شرکت های خلاق یارانه پرداخت تسهیلات بانکی 60 میلیونی دریافت می کنند

به گزارش تاورنا، معاونت علمی با هدف رفع مسائل شرکت های دانش بنیان و خلاق برای پرداخت تسهیلات بانکی تا سقف 60 میلیون تومان یارانه خواهد داد.

شرکت های خلاق یارانه پرداخت تسهیلات بانکی 60 میلیونی دریافت می کنند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور دستیابی به اهداف صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق به شرکت های دانش بنیان و خلاق، یارانه سود تسهیلات اعطا می شود. این یارانه از طریق صندوق های پژوهش و فناوری منتخب پرداخت شده و به تسهیلات دریافتی با موضوع صادرات و انتقال فناوری تعلق می گیرد.

یارانه سود تسهیلات، مبلغی است (تا سقف 60 میلیون تومان) که در صورت دریافت تسهیلات صادراتی یا انتقال فناوری از بانک ها، صندوق ها و نهاد های اقتصادی و رعایت شرایط مندرج در مصوبه یارانه تسهیلات، شرکت مشمول استفاده از آن یارانه خواهد شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از معدود نهاد هایی است که برای سود تسهیلات بانکی اعطاء شده به محصولات نوآور، یارانه تخصیص می دهد. بسیاری از تولید کنندگان معمولاً از میزان بالای سود تسهیلات بانکی و جرائم دیرکرد گله مند هستند

برخی نوسانات در جریان فروش و بازگشت ارز حاصل از صادرات و یا هر مشکل دیگری ممکن است جریان نقدینگی یک بنگاه اقتصادی را با چالش روبرو سازد. این مسئله باعث می شود که پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی با تاخیر روبرو شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه ای را طراحی کرده است که بر اساس آن شرکت های دانش بنیان و خلاق می توانند از یارانه سود تسهیلات تا سقف 60 میلیون تومان برخوردار شوند. بر اساس این طرح شرکت های برتر صادراتی که سالانه بیش از 1 میلیون دلار صادرات داشته باشند از یارانه بیشتری برخوردار خواهند بود.

همچنین برابر قانون، یارانه به تسهیلاتی تعلق می گیرد که سود آن ها معادل و یا حداکثر 0.5 درصد بیشتر از مصوبه شورای پول و اعتبار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 653

به "شرکت های خلاق یارانه پرداخت تسهیلات بانکی 60 میلیونی دریافت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های خلاق یارانه پرداخت تسهیلات بانکی 60 میلیونی دریافت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید