شهدای 27 دی در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بودند

به گزارش تاورنا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز با بیان این که اقدام و فعالیت دانشجویان و شهدای 27 دی کارگاه فنی دانشگاه تبریز در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بود، متذکر شد: این شهدا همیشه در یادها ماندگار خواهند بود زیرا افتخاری آفریدند که دانشگاه تبریز را به نام مشهدالشهدای دانشگاه ها ثبت کردند.

شهدای 27 دی در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بودند

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

میررضا مجیدی در مراسم بزرگداشت شهدای بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز با بیان این که 22 تن از مهندسان دانشکده فنی دانشگاه تبریز در روز 27 دی ماه سال 65 بر اثر بمباران به شهادت رسیدند، اظهار کرد: در زمان جنگ، افرادی حضور در میدان جنگ را تکلیف خود می دانستند و راهی جبهه و خط مقدم می شدند اما بعضی نیز پشت جبهه ماندند تا مسائل پشت خط مقدم را حل نمایند.

وی با بیان این که 22 شهید دانشکده فنی دانشگاه نیز در شرف اعزام به جبهه بودند، گفت: اما شرایط بسیار حساس بود زیرا ایران امکانات و تکنولوژی جنگی نداشتیم؛ در آن موقع شهید پورشریفی تعدادی از مهندسان کل کشور را در قرارگاه خاتم الانبیای تبریز گردهم آورد تا بگوید تبریز توانایی لازم برای فراوری امکانات و ابزارآلات جنگی را دارد.

وی با اشاره به این که ایران در طول هشت سال دفاع مقدس از سوی ملت های دیگر تحریم شده بود، اظهار کرد: سپاه، دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی برنامه ریزی کردند تا برای اولین بار کارگاه فراوری تجهیزات جنگی را در دانشکده فنی دانشگاه تبریز بنا نمایند تا با استفاده از دستگاه تراش، قطعه تجهیزات جنگی زده گردد.

به گزارش خبرنگاران، مجیدی ادامه داد: این دانشجویان روزها درس می خوانند و شب ها کار می کردند و در این راه بسیار سختی کشیدند اما با این حال خواهان اعزام به خط مقدم جنگ بودند.

وی با بیان این که دشمن، جبهه و خط مقدم را معین می نماید، گفت: دشمن برنامه خاصی را طراحی کرد تا دانشگاه تبریز را بمباران کند.

این مراسم با حضور دانشگاهیان، سردار رحیم نوعی اقدم از فرماندهان جبهه مقاومت، طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، محسنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان، سردار عبدی فرمانده نیروی انتظامی استان و خانواده های شهدا و جانبازان 27 دی برگزار شده و در سرانجام نیز از خانواده های معظم شهدا و جانبازان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 741

به "شهدای 27 دی در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهدای 27 دی در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید