فرش قرمز برای 100 میلیون گردشگر چینی در ایران

به گزارش تاورنا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بر کوشش برای کسب سهم گردشگری ایران از بازار خروجی 100 میلیون نفری چین با اهتمام در ایجاد نگاه مشترک و بهره مندی از تمامی ظرفیت ها تاکید نمود.

فرش قرمز برای 100 میلیون گردشگر چینی در ایران

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه های سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کارگاه تخصصی آشنایی با ویژگی ها و فرصت های بازار گردشگری چین که با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و سازمان های دولتی مرتبط در سالن سبز مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید، گفت: چین یکی از کشورهای مهم مورد هدف بازار گردشگری ایران است که باید بتوانیم سهم خود از این بازار را به درستی تبین و از آن بهره برداری کنیم.

رحمانی موحد گفت: چین به عنوان یک کشور بزرگ و پرجمعیت از اهمیت فراوانی برخوردار است و در بازار گردشگری دارای اهمیت و صندلی فراوانی است که با برنامه ریزی مناسب باید بتوانیم از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با بیان خصوصیات بازار گردشگری چین و موقعیت این کشور در صنعت گردشگری افزود: چین، در صدر کانون های تاثیر گذار در حوزه گردشگری قرار گرفته است و هم در ورودی و خروجی و نیز در زیر ساخت های گردشگری از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با تشریح مهمترین خصوصیات گردشگران چینی افزود: چین سالانه بیش از 100 میلیون نفر گردشگر خروجی دارد که با برنامه ریزی مناسب و با اهتمام در ایجاد نگاه مشترک بایستی بتوانیم حداقل یک درصد این خروجی را به عنوان سهم ایران کسب کنیم.

وی افزود: خوشبختانه ایران دارای جاذبه های فراوان گردشگری و تنوع اقلیمی مناسب و نیز برخوردار از ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است که این ظرفیت ها در کنار خصلت مهم مهمان نوازی ایرانیان می تواند بستر مناسبی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی باشد.

رحمانی موحد ادامه داد: البته اعتقاد داریم که ظرفیت های موجود در ایران که از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند باید به محصول تبدیل شوند چرا که در حال حاضر بین ظرفیت و محصول فاصله است و باید بتوانیم این فاصله را پر کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: در حال حاضر چینی ها همیشه در طول سال هزینه ای را به عنوان هزینه سفر پیش بینی و این موضوع در سبد سفر آنان قرار گرفته است که با برنامه ریزی مناسب می توانیم از این فرصت و ظرفیت به وجود آمده در چین استفاده و شاهد کسب حداقل یک درصد از سهم بازار خروجی 100 میلیون نفری چینی ها باشیم.

رحمانی موحد در ادامه با بیان اینکه آنالیز های انجام شده نشان می دهد گردشگران چینی در سفر به کشورهای مختلف به موضوع خرید سوغات اهمیت می دهند و به شکل مطلوبی خرید می نمایند، افزود: یکی از موضوعاتی که در تهیه و تدوین بسته های سفر برای گردشگران چینی باید در نظر بگیریم این است که صنایع دستی و سوغات ایرانی به عنوان محصولاتی زیبا و با کیفیت به گردشگران چینی معرفی کنیم.

به گزارش میراث فرهنگی - نمایندگان بخش خصوصی و کارشناسان دستگاه های مرتبط دولتی در پنل های تخصصی به آنالیز شرایط صنعت گردشگری چین و راهکارهای افزایش گردشگران چینی پرداختند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 723

به "فرش قرمز برای 100 میلیون گردشگر چینی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش قرمز برای 100 میلیون گردشگر چینی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید