مقام مجلس اروپا خواهان تشکیل شورای امنیت اروپایی شد

به گزارش تاورنا، رئیس کمیسیون امور خارجی در مجلس اروپا خواهان تشکیل یک شورای امنیت اروپایی شد.

مقام مجلس اروپا خواهان تشکیل شورای امنیت اروپایی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، در آستانه برگزاری انتخابات مجلسی اروپا دیوید ماکلیستر، رئیس کمیسیون امور خارجی در مجلس اروپا خواهان تشکیل یک شورای امنیت اروپایی شد.

وی همچنین خواهان امکان تصمیم گیری با رای اکثریت در شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا شد. تا به حال تصمیم گیری ها در این شورا به اتفاق آراء گرفته می شده است.

وی که در مصاحبه با خبرگزاری آلمان سخن می گفت توضیح داد که ما باید در سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رای اکثریت از طرف واجدین شرایط در تصمیم گیری ها روی آوریم.

این مقام بلند پایه مجلس اروپا با توجه به چالش های جئوپلیتیک جدید از یک سیاست دفاعی مشترک و تنگاتنگ تر در این اتحادیه حمایت نموده و گفت: از نظر سیاست تجاری ما با آمریکا و چین در حال برابری هستیم اما از نظر سیاست خارجی در حال فرو ریختن هستیم. اتحادیه اروپا باید در آینده بیشتر از سابق در این زمینه انجام دهد.

تصمیم گیری با رای اکثریت مسئله ای است که اخیرا با توجه به بن بست ها در اتحادیه اروپا برای حل بسیاری از چالش ها از جمله بحران پناهندگان بسیاری از مقامات اروپایی بر آن تاکید دارند.

یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی هم از حامیان چنین طرحی است و چندی پیش در سخنانی گفت که اتحادیه اروپا باید در زمینه سیاست خارجی از اصل تصمیم گیری بر اساس اتفاق آراء خداحافظی کند. عامل معین کننده در تصمیم گیری ها باید رای اکثریت واجد شرایط باشد.

وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان هم با اشاره به انتخابات مجلسی پیش رو خواهان اصلاحات گسترده در این اتحادیه شده و توضیح داد که در تصمیم گیری ها در اتحادیه اروپا باید اجبار برای یک تصمیم گیری به اتفاق آراء لغو گردد. به گفته وی اصل تصمیم گیری به اتفاق آراء بدین مفهوم است که کم کم روند همه چیز می تواند متوقف گردد. به همین دلیل ما به یک سیستم تصمیم گیری بر اساس رای اکثریت احتیاج داریم.

همچنین حزب سوسیال دموکرات آلمان در اعلام برنامه های خود برای انتخابات اروپا یک بازگشت از اصل تصمیم گیری به اتفاق آراء را درخواست نموده است. این حزب اعلام نموده است که روند تصمیم گیری سران کشورها درباره سیاست مالیاتی باید تغییر داده گردد تا فلج شدن این روند به وسیله بعضی کشورها پایان یابد.

کمیسر امور مالی اتحادیه اروپا هم خواهان اصلاحات در این زمینه شده و گفته است که ما نمی توانیم این مسئله را بپذیریم که وتوی یک کشور دیگران را متوقف کند.

انتخابات مجلسی اروپا از 3 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد ماه) برگزار می گردد. آلمانی ها انتخاب کنندگان در 26 ماه می به پای صندوق های رای می روند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 196

به "مقام مجلس اروپا خواهان تشکیل شورای امنیت اروپایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام مجلس اروپا خواهان تشکیل شورای امنیت اروپایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید