاستل و آپارتمان در استانبول از شبی 150 هزار تومان شروع می گردد.

هزینه های اعلام شده کاملا تقریبی است، طبیعتا هزینه رزرو هتل به شرایط و امکانات هتل نیز بستگی دارد و ممکن است هتل های گران تری هم در فهرست رزرو به چشمتان بخورد. اگر می خواهید هزینه کم تری صرف هتل بکنید دو راه چاره برای شما دارید:

سفر در زمستان: ترکیه در فصل زمستان به خاطر آب وهوای سردی که دارد، مسافر کم تری دارد، بنابراین امکان رزرو مقرون به صرفه بلیط استانبول در زمستان بیشتر است.

رزرو هتل از قبل: اگر هتل مورد نظر خود را از چند ماه قبل شناسایی و رزرو کنید، قطعا با هزینه کم تری پیروز به رزرو بلیط خواهید شد و اقامتتان در استانبول به صرفه تر خواهد بود.

هزینه رستوران و فست فود در استانبول

همه می دانند که استانبول شهر خوش گذرانی و خرید و شکم گردی است که همین هزینه سفر به استانبول را زیاد می نماید! کافه ها و رستوران های رنگارنگ با غذاهای خوش عطر و طعم شما را به سمت خود می کشانند. از جمله غذاهای معروف ترکیه می توان به انواع کباب، پیده، لاح معجون، مانتی، بورک، سیمیت و… اشاره نمود که از خیر هیچ کدام نمی توان به راحتی گذشت. هزینه ای که برای صرف غذا در استانبول صرف می کنید بسته به نوع رستوران و غذایی که انتخاب می کنید فرق دارد. اگر بخواهیم به طورکلی هزینه خوردوخوراک در رستوران های استانبول را دسته بندی کنیم:

  • هزینه رستوران های مقرون به صرفه در استانبول برای هر نفر از 50 لیر (100 هزار تومان) شروع می گردد.
  • هزینه رستوران های میانه در استانبول برای هر نفر از 100 لیر (200 هزار تومان) شروع می گردد.
  • هزینه رستوران های لوکس در استانبول برای هر نفر از 150 لیر (300 هزار تومان) شروع می گردد.
  • هزینه فست فود مثل مک دونالد برای هر نفر تقریبا 35 لیر (70 هزار تومان) است.

هزینه خورد و خوراک در استانبول

با توجه به اینکه گاهی ممکن است برنامه سفر از جهت خود خارج گردد، علاوه بر هزینه های رستوران، بهتر است از رنج قیمتی بعضی از خوراکی های اساسی در استانبول باخبر باشید.

  • یک بطری آب 1.5 لیتری: حدود 2 لیر (4 هزار تومان)
  • نان: حدود 3.5 لیر (7 هزار تومان)
  • برنج یک کیلویی: شروع قیمت از 15 لیر (30 هزار تومان)
  • سینه مرغ یک کیلویی: شروع قیمت از 45 لیر (90 هزار تومان)
  • تخم مرغ 6 عددی: 14 لیر (28 هزار تومان)
  • موز (یک کیلو): 9 لیر (18 هزار تومان)
  • پرتقال (یک کیلو): 7 لیر (14 هزار تومان)
  • سیب (یک کیلو): 6.5 لیر (13 هزار تومان)
  • خیار (یک کیلو): 15 لیر (30 هزار تومان)
  • گوجه فرنگی (یک کیلو): 5 لیر (10 هزار تومان)
  • هویج (یک کیلو): 7 لیر (14 هزار تومان)

هزینه بازدید از جاهای دیدنی استانبول

استانبول پر از مکان های تاریخی و جاهای دیدنی است که حتما باید بخشی از سفر خود را به بازدید از آن ها اختصاص دهید. برای بازدید از اماکن گردشگری استانبول باید بلیط ورودی تهیه کنید. قیمت بلیط ورودی بعضی از جاهای دیدنی مهم استانبول عبارت است از:

  • کاخ توپکاپی: هزینه ورودی کاخ 60 لیر (120 هزار تومان) و هزینه بازدید از بخش های مختلف آن 40 و 30 لیر (80 هزار تومان و 60 هزار تومان) است.
  • مسجد ایاصوفیه: ورودی با توجه به اینکه این محل به عنوان مسجد بازگشایی شده، دیگر هزینه ورودیه ندارد.
  • کاخ دولمه باغچه: هزینه ورودی و بازدید از بخش های مختلف این کاخ 40 و 50 لیر (80 هزار تومان و 100 هزار تومان) است.
  • باسیلیکا سیسترن: 30 لیر (60 هزار تومان)
  • آکواریوم سی لایف: 79 لیر (158 هزار تومان)

هزینه خرید و سوغاتی در استانبول

هزینه سفر به استانبول به خاطر خاطر بازارها و مراکز خرید زیادی که دارد گاهی بالا می رود؛ درواقع می توان خرید کردن را یکی از تفریحات اساسی در سفر به استانبول دانست. فروشگاه های رنگارنگ از برندهای مهم و مغازه هایی با خوراکی ها و سوغاتی های متنوع یکی از نقاط قوت استانبول به عنوان مقصدی برای گردشگری است.

بهتر است اندازه از بودجه سفر خود را برای خرید و تهیه سوغاتی کنار بگذارید. البته اگر در ماه های حراج به استانبول سفر کنید، می توانید همه چیز را با قیمت مناسب تری تهیه کنید.

به طورکلی میانه هزینه خرید بعضی از اقلام مصرفی در استانبول به توضیح زیر است:

  • یک جفت کفش با برند معمولی: شروع قیمت از 200 لیر (400 هزار تومان)
  • شلوار جین: شروع قیمت از 80 لیر (160 هزار تومان)
  • تی شرت مردانه: شروع قیمت از 40 لیر (80 هزار تومان)
  • پیراهن زنانه: شروع قیمت از 70 لیر (140 هزار تومان)

هزینه حمل ونقل درون شهری در استانبول

برای گشت وگذار در استانبول می توانید از وسایل حمل ونقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو، قطارهای شهری، تراموا، کشتی، تاکسی دریایی و… بهره ببرید. پرداخت هزینه تمام وسال حمل ونقل درون شهری به یاری استانبول کارت امکان پذیر است.

استانبول کارت در واقع بلیط الکترونیکی قابل شارژی است که می توانید از باجه های بلیط مخصوص در کنار ایستگاه های وسایل نقلیه تهیه کنید. هزینه خرید استانبول کارت 13 لیر (26 هزار تومان) است که قابلیت شارژ مجدد دارد. هر شخص باید استانبول کارت جداگانه داشته باشد و بچه ها زیر شش سال احتیاجی به بلیط ندارند.

علاوه بر بر این موارد امکان استفاده از تاکسی و سیستم آنلاین گرفتن تاکسی مثل اوبر نیز وجود دارد. تاکسی گران ترین وسیله نقلیه است که هزینه آن بر اساس تاکسی متر محاسبه می گردد و روی هزینه سفر به استانبول اثر می گذارد؛ هزینه سوار شدن تاکسی معمولی حدودا 5.55 لیر (11 هزار تومان) و هزینه هر کیلومتر 3.45 لیر (7 هزار تومان) است. معمولا هزینه اوبر حدود 20 درصد کم تر از تاکسی است و در کوتاه ترین زمان ممکن به شما می رسد.

استانبول گردی با خبرنگاران

گاهی اوقات دردسرهای تهیه بلیط و رزرو هتل زیاد است، شما هم زمان و حوصله کافی برای انجام این کارها را ندارید؛ در این شرایط به راحتی می توانید با خرید تور استانبول تمام مسائل پیش رو را همیشه نموده و سفری راحت و دلپذیر تجربه کنید. تور استانبول هم به شکل هوایی و هم زمینی قابل رزرو است؛ طبیعتا هزینه تور زمینی کم تر از تور هوایی خواهد بود.

هزینه تور استانبول به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی هزینه تور هفت روزه از قیمت 4 میلیون تومان شروع می گردد. در هنگام تهیه تور استانبول حسابی حواستان را جمع کنید تا تور خود را از مراکز معتبر تهیه کنید. مراکز نامعتبر فروش تور ممکن است با ارائه خدمات بی کیفیت و عدم پایبندی به تعهدات خود، شما را از سفرتان پشیمان کند.

با توجه به امکاناتی که خبرنگاران در زمینه فروش بلیط استانبول، رزرو هتل و یا خرید تور در اختیار مشتریان خود قرار داده است، شما هم می توانید با مقایسه شرایط و قیمت های مختلف ارائه شده در سایت، تنها با چند کلیک سفر رویایی خود را به واقعیت تبدیل کنید.

منبع: علی بابا
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2038

به "تور استانبول ارزان: راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید