مهم ترین کالایی که می تواند بچه ها ما را رشد دهد کتاب است

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی تلویزیون اینترنتی کتاب، داریوش جعفری دربارۀ پیشینۀ نام انتشارات خود، بیان نمود: پیشوک نام گیاهی کوهی است که در دامنه های سرسبز زاگرس می روید. پیشوک برای زاگرس نشینان بسیار خاص و موردعلاقۀ همه است. در گذشته ای نه چندان دور، بچه ها و بزرگسالان زاگرس نشین، برای یافتن آن در بهار، پیشوک ها را از دل خاک بیرون آورده و از آنها گردنبند یا تاج مرواریدی می بافند. نام دیگر آن جوقنام یا زعفران کوهی است. به همین علت نام این گیاه را بر پیشانی انتشارات خود گذاشتیم و چون تمایل به چاپ کتاب کودک بیشتر است بسیاری از بچه ها پیشوک را به نام گربه کوچولو می شناسند که هر دو نام برایمان محترم است.

مهم ترین کالایی که می تواند بچه ها ما را رشد دهد کتاب است

وی اضافه نمود: انتشارات پیشوک تنها انتشارات شهرستان کوهدشت لرستان است که در فعالیت کوتاه خود، خوش درخشید. به واسطۀ حضور پیروز و چاپ کتاب مختلفی که داشته است، مقام اول ناشر برگزیده در لرستان را به خود اختصاص داده و به واسطه سه کتابی که داشته، جایزۀ برتر سال لرستان را از آن خود نموده است.

جعفری درباره پیروزیت ها و رویدادهایی که در یک سال ونیمی که از افتتاح انتشارات گذشته، رخ داده است، گفت: من 12 سال در تهران به طور تخصصی در حوزه نشر فعالیت داشتم و با ناشران مختلفی کار کردم. بعلاوه رشته اصلی من گرافیک بوده و دانش آموخته هنرهای زیبا هستم. تمام این موارد باعث شد که کوله باری از تجربه داشته باشم. بعد از تأسیس انتشارات پیشوک همه این موارد را در کار خود به کار بردم. خداراشکر با اینکه کوهدشت شهر کوچکی است؛ اما فرهیختگان زیادی داریم و نوشته هایشان را در زمینه ادبیات عامه، فولکلور و شفاهی را جمع نموده و آنها را مکتوب کردیم و به همین علت این پیروزیت ها به دست آمد.

مدیر انتشارات پیشوک درباره دغدغه خود در حوزۀ کودک و نوجوان، بیان نمود: هدف ما در انتشارات، ترویج کتاب و مطالعه است. آموزش ها و دوره های تخصصی برای آموزگاران و مربیان بهزیستی شهرمان برگزار کردیم و همه این ها در جهت این بود که بچه ها و نوجوانان برایمان بسیار مهم هستند و می خواهیم در آینده نسلی فرهیخته داشته باشیم. شعار من این است که بچه ها پادشاهان زمین هستند و ما پادشاهانی می خواهیم که فرهیخته و متفکر باشند. مهم ترین کالایی که می تواند بچه ها ما را رشد دهد، کتاب است. به همین علت مرتب جاهای مختلفی می رویم و کوشش می کنیم مربیانی را تربیت کنیم که این آموزش ها را در اختیار بچه ها مان قرار دهند.

وی درباره طراحی روش با من بخوان شرح داد: ما روشی را در ایران به وسیله گروه با من بخوان اجرا می کنیم که در دنیا بسیار نام آشنا است و این طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده است. به این صورت است که در کنار بچه ها بلندخوانی انجام می دهیم. این روش بسیار ساده است و بچه ها به صورت مکتبی دور مربی یا اصطلاحاً تسهیل گر آموزش می بینند و تسهیل گر هم سطح با بچه ها کتاب را به صورت مرتب، در یک ساعت معین و در یک روز خاص در هفته می خواند. بر اساس این طرح، بچه ها صاحب این اندیشه و احساس می شوند که اگر در روز آن را انجام ندهند نبودش احساس گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 تیر 1402 بروزرسانی: 9 تیر 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2260

به "مهم ترین کالایی که می تواند بچه ها ما را رشد دهد کتاب است" امتیاز دهید

1 کاربر به "مهم ترین کالایی که می تواند بچه ها ما را رشد دهد کتاب است" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین کالایی که می تواند بچه ها ما را رشد دهد کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید