نجات اقتصاد کشور در گرو حرکت به سمت دانش بنیان ها

به گزارش تاورنا، معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: نجات اقتصاد کشور در گرو حرکت به سمت دانش بنیان هاست که باید به آن ها توجه شود.

نجات اقتصاد کشور در گرو حرکت به سمت دانش بنیان ها

محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار ، درباره افزایش بی رویه تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: آمار و تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی موضوع خوبی است؛ چرا که نشان می دهد در کشور دانش آموختگان خوب و باسوادی از دانشگاه های برتر و سطح یک تربیت می شوند.

او اضافه کرد: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ایران یک مزیت نسبی محسوب می شود و اگر بتوانیم برنامه ریزی مناسب و درستی در این زمینه داشته باشیم به راحتی می توانیم از دستاورد آن ها استفاده کنیم.

رحیمیان شرح داد: فارغ التحصیلان دانشگاهی گنجینه ای برای کشور هستند، اما متاسفانه اقتصاد ایران ضعیف است در صورتی که باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم. فعالیت های معاونت علمی فناوری که هم اکنون در ریاست جمهوری انجام می دهند شامل حمایت از شرکت های دانش بنیان، شرکت های استارتاپی، شرکت های مختلف در سطح کشور و ... است و باید به نحو احسن و شایسته ای روز به روز افزایش یابد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها باید تقویت شوند و اطراف دانشگاه ها کسب و کار های کوچک دانش بنیان با ظرفیت حداکثر 20 نفر رونق بگیرند و توسعه یایند، به عبارت دیگر اگر اقتصاد دانش بنیان در کشور اوج بگیرد فارغ التحصیلان خوب و با سواد برای ارتقای اقتصاد کشور به نام یک گنجی شناخته می شوند.

رحیمیان گفت: فارغ التحصیلان سرمایه های مملک هستند و به نفع کشور فعالیت خواهند کرد و به اینصورت اقتصاد خود را باید دانش بنیان کنیم تا بتوانند نقش برجسته ای در جامعه داشته باشند.

او اضافه کرد: اگر به سمت دانش بنیان ها حرکت کنیم صد در صد اقتصادمان نجات پیدا می کند و دانش آموختگان هم به نام سرمایه خواهند درخشید. در حال حاضر سایر کشور های دنیا هم همینگونه عمل می کنند، در واقع آن کشوری ثروت مند است که نیروی انسانی قوی دارد و بنابراین باید برای افزایش سواد فارغ التحصیلان بکوشیم و گفتنی است که در این زمینه جایگاه خوبی داریم؛ چرا که دارای نیرو های قوی و ارزشمندی هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران بیان کرد: اگر مدیریت و اقتصاد کشور به سمت دانش بنیان در حرکت باشد و از کسب و کار های کوچک حمایت کنیم مشاغل مناسبی مرتبط با رشته دانش آموختگان ایرانی در جامعه پدیدار خواهند شد که دغدغه دانشجویان را کاهش می دهد.

رحیمیان اضافه کرد: اگر بر پایه دانش بنیان در جامعه عمل کنیم صد در صد پیروز خواهیم شد، برای جلوگیری از بیکاری حتی افراد می توانند در همان کسب و کار های خود به صورت جمعی و گروهی ایده های مناسبی ارائه دهند تا بتوانند تا فعالیت هایشان روز به روز توسعه یابد و رشد پیدا کند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران تاکید کرد: اگر از تمامی دانشجویان و مشاغل حمایت کنیم آن ها هم در همان زمینه پیروز می شوند و می توانند کسب و کار های مناسبی راه اندازی کنند و به اینصورت دیگر دنبال مشاغل غیر مرتبط با رشته خود نمی فرایند، بلکه مشاغل مناسب با رشته خود را توسعه می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1776

به "نجات اقتصاد کشور در گرو حرکت به سمت دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات اقتصاد کشور در گرو حرکت به سمت دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید