تور ارزان گرجستان: غذاهای خوشمزه ای که فقط در تفلیس پیدا می شوند!

به گزارش تاورنا، غذاهای تفلیس

اگر دوست دارید به یک شهر خارجی با دیدنی های زیاد سفر کنید که هزینه پایینی داشته باشد و مقرون به صرفه باشد، باید تفلیس را انتخاب کنید. غذاهای تفلیس مرکز این کشور بسیار خوشمزه هستند به طوری که بسیاری افراد به این کشور سفر می نمایند تا بتوانند غذاهای آن را امتحان نمایند. شاید بتوانید در خانه خودتان این غذاها را درست کنید اما مطمئن باشید که هیچ وقت مثل غذاهایی که در تفلیس هستند، نخواهد شد. برای آشنایی با این غذاها با خبرنگاران همراه باشید:

تور ارزان گرجستان: غذاهای خوشمزه ای که فقط در تفلیس پیدا می شوند!

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

تیکیمالی

یکی از غذاهای محبوب گرجستانی و مردم تفلیس، کباب با سس آلو ترش است. تفلیسی ها این سس را با آلوی قرمز درست می نمایند و آلو قرمز هم که مزه شیرین دارد و بنابراین این سس علیرغم اسمی که دارد، شیرین مزه است. این سس به همراه کباب مزه فوق العاده ای به آن می دهد و به تنهایی هم به مقدار ای خوشمزه است که دوست دارید همه روز آن را به تنهایی بخورید!

سیب زمینی سرخ شده با سس آلو ترش

بله، باز هم سس آلو ترش! به نظر می رسد تفلیسی ها این سس را با همه غذاهایشان می خورند! سیب زمینی سرخ شده به همراه این سس، یکی از غذاهای خوشمره و فوری است که تفلیسی ها آن را در وقت هایی که زمان ندارند، درست می نماید.

لوبیو

لوبیو همان لوبیا و یکی از غذاهای تفلیسی است که معمولا با سبزیجات و پیاز درست می شد. دستور پخت این غذا از خانه ای به خانه دیگر فرق دارد، برخی ها آن را با خامه درست می نمایند و تقریبا سفت می گردد و برخی ها هم این غذا را بصورت آبکی درست می نمایند که در صورتی که آبکی باشد، در ظر های سفالی خاصی سرو می گردد.

چاشوشولی

یکی از غذاهای سنتی تفلیس، چاشوشولی نام دارد. چاشوشولی در واقع نوعی خورشت و یا خوراک گوساله است که در آن این گوشت با پیاز و فلفل و چند نوع ادویه مختلف طبخ داده می گردد. گرجستانی ها این غذا را بدون چاشنی اضافه سرو می نمایند.

چاکاپولی

چاکاپولی از غذاهای خشمزه و سنتی تفلیس است که شاید کمی با ذائقه ایرانی ها متفاوت باشد اما بسیار خوشمزه است و در صورتی که به تفلیس سفر کنید، باید حتما میل کنید. به چاکاپولی خورشت ترخون هم می گویند، در این غذا، گوشت بره پخته شده با گشنیز و ترخون و سس آلو مخلوط می گردد و در کنار اسفناج و یا بدو آن سرو می گردد. این خورشت عطر بسیار خوبی دارد.

کارچو

یکی دیگر از غذاهای سنتی تفلیس که گرجی ها آن را به عنوان پیش غذا بیشتر استفاده می نمایند، سوپ کارچو است. سوپ کارچو البته خیلی شبیه به سوپ های آبکی ای که ما می شناسیم، نیست. این سوپ هم با برنج و هم بدون آن سرو می گردد و گرجی ها آن را با گوشت مرغ و یا گوساله درست می نمایند. اگر گیاهخوار باشید می توانید آن را بدون گوشت و با سبزیجات پخته دلخواهتان درست کنید، اما هیچ وقت مثل نسخه اصلی آن نمی گردد!

خینکالی

اگر در پی یک غذای خوشمزه و مقرون به صرفه هستید، باید خینکالی را امتحان کنید. خینکالی، چیزی شبیه به دامپلینگ های معمول چینی و یا ژاپنی است البته با کمی تفاوت. خینکالی از دامپلینگ هایی که با آرد پیچیده شده اند، درست می شوند و طوری پیچیده می شوند که کمی خمیر دسته ای مانند در بالا اضافه بماند. البته که این دسته ها برای خوردن نیستند و در رستوران ها آن ها را به این شیوه درست می نمایند و در خاتمه به تعداد دست هایی که باقی ماند، پول آن را حساب می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2018

به "تور ارزان گرجستان: غذاهای خوشمزه ای که فقط در تفلیس پیدا می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: غذاهای خوشمزه ای که فقط در تفلیس پیدا می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید