تور فرانسه: لودریان: فرانسه در پی احیای رابطه با الجزایر است

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه که دیروز چهارشنبه سفری غیرمنتظره به الجزایر انجام داد، بعد از ملاقات با عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور، مدعی شد که الجزیره برای پاریس یک شریک اساسی است.

تور فرانسه: لودریان: فرانسه در پی احیای رابطه با الجزایر است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به همین دلیل، وی از تمایل فرانسه برای کاهش تنش با الجزایر سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که دو کشور با بازگرداندن رابطه به مسیری صلح آمیز، چشم به آینده داشته باشند.

لودریان در این باره مدعی شد: امیدواریم گفتگوهایی که امروز شروع کردیم، به احیای تبادلات سیاسی بین دولت ها منجر گردد و به این ترتیب از زخم های گذشته و سوء تفاهم های موجود عبور کنیم.

وی بعلاوه ابراز امیدواری کرد که همکاری این دو کشور به بازگرداندن صلح و ثبات به کشورهای لیبی و اقتصادی منجر گردد.

اگرچه طی 60 سال گذشته و بعد از آزادی الجزایر از یوغ استعمار فرانسه، رابطه دو کشور همیشه پرتنش بوده، اما در ماه های اخیر لفاظی های امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به ایجاد موج جدیدی از تنش منجر شده است.

وی مدعی است که الجزائر با تحریف تاریخ و بازنویسی آن به شکل دلخواه در پی نفرت پراکنی علیه فرانسه است. اما آنچه بیش از همه، به اختلاف ها دامن زد این ادعا بود که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزایر وجود نداشته است و آنها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1921

به "تور فرانسه: لودریان: فرانسه در پی احیای رابطه با الجزایر است" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور فرانسه: لودریان: فرانسه در پی احیای رابطه با الجزایر است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: لودریان: فرانسه در پی احیای رابطه با الجزایر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید