مشخصات و قیمت کوییک GX و کوییک GX R سایپا

به گزارش تاورنا، با توجه به پیش پرداخت های معین شده برای کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس، احتمال آن زیاد است که این خودرو ها در زمان تحویل قیمتی فراتر از 210 میلیون تومان را در کارخانه داشته باشند.

مشخصات و قیمت کوییک GX و کوییک GX R سایپا

گروه خودروسازی سایپا چهار محصول خود را در تازهترین طرح فروش خود ویژه بهمن ماه 1401 عرضه نموده است. در میان این چهار محصول نام دو تیپ تازه از کوییک به چشم می خورد که پیش از این به وسیله سایپا نامی از آن برده نشده بود.

این دو تیپ کوییک GX و کوییک GX R است که به تازگی به خانواده کوییک سایپا اضافه شده اند.

اما به طور حتم برای مشتریان این سوال پیش خواهد آمد که تفاوت این دو تیپ با کوییک S چیست و چه تغییراتی به وسیله گروه خودروسازی سایپا در این دو تیپ اعمال شده است؟ کوییک محصولی از سایپاست که از سال 1395 به بازار ایران معرفی گردید.

یک هاچ بک مالی که در زمان خودش از باقی محصولات سایپا طراحی بهتری داشت و توانست فروش نسبتاً خوبی را برای سایپا داشته باشد. پس از معرفی تیپ های استاندارد، R، R پلاس اتوماتیک، کوییک S و… حالا نوبت به کوییک GX رسیده است تا با پسوندی تازه به بازار ایران بیاید.

معینات فنی کوییک GX

پیشرانه استفاده شده در این خودرو M 15 و از نوع GSI است. این پیشرانه توان فراوری 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت و گشتاور به مقدار اندکی در این پیشرانه افزایش داشته است، اما نکته فنی اصلی خروجی های عددی نیست.

مهندسان سایپا با تغییرات فنی پیشرانه 1.5 لیتر 4 سیلندر 8 سوپاپ در کنار به کارگیری سیستم VVT-i توانسته اند نمودار گشتاور این پیشرانه را بهبود دهند. این یعنی در دور های پایین تر گشتاور بالاتری را نسبت به نسخه های قبلی در این خودرو خواهیم داشت. قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می گردد و در این بخش تغییری نداریم.

امکانات GX

این نسخه در واقع تیپ آپشنال از کوییک S است و امکانات کامل تری را نسبت به آن دارد. در این خودرو امکاناتی نظیر دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سنسور و دوربین پارک عقب، آینه کناری برقی، چراغ روز، روف رک، سیستم پایش مقدار فشار بار تایر ها (TPMS)، سنسور نور و… دیده می گردد.

البته به این نکته هم باید اشاره نمود که سایپا قرار بود طراحی تازه داشبورد را برای این خودرو داشته باشد و کوییک GX با خط طراحی تازه داشبورد به بازار بیاید، اما در تصاویر ارائه شده در کاتالوگ همچنان همان چینش قدیمی را می بینیم و معین نیست تکلیف آن پروژه که قدم های نهایی را پست سر می گذاشت چه شد.

قیمت کوییک GX

هنوز به صورت رسمی سایپا قیمتی را برای نسخه های ارتقایافته کوییک دنده ای اعلام ننموده است، اما با توجه به پیش پرداخت های معین شده برای کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس، احتمال آن زیاد است که این خودرو ها در زمان تحویل قیمتی فراتر از 210 میلیون تومان را در کارخانه داشته باشند.

منبع: هفت صبح

منبع: فرادید
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2203

به "مشخصات و قیمت کوییک GX و کوییک GX R سایپا" امتیاز دهید

6 کاربر به "مشخصات و قیمت کوییک GX و کوییک GX R سایپا" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات و قیمت کوییک GX و کوییک GX R سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید