مسابقه ملی خلق ایده های زیستی برگزار می گردد

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به این که دانش آموزان سردمداران آینده علمی کشور هستند، توانمندسازی آن ها در حوزه های علمی و فناورانه به یکی از دغدغه ها فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری تبدیل شده است.

مسابقه ملی خلق ایده های زیستی برگزار می گردد

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم که سالها است در حوزه دانش آموزی فعالیت می نماید، برگزاری مسابقه ملی خلق ایده های زیستی را با موضوع دانش آموزان برگزار می نماید.

زیست فناوری یکی از بسترهای علمی با ظرفیت رشد و توسعه بالا در جهان است. این حوزه تخصصی در ایران هم طی چند سال اخیر، فرایند رو به رشدی را طی نموده است. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اساس ماموریت خود مبنی بر ترویج مفاهیم زیستی در کشور، یکی از گروه های هدف فعالیت هایش را دانش آموزان قرار داده است.

بر همین مبنا هم برای تربیت نسل توانمند زیستی در کشور با وزارت آموزش و پرورش هم قدم شده است تا نخستین و بزرگترین مسابقه ملی خلق ایده های زیست فناوری را در بین دانش آموزان برگزار کند. مخاطب این مسابقه ملی همه دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم سراسر کشور هستند که می توانند تا سرانجام بهمن ماه در این مسابقه ثبت نام نمایند.

این رقابت در سه مرحله آزمون علمی مجازی، رقابت ایده های زیست فناورانه و کمپ تابستانه تجاری سازی ایده های برتر در سال تحصیلی 99- 98 برگزار می گردد.

محتواهای علمی استاندارد و متناسب با مقاطع تحصیلی دانش آموزی برای آشنایی آن ها با مبانی، تکنیک ها و کارنمودهای فناوری زیستی در حوزه های مختلف زیست فناوری اعم از زیست فناوری پزشکی، کشاورزی، غذا و دارو و محیط زیست در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 784

به "مسابقه ملی خلق ایده های زیستی برگزار می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مسابقه ملی خلق ایده های زیستی برگزار می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه ملی خلق ایده های زیستی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید