فیلمی به کارگردانی یک ایرانی، نماینده کشور عراق در اسکار شد

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: بعد از نمایش موفقیت آمیز فیلم سینمایی مردان به کارگردانی بتین قبادی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو، این فیلم به عنوان فیلم منتخب کشور عراق به هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز سینمایی اسکار 2015 معرفی گردید.

فیلمی به کارگردانی یک ایرانی، نماینده کشور عراق در اسکار شد

به گزارش خبرنگاران، فیلم سینمایی مردان به کارگردانی بتین قبادی به عنوان نماینده کشور عراق، به هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز سینمایی اسکار 2015 معرفی گردید.

بعد از نمایش فیلم سینمایی مردان جدید ترین اثر بتین قبادی در سی ونهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در کانادا، این فیلم از طرف کمیته فرهنگی وزارت فرهنگ و هنر عراق و همچنین وزیر فرهنگ این کشور، برای معرفی به هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز سینمایی آموزشگاه اسکار در سال 2015 برگزیده شد.

مردان در نخستین حضور بین المللی خود، در بخش اکتشافات Discovery تحت عنوان آینده سینمای دنیا در سی ونهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در کانادا روی پرده رفت.

این جشنواره در بخش های رقابتی داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن از روزهای 13 تا 23 شهریورماه سال جاری (4 تا 14 سپتامبر 2014) در شهر تورنتو در کشور کانادا برگزار گردید.

در خلاصه داستان فیلم مردان آمده است؛ افسری که در کودکی داستان ناگواری برایش اتفاق افتاده است به انسانی رانده شده، گوشه گیر و فردی تنها تبدیل می شود؛ وی در طبیعت وحشی و در بین کوههای کردستان به دنبال مرد گمشده ای می شود.

بتین قبادی سال 1358 در شهر بانه در کردستان ایران متولد شده است. سال 1373 با نقاشی وارد دنیای هنر شد و در سال 1375 با ساخت فیلم کوتاه نقاشی برای صدا و سیمای سنندج آغاز به فعالیت فیلمسازی نمود. وی تا به امروز 6 فیلم کوتاه داستانی به نام های نقاشی، حتماً امروز در سال 1380، اینجا آنتن نمی دهد در سال 1381، سربازی که شکست در سال 1383، حاضر برای مردن در سال 1387 و از باد بپرسید در سال 1387 را کارگردانی نموده است. وی در سن 23 سالگی برای کامل تر کردن فعالیت های سینمایی اش راهی پاریس شد و این شهر را به مثابه یک دانشگاه انتخاب کرد؛ وی چندین فیلم کوتاه در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی ساخت. سال 2009 با ساختن فیلم کوتاه از باد بپرسید توانست جایزه خرس بلورین (کریستال) جشنواره فیلم برلین در سال 2010 را از آن خود کند.

او برادر بهمن قبادی است و شاید انتظار برای تماشای فیلمی با همان مایه های سیاه و سوگیرانه قبادی انتظار گزافی نباشد.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 835

به "فیلمی به کارگردانی یک ایرانی، نماینده کشور عراق در اسکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلمی به کارگردانی یک ایرانی، نماینده کشور عراق در اسکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید