رونق صنعت پهپاد با هم افزایی بخش خصوصی و دولتی

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همایش عرضه کاربردی فناوری نوین پهپاد توسط ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و کارگروه پهپاد اتحادیه صنایع هوایی ایران برگزار می گردد.

رونق صنعت پهپاد با هم افزایی بخش خصوصی و دولتی

این همایش دو روزه با محورهای پهپاد و کشاورزی، پهپاد و مدیریت بحران و امداد و نجات، سنجش از راه دور، پهپاد و بازرسی از خطوط برق و نیروگاه ها، پهپاد و حوزه نفت و گاز، پهپاد و مدیریت ترافیک و پهپاد در محیط زیست، 26 و 27 شهریورماه امسال در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

با مقایسه روند فراوری و سرعت پیشرفت دانش پهپاد در دنیا و ایران به این مهم دست می یابیم که تاریخ فعالیت در حوزه پهپاد در سطح دنیا بیش از یک قرن سابقه دارد و ایران تنها حدود 30 سال در این زمینه فعالیت داشته اما به یکی از قدرت های برتر پهپاد در دنیا تبدیل شده است.

به وضوح می توان دریافت که دانش پهپادی ایران و سرعت پیشرفت کشورمان در حوزه پهپادها در مقایسه با روند فراوری و پیشرفت این صنعت در کشورهای دنیا نسبت قابل ملاحظه ای دارد و این سرعت پیشرفت توانسته است بسیاری از معادلات را در عرصه های مختلف به خصوص عرصه نظامی در شرایط منطقه و دنیا تغییر دهد.

با توجه به اهمیت توسعه صنعت پهپادی در کشور، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری همایش عرضه کاربردی فناوری نوین پهپادی نموده است که در این هماشی دو روزه تمام بازیگران این صنعت به میدان می آیند.

در حاشیه این همایش، نخستین نشست مشترک بخش های دولتی و خصوصی دانش بنیان با حضور تمامی ارگان های بهره بردار خدمات پهپادی نیز برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 386

به "رونق صنعت پهپاد با هم افزایی بخش خصوصی و دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت پهپاد با هم افزایی بخش خصوصی و دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید