ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی تا زمان مهار اپیدمی کرونا

به گزارش تاورنا، چین تجارت حیوانات وحشی را تا زمانی که اپیدمی ویروس کرونا در سراسر این کشور مهار نشده است، ممنوع نمود.

ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی تا زمان مهار اپیدمی کرونا

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، شواهد حاکی از آن است که این بیماری از بازاری در شهر ووهان که گوشت حیوانات وحشی عرضه می شود، به انسان منتقل شده است.

کارشناسان می گویند چین هزینه سنگینی پرداخت می نماید و دولت این کشور از اپیدمی مرگبار سارس که 17 سال پیش روی داد، درس نگرفت. این بیماری می تواند به راحتی جهش پیدا نموده و در میان انسان های حاضر در بازارهای فروش انواع مختلف حیوانات وحشی زنده که اغلب شرایط بهداشتی نامطلوب دارند شیوع پیدا کند.

محدودیتهای جدید، جابجایی و فروش حیوانات وحشی به خصوص در بازارها، سوپرمارکت ها، رستوران ها و پلتفرم های تجارت الکترونیکی را ممنوع نموده است.

چین وعده داده است که بازرسی ها را افزایش خواهد داد و یک شماره خط داغ برای مردم راه اندازی نموده تا تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی را گزارش دهند و اعلام نموده که با تخلفات بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه ای که توسط وزارت کشاورزی، اداره امور جنگلداری و مزارع و اداره ساماندهی بازار چین منتشر شده است، مصرف نمایندگان باید خطرات تناول حیوانات وحشی برای سلامتی را درک نموده و از این اقدام خودداری نمایند. اما این مقررات در شرایطی که چین با این اپیدمی مبارزه می نماید این پرسش را برانگیخته که آیا همانند دوران پس از شیوع سارس، تجارت حیوانات وحشی پس از مهار ویروس کرونای جدید به شرایط سابق برمی شود.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، پیتر نایتس، موسس وایلد اید در این باره گفت: اگر ممنوعیت پس از سارس دائمی بود، بحران فعلی می توانست قابل پیشگیری باشد.

دانشمندان چینی می گویند به نظر می رسد جدیدترین شیوع ویروس کرونا از بازار عمده فروشی غذای دریایی در شهر ووهان بوده است. این بازار با وجود نامی که دارد، انواع مختلف حیوانات وحشی را برای مصرف عرضه می نماید که شامل سگ و گربه، لاک پشت، مار، موش و جوجه تیغی زنده است. فرماندار شهر پس از شیوع موارد متعدد از ویروس کرونا در میان افرادی که در این بازار کار می کردند، در اوایل ژانویه این محل را تعطیل کرد.

چین مصرف نماینده بزرگ گوشت حیوانات وحشی و در معرض انقراض برای غذا و داروی سنتی مانده است اما کارشناسان پزشکی و حیات وحش امیدوار هستند که این اپیدمی باعث شود رفتار مذکور تغییر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 744

به "ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی تا زمان مهار اپیدمی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی تا زمان مهار اپیدمی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید