زندگی دانشجویی در کانادا

به گزارش تاورنا، سازگاری با زندگی دانشجویی در کانادا

کانادا به عنوان یک کشور چند فرهنگی مدرن ، مترقی ، باز و تحمل آمیز، یکی از مقاصد مورد علاقه تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان کشورمان است . این کشور دارای دو زبان رسمی - انگلیسی و فرانسوی است . زندگی دانشجویی در کانادا به دانشجویان فرصتی برای یادگیری زبان خارجی را نیز ارائه می دهد .

زندگی دانشجویی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

زندگی در کانادا شباهت بسیاری به کشورهای غربی دارد . با این حال ، مانند هر کشوری ، برخی از جنبه های آن منحصر به خود کانادا است . کانادا به زیبایی های طبیعی خود و البته آبشار نیاگارا معروف شناخته شده است . کانادایی ها صمیمی ، مودب و تحصیل نموده اند ؛ و البته افرادی با سطح بالایی از زندگی .

به عنوان دومین کشور عظیم دنیا ، پیشنهادهای بسیاری برای دانشجویان بین المللی که مشغول به تحصیل در کانادا هستند ، وجود دارد . در اینجا چند چیز وجود دارد که شما در حین تحصیلتان در کانادا آن ها را تجربه خواهید کرد .

شوک فرهنگی در کانادا

این مورد امری است که هر فرد در طی حرکت از یک کشور به یک کشور جدید با آن رو به رو می گردد . برخی از دانشجویان ممکن است با اختلافات فرهنگی کانادایی و ایرانی روبرو شوند ، اما در نهایت شما در یک کشور جدید زندگی می کنید . برای خو دریافت به زندگی دانشجویی در کانادا زمان بگذارید .

چند راه وجود دارد که به وسیله آن می توانید اثرات شوک فرهنگی را کاهش دهید .

  • همواره خوب است که در خصوص فرهنگ کانادایی از قبل تحقیق کنید تا از تفاوت ها در کشور جدید تعجب نکنید .
  • برخی از عکس های خانوادگی و دوستان خود را با خود به همراه داشته باشید ، به طوری که وقتی احساس غربت می کنید ، راحت شوید .
  • در فعالیت های مختلفی که توسط دانشگاه شما انجام می گردد مشارکت کنید .

چک لیست پیش از عزیمت برای دانشجویان

قبل از رفتن به کانادا ، ضروری است که یک چک لیست پیش از عزیمت داشته باشید . ضروری است قبل از پرواز خود چیزهای مختلف را ترتیب دهید ؛ مانند ماموریت نهایی ، خرید بیمه و … اطمینان حاصل کنید که همه حساب های بانک های شما می تواند توسط شخص دیگری در غیاب شما در شرایط اضطراری اداره گردد ، هماهنگی های لازم برای استقبال از شما در فرودگاه و هدایت شما تا محل اقامتتان را انجام دهید .

اقامت دانشجویی در کانادا

به عنوان بخشی از زندگی دانشجویی در کانادا شما می توانید در محل تحصیل خود در دانشگاه یا کالج اقامت داشته باشید و یا این که در یک اقامتگاه خصوصی در نزدیکی موسسه خود اقامت داشته باشید . گرچه خوابگاه دانشجویی گران است اما برنامه های غذایی خاصی را ارائه می دهد و همچنین امکانات دیگری نظیر تمیز کردن ، لباسشویی ، Wi-Fi 24 ساعته و غیره را ارائه می دهد . هزینه اقامت های از شهر تا شهر و محله به محله متفاوت و به معیارهای مختلفی بستگی دارد . این می تواند بین 300 تا 1500 دلار در هر ماه برای شما هزینه در بر داشته باشد .

آب و هوا و لباس در کانادا

مانند کشور ما کانادا کشوری چهار فصل است . زمستان در کانادا می تواند بسیار سرد با درجه حرارت به میزان بیش از -15 درجه سانتیگراد باشد ، که می تواند برای شمایی که اولین بار در این شرایط جوی قرار می گیرید ، سخت باشد . اطمینان حاصل کنید که لباس های ضخیم خود را برداشته اید و همچنین بعد از رسیدن به آنجا از کت زمستانی خوب بهره ببرید . عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب می تواند در طول روزهای روشن به شما یاری کند .

کار نیمه وقت در کانادا

به عنوان بخشی از زندگی دانشجویی در کانادا ، شما مجاز به کار نیمه به مدت 20 ساعت در هفته در کانادا هستید . در زمان بین دو ترم که دانشگاه تعطیل می گردد ، شما می توانید تمام وقت کار کنید . با این حال ، قبل از اینکه هر کاری را انجام دهید ، مطمئن شوید که مدارک ویزا و اسناد مهاجرتی خود را آنالیز نموده اید که آیا مجوز کار دارید یا خیر . بدون آن کار در کانادا کار غیر قانونی است و همچنین می تواند منجر به اخراج از این کشور گردد .

بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

بورسیه های تحصیلی زیادی توسط دانشگاه های کانادا به دانشجویان بین المللی ارائه می گردد . هنگامی که برای دوره ای در یکی از دانشگاه های کانادا درخواست می کنید ، معمولا از مشاور خود در این می پرسید که آیا بورسیه ای در این زمینه تحصیلی شما برای شما وجود دارد یا خیر . معمولا کالج ها بورس تحصیلی زیادی ندارند ، زیرا هزینه های تحصیل در کانادا در آن ها نسبتا کم است ، اما بورسیه ها و یاری هزینه های اقتصادی در دانشگاه ها به وفور ارائه می شوند .

سرگرمی و رسانه

به عنوان بخشی از زندگی دانشجویی در کانادا این کشور هم مانند هر کشوری در دنیا ، به طرز شگفت انگیزی برای هر طعم و مزه شخصی پیشنهاد های متعددی دارد . شما سینماهای عظیم و مدرن را خواهید یافت . با توجه به نزدیکی به ایالات متحده آمریکا ، سینماهای کانادا فیلم ها را بلافاصله پس از تاریخ انتشار آن ها روی پرده به نمایش می گذراند . کانادا همچنین برای دوستداران ماجراجویی بسیار مفید است . اسکی و پیاده روی ورزش های مردمی در کانادا هستند .

بهداشت و بیمه

هنگامی که شما در یک کشور خارجی تحصیل می کنید ، تحت پوشش بیمه بودن بسیار مهم است . این مهم هزینه های پزشکی شما در طول اقامت خوشماد در کانادا را تا حد زیادی پوشش می دهد . معمولا بیمه درمانی جزو هزینه های تحصیل شما در نظر گرفته می گردد ، بنابراین شما نیازی به خرید یک بیمه بهداشتی جداگانه ندارید .

مترجم : امید کریمی

منبع : www.degreefromcanada.com

آخرین مطالب وب سایت

منبع: studyunique
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 900

به "زندگی دانشجویی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی دانشجویی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید