بازسازی ساختمان: عضو هیئت علمی دانشگاه یزد پیروز به کسب برتر پروژه های بازسازی و احیای بناهای تاریخی شد

به گزارش تاورنا، در دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران در سال 1400، عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد پیروز به کسب رتبه های برتر این دوره شد.

بازسازی ساختمان: عضو هیئت علمی دانشگاه یزد پیروز به کسب برتر پروژه های بازسازی و احیای بناهای تاریخی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار استانهای خبرنگاران، در دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران در سال 1400، عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد پیروز به کسب رتبه های برتر این دوره با ارایه پروژه های بازسازی و احیای دو بنای ارزشمند تاریخی کشور شد.

پروژه های بازسازی و احیای دو بنای ارزشمند تاریخی کشور که از سوی محسن عباسی هرفته عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری این دانشگاه اجرا شده بود، در دو بخش بازسازی بنا های تاریخی و بازسازی بنا های معاصر به عنوان پروژه های منتخب در دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بنا های تاریخی و معاصر ایران در سال1400 برگزیده شد.

در این گزارش آمده است، پروژه باغ تاریخی خان (بوستان ولایت) این عضو هیات علمی دانشگاه یزد علاوه بر کسب امتیازات کافی به علت بازسازی با مداخلات حداقلی در سازمان فضایی و اجزای معماری و توجه به اصالت و یکپارچگی رتبه دوم این بخش را بدست آورد.

دومین پروژه عباسی هرفته که مورد تقدیر هیات داوران این مسابقه نهاده شد، در بخش بازسازی و احیاء بنا های معاصر بود. پروژه بازسازی مرکز فرهنگی شهدای گمنام جزیره هرمز به علت احیای وفادارانه به بنا و نقش مهم احیای این پروژه در جزیره هرمز مورد تقدیر داوران نهاده شد.

گفتنی است، در بخش بازسازی جامع، پروژه ای از بوشهر مقام نخست را کسب کرد و پروژه هایی از گرگان و یزد مشترکا سوم شدند. در بخش بازسازی و احیای بنا های معاصر نیز پروژه ای از تهران رتبه نخست را کسب کرد. بعلاوه در بخش بازسازی تزیینات معماری نیز پروژه خانه اخوان شیراز و در بخش بازسازی تزیینات معماری نیز پروژه ای از مشهد انتخاب شد.

این مسابقه به طور سالیانه از سوی موسسه فرهنگی هنری و مجله هنرِ معماری با هدف فرهنگ سازی در سطح ملی جهت حفاظت، پیشگیری از تخریب بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی در بخش های بازسازی جامع، بازسازی و احیای بنا های معاصر، بخش بازسازی تزیینات معماری، بخش معماری داخلی بنا های تاریخی و بخش بنا های نوساز در بافت های تاریخی (بنا های میان افزا) برگزار می گردد و از برترین پروژه های بازسازیی که اجرا شده باشند، انتخاب و جوایزی به طراحان آن ها اعطا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2019

به "بازسازی ساختمان: عضو هیئت علمی دانشگاه یزد پیروز به کسب برتر پروژه های بازسازی و احیای بناهای تاریخی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: عضو هیئت علمی دانشگاه یزد پیروز به کسب برتر پروژه های بازسازی و احیای بناهای تاریخی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید